Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag skriver inte detta som kritik utan mera som diskussion.
Först ska man tänka på när man verkligen tjänat pengar!
Det enkla och tydliga svaret är att inga pengar är tjänade innan man har pengarna i handen.
De som gick in den 23 mars och som sålt i torsdags har tjänat pengar, övriga vet vi inget om.
Vad hade varit bästa strategin hittills?
De som sålde senast 21 februari när OMX30 låg på 1900, köpte 23 mars vid OMX30 på 1300 och sålde den 29 april med OMX30 på 1600 har gått in och ut på bästa sätt hittills. Vinst cirka 80 %!
Personligen tror jag fortfarande att det blir ett nytt ras och då finns det en ny chans att tjäna stora pengar igen om man träffar rätt, eller hänga med ner (eller upp?).
Edit: Som jag ser det finns det ingen ny information som tillkommit sedan den 23 mars, så vilka förväntningar grundar sig den senaste månadens uppgång på?
Inga!
Men jösses... Har du ens läst nyheterna? Surfar du ens på nätet?
Till och börja med...
Det finns dussintall sätt man kan tjäna pengar i nuvarande marknad...
Det är inte bara igenom att man köper värdepapper och sen säljer när värdet har gått upp...
Det finns någonting som heter calls och puts. Just nu är dessa två alternativ väldigt bra om man vill tjäna lite pengar, snabbt och enkelt. Det är mer eller mindre spel bara, men förstår man marknaden tjänar man pengar. Det är när man lägger pengar på om värdet på vist värdepapper går ner eller upp enligt ett datum som man själv väljer
Det kommer bli små ras men aldrig lika stort ras igen. Paniken är över, folk har samlat sig själva igen. Förut visste inte folk vad som skulle hända men nu har dammet lagt sig
Sedan utöver puts och calls är det bara köpa värdepapper traditionellt
Bäst pengar finns där man lägger mycket och säljer snabbt. Man kan se en trend på företag och köpa därefter om man vill. Det är enkelt att förstå hur ett företag går upp. finns det mycket pengar med mera. Men man måste sälja snabbt. Sedan långsamma köper man stora företag såsom McDonalds
Till din sista textbit "så vilka förväntningar grundar sig den senaste månadens uppgång på? Inga!"
Amerikanska regering har lägger ned miljarder efter miljarder kronor på företag och privatpersoner. Dom pumpar ut pengar som aldrig förr. Det är anledningen varför marknaden inte kraschar helt... Det finns väldigt mycket pengar som cirkulerar runt och varenda amerikan fick 1000 dollar... Det påverkar väldigt mycket. Sen inte nog med det så börjar dom öppna upp igen så produktionen kommer återgå till det normala. Den krasch i mars kommer inte tillbaka igen det kan jag lova eftersom USA regering håller på pumpar in väldigt mycket pengar in i marknaden och stödjer alla företag