2020-05-02, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov

Oj, men då antar jag att allt stängs av för dessa patienter eftersom EEG inte visar någon aktivitet?
Det tror jag inte. Deras lungor klarar ju av att andas själva. Du får fråga medicinskt kunnig.
Dr Jenny berättar att när en pat. kan syresätta själv de gör en mängd kontroller såsom reaktion från olika delar t ex pupill. Så stänger de av de sövande medlen en efter en. Men de vaknar inte. Så pat. måste ligga kvar i respirator.

Dr Jenny skriver också:
"Ah, ett tillägg till denna! Någon/några patienter har vi sett encephalopatiska EEGn på. Så allting är inte alltid blankt."
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-05-02 kl. 11:19.
Citera
2020-05-02, 11:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonius.Block
Den svenska strategin är den rätta även ur ett demokratiskt perspektiv.

”– Den svenska tonen har varit mycket mer rimlig. Myndigheterna har pratat med folk som att de är kloka och analytiska individer och bemött ifrågasättanden. Vi kommer leva med det här länge och går man ut med att man är säker på något som sen visar sig vara fel riskerar man att snabbt förlora allt förtroende.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statistikern-ola-rosling

Ja, de flesta människor i Sverige är, till skillnad emot många,av högerextremisterna i denna tråd, kloka och analytiska individer. Så ligger R nu väl under 1 i Sverige.

Fördelen är, förstås, att det lugnar ner sig under försommaren och sommaren, så att utarbetad vård- och omsorgspersonal kan få lite semester (Vem vet, kanske kan alla utom 70 plusarna få fira en någorlunda normal midsommar. Men det är nog främst en from förhoppning ifrån min sida.)

Nackdelen är, förstås, att vi inte hunnit uppnå flockimmunitet innan hösten, då en ny smittvåg är att vänta.
Citera
2020-05-02, 11:23
Medlem
welcometorealitys avatar
Läkarna i USA har hittat en ny symptom hos COVID19 patienter, tårna har blivit uppsvällda hos många.

se bild nedan.

https://is.mediadelivery.fi/img/658/0bab8f83285e46569099eeccd92b4987.jpg.webp
Citera
2020-05-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Läkarna i USA har hittat en ny symptom hos COVID19 patienter, tårna har blivit uppsvällda hos många.

se bild nedan.

Liksom blåa fötter
Citera
2020-05-02, 11:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Liksom blåa fötter

Ja det kan man säga faktiskt..
Citera
2020-05-02, 11:26
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Så här fungerar det, "snuttis73" kommer att ignorera det här inlägget, dvs inte svara på det, precis som att du aldrig skulle ha skrivit det. Sedan om några dagar eller några inlägg senare så kommer hen att kalla dig foliehatt igen och påstå att du inte har några trovärdiga källor.
Sen kommer karusellen att gå runt och runt och runt igen, jag fattar helt seriöst inte varför du lägger ner energi på en sån människa?
Den här personen har inget intresse av att diskutera fakta med dig, hens enda intention är att få dig att framstå som icke trovärdig inför dom andra som läser den här tråden, eftersom du sprider icke önskvärd information.
Alla som har gått i skola längre än årskurs 6 i grundskolan och har internet, vet redan var viruset kommer ifrån.
Labbet i Wuhan.
Jo, chansen att går in där i huvudet är noll. Ganska många kina-lövers som är betalda av staten. Tråkiga är att det är vi som betalar och får corona.

Det är ganska uppenbart vad som kommer hända. Trump och CIA kommer gå ut med den infon de har vilket kommer bevisa att viruset kom från labbet. Därefter stämmer de Kina. Och då är vi ute på hal is i världen.
Citera
2020-05-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Vad ligger den egentliga siffran för totala antalet döda på?

Officiella siffran 2653 döda är ju bara bluff som ingen tar på allvar.

Är 4000-5000 totalt antal döda mer troligt? 6000?

Det tycks vara minst en miljon döda bara i Stockholm - om man tittar på gatubilden.. Nästan inga som promenerar på våra gator (i alla fall igårkväll när jag själv var ute).

Snart märker vi väl att Sveriges befolkning består av ca 5 miljoner innevånare - ungefär som i grannlandet. Alla andra har gömts i första maj-brasor som har tänts i alla hemlighet.
Citera
2020-05-02, 11:29
Medlem
madchances avatar
Citat:

se bild nedan.

Detta drabbar även barn och kan eventuellt bero på små blodproppar i tunna blodkärl.
Citera
2020-05-02, 11:30
Medlem
Citat:

se bild nedan.

Så fruktansvärt! Alltså, vad fan är det här för demon till virus egentligen?
Det som är skrämmande är också att man läser här och där att nya varianter
av Corona-virus som ger liknande sjukdomar kan komma framöver. Alltså
ännu fler pandemier. Vad händer egentligen?
Citera
2020-05-02, 11:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ja det kan man säga faktiskt..

Skum sjukdom covid-19 på såväl nationell- som individnivå.

Själv hade jag väntat mig en down dag idag. Men istället verkar den "lilla ettriga covid-19 hunden" ha dött. Men helt återställd känner jag mig inte.

På nationell nivå överraskades vi nu av att R ligger under noll. Samtidigt som smittan i t.ex Västra Götalands regionen ökar.
Citera
2020-05-02, 11:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Så fruktansvärt! Alltså, vad fan är det här för demon till virus egentligen?
Det som är skrämmande är också att man läser här och där att nya varianter
av Corona-virus som ger liknande sjukdomar kan komma framöver. Alltså
ännu fler pandemier. Vad händer egentligen?

The New York times skriver om detta här..

https://www.nytimes.com/2020/05/01/health/coronavirus-covid-toe.html?fbclid=IwAR30n-Pl7huq8Qzh7mWXuIQo7QCTq6Y3y_JEofFKMn60FukYOsRGjQDQ fIM
Citera
2020-05-02, 11:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Du tolkar mitt inlägg allt för bokstavligt, det var en högst medioker lek på Tegnells uttalande om varför så många har dött i Sverige jämfört med grannländerna. Det var för att vi helt enkelt är bäst på att föra statistik över dödsfall.

Givetvis tror jag att vi kommer kunna få en tämligen god bild över mortaliteten om ett par år.

Det kommer att vara en fullständigt klar bild över dödsfall när statistiken är sammanställd om ett år. Hur bilden över smittspridningen sett ut lär dock vara mer svårbestämd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in