2020-05-01, 21:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kan det vara läge att gå in i bolag som koncentrerar sig på (eller i alla fall kan klara sig på) inhemsk turism eller angränsande verksamheter?

Dessa borde ju kunna vara bra köp när (om) det börjar lätta med coronan, men fortfarande inte går att resa utomlands.

Vilka finns förutom
Scandic
Nobina
Skistar
Pandox

Några tips?

Edit:
Alla "hemmamarknadsaktier" är intressant tror jag. Tips?
Ingen som känner till några företag på aktiemarknaden som kan klara sig på inhemsk turism?
Citera
2020-05-01, 21:13
Medlem
Scandic borde ju gynnas iaf
Citera
2020-05-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Frågan är om man ska bli likvid nu på måndag. Känns lite som det äntligen är dags

Hur mycket investerad är du och vad ligger du på nu?
Citera
2020-05-01, 22:40
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Om du äger Bear kommer du bli rik på måndag. Ser ut som vi kommer öppna på -3%. VIX är upp 15% och närmar sig 40.
För en helt oinsatt, vilken bear? Finns ju 20 olika, antar att din spekulation var för de som redan var ägare och inget man kan tjäna sig en hacka på att köpa in sig på(eller förlora)
Citera
2020-05-01, 22:54
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
För en helt oinsatt, vilken bear? Finns ju 20 olika, antar att din spekulation var för de som redan var ägare och inget man kan tjäna sig en hacka på att köpa in sig på(eller förlora)

Jo jag menar de som redan ägde den. Sedan jag postade har handeln vänt upp något.
Citera
2020-05-01, 23:25
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Stora ras i New York

Börserna i New York rasade idag.
S&P 500 Index -2.81%

Sista idioterna blev inlurade igår. Nu ska vi ner och testa marsbotten. Tror ni marsbotten kommer att hålla?

Will the stock market tumble back to its coronavirus lows in March? About 92 years of S&P 500 history says there’s a good chance
https://www.marketwatch.com/story/will-the-stock-market-tumble-back-to-its-coronavirus-lows-in-march-about-92-years-of-sp-500-history- says-theres-a-good-chance-2020-05-01?mod=mw_latestnews
Citera
2020-05-02, 02:14
Medlem
Går börsen ner till de nivåerna igen är det dags att tanka på ytterligare i Investor och Industrivärden för min del i alla fall. Det verkade som att många insiders i de bolagen tankade på som tokar på de nivåerna. Hade gjort samma sak om mitt kapital inte varit upplåst på annat håll vid just det tillfället.
Citera
2020-05-02, 10:35
Medlem
happilappis avatar
Lurades tillräckligt många idioter in i rallyt dom senaste veckorna/veckan? Det här kan ha varit den topp jag pratat om under ett tag.
Citera
2020-05-02, 10:55
Medlem
Vadå lurades in? Massor av folk har tjänat jättemycket pengar senaste veckorna, knappast lurade. Börsen kommer inte gå under mars bottennivåer närmsta tiden. Då var osäkerheten kring viruset total, man trodde att miljoner kunde dö på kort tid. Idag så vet vi att så inte är fallet. Lär öppna uppåt på måndag.

Jag sålde inte under det stora raset, och portföljen är värd mer idag än i slutet av feb.

Däremot tror jag inte att börsen når tillbaka till februaris topp inom snar tid. Blir upp och ner med en svag nedåtlutande kurva närmsta året.
Senast redigerad av Ariscea 2020-05-02 kl. 10:58.
Citera
2020-05-02, 10:56
Medlem
Volatilitet och köplägen 24 månader framåt.
Citera
2020-05-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Vadå lurades in? Massor av folk har tjänat jättemycket pengar senaste veckorna, knappast lurade. Börsen kommer inte gå under mars bottennivåer närmsta tiden. Då var osäkerheten kring viruset total, man trodde att miljoner kunde dö på kort tid. Idag så vet vi att så inte är fallet. Lär öppna uppåt på måndag.

Jag sålde inte under det stora raset, och portföljen är värd mer idag än i slutet av feb.

Däremot tror jag inte att börsen når tillbaka till februaris topp inom snar tid. Blir upp och ner med en svag nedåtlutande kurva närmsta året.
Bra skrivet.
Det finns enormt många jantefixerade domedagspersoner där ute och att börsen går upp igen har såklart med det du skriver att göra.
Dessutom får vi inte glömma att räntorna är extremt låga sedan FED sänkte.
Man får inte heller glömma av att börsen ligger framåt i tiden.
Citera
2020-05-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Bra skrivet.
Det finns enormt många jantefixerade domedagspersoner där ute och att börsen går upp igen har såklart med det du skriver att göra.
Dessutom får vi inte glömma att räntorna är extremt låga sedan FED sänkte.
Man får inte heller glömma av att börsen ligger framåt i tiden.
Jag håller med. Otroligt tankeprovocerande. Det som man kan se är att marknaden kommer gå upp nu om nåt. Fler personer kommer börja arbeta igen och produktionen kommer öka. Jösses säger jag bara. Det är nu man ska köpa, jäkla domedagspersoner överdriver bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in