Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefan
Ok. Men jag VILL också se noll dödsfall och OM det hade varit möjligt så supportar jag givetvis det. Kanske det hade varit möjligt, jag vet inte. Men betyder allt över noll dödsfall då även att ALLA cirka 200 länder i världen med fler dödsfall ska ses som ”mördarregimer” då?
Det var bara DET jag ifrågasatte från början, inget annat. Jag har likväl varit oroad över utvecklingen nästan sedan start och har aldrig hyllat vår strategi bara för det.
Det jag har mest problem med är att det vrids till hyllningar av Sveriges dödstall eller Tegnell, och ett tips OM du vill få fler på din sida är att inte anklaga folk för det värsta du kan komma på.
Men om du nu på allvar tror att alla som jämför med Norge gör så bara för att ”försvara” att folk dör eller försvara ”mördarregimer” så är det väl inte mycket att göra åt det.
Somliga försvarar Sverige, somliga försvarar Norge och Danmark som också har många döda.
Samma andas barn, andra sidan av samma mynt, i jämförelse med Vietnam tex.
Sluta hyckla, antingen vill du ha 0 döda och pläderar för det och stödjer de länder som lyckas och vill att Sverige tar efter dem, eller så gör du det inte och då är du en av de som accepterar att vi har en strategi där människor dör. Du kan inte ha både och, äta kakan och behålla den! Det inser du nog själv om du tänker efter!
Jag väntar fortfarande på din pudel. Det blir inte lättare för att du slingrar dig som en orm.