2020-05-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Som sagt, det finns alltid en och annan som försöker sko sig på andra, det kommer vi aldrig ifrån.
Jag tror tyvärr att samhället just nu är ganska ego och att det växer upp många barn/ungdomar som tror att det viktigaste är att de själva är i centrum - men varför inte jobba emot detta då?
Det är och förblir de vuxnas ansvar att visa vägen genom att göra det rätta själva. Jag visar att jag bryr mig om andra och visar hänsyn och det kommer mitt barn lära sina barn i framtiden.

Lärarna i skolan orkar inte vara poliser och föräldrar åt barnen, poliserna orkar inte vara lärare och föräldrar åt barnen, det är BARNENS FÖRÄLDRAR som måste ta ansvar och lära barnen bete sig schysst - denna pandemi kanske kan vara ett steg i rätt riktning för att lära barnen solidaritet då? Eller ska vi alla ge upp och låta myndigheterna bötfälla eller fängsla alla för att de inte kan lära sig att ta eget ansvar? Det är kämpigare nu, men det är aldrig försent.

Tyvärr är det ju så att de föräldrar som inte tar ansvar över sina barn kommer inte att göra det helt oavsett vilken god människa du sen väljer att vara.

Lika lite som de länder inom EU som inte ha tagit hand om sin ekonomi utan tagit lån och sen skitit i att betala tillbaka kommer att lyssna på svetsaren och Merkel när de viftar med sin fingrar och påpekar att "alla måste ta ansvar". De anser istället att dessa två är lättlurade och därmed är det fritt fram att utnyttja dem.

Jag tror att EU:s historia är slut.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppas ingen sätter sin fot på Linnéterassen igen.

https://www.expressen.se/gt/atta-restauranger-far-anmarkningar/

Dom blev nedstängda av smittskyddsläkare p.g.a "extrem trängsel" men dom säger att dom har rätt att överklaga och vägrar stänga ned innan dom fått svar. Vidriga jävlar. Böter i storleksordningen att dom får klappa igen vore det enda rätta och ägaren bakom lås och bom.
Tja, det är väl som när läkare blir av med legitimationen och överklagar, då får de fortsätta att jobba. Går även det andra beslutet mot dem kan de överklaga igen och får fortsätta jobba tills tredje gången gillt. Det kan ta flera år. Visst är det fantastiskt? Lita aldrig på en läkare.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jo fast det är varje år det. Epedimier tar förhoppningsvis hundra år innan det händer igen.

Knappast. Räkna med att en ny kommer inom 5-10 år.
Citera
2020-05-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det börjar hettas upp nu när övriga världen börjar rapportera vad som egentligen händer i Sverige.

https://www.theguardian.com/world/commentisfree/2020/may/01/sweden-coronavirus-strategy-nationalists-britain

Det var en väldigt viktig och intressant artikel!

Det kändes ju liiiite jobbigt att buntas ihop med allmänheten här i Sverige, när hon skrev så här:

The policy is widely supported by the public, even though the Swedish Covid-19 mortality rate is among the 10 highest in the world, at 240 per million population and steadily rising, and many of the nursing homes in Stockholm are now affected.

Det blir så tydligt liksom, hur någon i utlandet läser det sedan och ruskar på huvudet...
Man vill bara skrika: Nää, jag är inte alls med på detta! Men hon har ju rätt i sak, att de flesta verkar stötta nuvarande linje.

Hon hade väldigt rätt i kritiken om att oliktänkande hånas osv. Bra att folk skriver till / i utländska media. Bra att få lite ljus på situationen här.
Citera
2020-05-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror inte Kina skulle inte kunna mörka en Wuhan 2, och Taiwan och Sydkorea är inte alls like korrupta.
Jo det är de troligen båda är Kleptokratier styrda av kapitalet mer än demokrati
Citera
2020-05-01, 19:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Om denne kinesiska epidemiolog hade varit verkligen intresserad av att stoppa skapandet och spridningen av dessa virus hade man åtgärdat t.ex. den här handeln och hanteringen av djur och vilda sådana i synnerhet för länge sedan.

Vi vet ju fortfarande inte hur viruset utvecklades och enligt Amerikas president Trump skall vi snart få veta detta........
Citera
2020-05-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Socialstyrelsen säger själva i en av dina länkar "Det är ofta också följdsjukdomar till influensa som orsakar flera dödsfall, inte minst lunginflammation. Siffror från Socialstyrelsen visar att omkring 2000-3000 dödsfall orsakas av lunginflammation kopplad till influensa varje år." Vad tror du är en av följdsjukdomarna till covid19? Jo LUNGINFLAMMATION!

Jag jobbar på sjukhus vår infektion-läkare säger CRP 300 bara viralt. Utan sekundär bakterieinfektion.
Så snälla sluta sitt och försöka dumförklara mig.
Citera
2020-05-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppas ingen sätter sin fot på Linnéterassen igen.

Dom blev nedstängda av smittskyddsläkare p.g.a "extrem trängsel" men dom säger att dom har rätt att överklaga och vägrar stänga ned innan dom fått svar. Vidriga jävlar. Böter i storleksordningen att dom får klappa igen vore det enda rätta och ägaren bakom lås och bom.

Att krogägarna kommer bli väldigt kreativa i sina bortförklaringar var ju väntat.
Han kanske inte kan betala "beskyddaravgiften" till maffian och är skraj? Ho ho ho.
Citera
Medlem
Linnéterrassen i Göteborg - vi glömmer aldrig.

Ägaren trotsar och ska fortsatt ha öppet. Vad kan repressalierna bli, grova böter?
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Och? Vem ser det på youtube? Dessutom las klippet ut nu i kväll. De intresserade, vilket inte inkluderar undertecknad, såg väl det när det sändes kl 11. Det regnade idag. Eller i efterhand på svtplay.

En populär statsminister skulle vid detta lag ha views 20.000+ på Youtube efter 4 timmar.
Jag bara säger att vi har en clown till statsminister som folk skiter i.
Citera
2020-05-01, 19:20
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Personkulter är aldrig bra. Men blir väl så när folk är livrädda. Då behöver man någon att sätta på altaret och tillbedja.
Äh, han tycker väl bara att det var en kul grej. Folk tatuerar ju vilken skit som helst på sina kroppar så varför inte Tegnell? Finns så många med dåligt omdöme, inget att bry sig om.
Citera
2020-05-01, 19:20
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är de troligen båda är Kleptokratier styrda av kapitalet mer än demokrati

Du vet att Sverige sitter med över fyrahundra gånger fler döda än Taiwan va, och över tio gånger fler döda än Sydkorea?

Om någon går industrins ärenden i den här hanteringen så är det Sverige. Vårt moralkapital är inte på topp kan man säga.

Och det är inte ens kompetent implementerat. Taiwan räknar med ekonomisk tillväxt i år!
Senast redigerad av urgt 2020-05-01 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in