2020-05-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
RO på 1... ja vill man tvunget tro på ATs gissningar så varsågod...
Ja, tror mer på dem än på dig. Är svårt att förutspå den här typen av händelser, men jag tror mer på FHM än någon tvärsäker expert på Flashback.
Citera
2020-05-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är glad om även du och dina likasinnade sakta inser att det inte går att skylla på ”andra” om något går åt helvete i barnuppfostran. Det är en själv man kan skylla på. Den skyldiges bild hittar man i badrumsspegeln.

De barn vars föräldrar har brytt sig och tagit hand om sina barn skulle inte ens drömma om att glömma föräldrarna på äldreomsorgen för att tas om hand av Ahmed.

Man får den sortens barn som man själv förtjänar.
Här i Thailand kan dom inte förstå att svenskar inte tar hand om sina föräldrar. Så var det även i sverige och jag fick bara hålla käften och lära mej hur de tänkte för jag ville ju bli vuxen och få ett eget liv.

Sen kom revolutionen att barnet var allt. Jävla psykologer som höjde ungarna till skyarna och trodde på allt ungarna sa så att vissa pappor åkte in i fängelse för "barn kan inte ljuga".

Så kom Curlingvågen och Kränkhetsvågen, fotbollsmorsor som slogs vid sidlinjen och bakom målet stod en och kasta ut bollen på plan igen när fel lag gjorde mål. Jag som gammal lirare sa åt henne och då ville hon slå mej haha. Barnet skulle ses som en prins eller prinsessa som bestämde själv i allt annars ringde barnet efter polisen.

Sen kom feminismen, fittpolisen och fy faan nu slutar jag, haha. Vart har sveriges men försvunnit? Importfruar eller flytt utomlands som jag?

Javisst trodde vi på flumkärlek, gröna vågen, regnbågar och guds godhet tills sverige försvann i dimman och fram kom en smäll på näsan som nu heter Corona ledig 24h dygnet och har tålamod som få. Klagar inte på om du varken röker eller dricker men nej det var bättre förr då ett nej var ett nej och ett ja var ett ja.

TV, mobiler, folksmet och våld är resultatet och alla vill ha mer. Sån är mänskligheten och ingen finns utanför men har olika takt och empati från sina föräldrar. Det gick fort och slarvigt och nu får vi göra om!
Citera
2020-05-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Oj, hur fick du reda på att många har haft smittan???? Fy fan det är sjukt.
Sitter du inne med sån info och bara slänger du dej ut det så här?
Det är fan världsnyhet! Sälj det till AB mitt tips!!!!

Ja, t.o.m. FHM säger ju att de kan presentera en tydligare bild först andra veckan i maj, utifrån testningarna... Alltså gällande hur spridningen ser ut. Såg det i main stream media idag. Så det lär dröja, innan vi vet någon riktig fakta.

Om man vill vara generös och vänligt sinnade, så kan vi säga att arbetet verkar gå väldigt långsamt. Man kan också fundera om det är en förhalningstaktik... med tanke på att sist lät det som att nästa vecka, skulle vi få besked. Nu är det andra veckan i maj, då istället. Men nu ska vi inte vara elaka, de arbetar säkert dag och natt...
Citera
2020-05-02, 10:58
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bra jobbat Eskilstuna-Kuriren.

Flera kommuner i Sörmlands län har medvetet utelämnat att rapportera in fall av coronasmitta på äldreboenden till länsstyrelsen, rapporterar Eskilstuna-Kuriren med hänvisning till interna dokument.

https://omni.se/kommuner-morkade-spridning-pa-aldreboenden/a/xP2JBV
Sverige är bäst på (att mörka) statistik kring antalet dödsfall...
Citera
2020-05-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Det stämmer nog och det hade varit bra.

Dock tror jag folk i storstäderna rör på sig mer än folk ute i landet. Det blir fort blir fullbokat i skärgårdarna i Stockholm och Göteborg. När folk går in på bokningssiterna och hittar billiga stugor blir det nog en del bilkörande.
Lägg till det låga bränslepriserna så har vi nog en vinnare här.
Citera
2020-05-02, 10:59
Medlem
[quote=LuluBrooksie|71422548]Med "blank" menas ingen reaktion /aktivitet /respons.

Ja de får narkos. En vanlig människa kan må illa efter ett par timmar i narkos.
Man ska nog inte liggs i respirator länge, jag har läst tio dagar, men de här patienterna ligger så länge som 30 dagar. Vidrigt. Förstå vad det gör med keoppen, människan, hjärnan.....

De har tydligen försökt med gss (lustgas typ) istället för narkos men för dålig /kortvarig effekt.[/QUOTE

Oj, men då antar jag att allt stängs av för dessa patienter eftersom EEG inte visar någon aktivitet?
Citera
2020-05-02, 11:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Nu är det närmast bevisat att Sveriges strategi lett till tusentals döda i onödan. Kan vi få 0.85 i R0 utan "lockdown" så är smittobegränsning högst möjligt!

Att låta smittan brinna vidare med 0.85 i spridningstal är mordiskt vansinne när vi kan vidta åtgärder för att trycka ner smittan i golvet innan vi låter spridningstalet gå upp till 0.85 igen!
Fast det kan ju också vara så att Sverige redan fokuserat på de åtgärder som ger störst effekt. Du spekulerar bara, du kan inte bevisa att det skulle vara enkelt att strypa det ytterligare. Det skulle dessutom lämna oss mer sårbara.
Citera
Bannlyst
Hörde att en AI hade hittat 77 möjliga sätt Till vaccin?

Så varför händer inget?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bra jobbat Eskilstuna-Kuriren.

Flera kommuner i Sörmlands län har medvetet utelämnat att rapportera in fall av coronasmitta på äldreboenden till länsstyrelsen, rapporterar Eskilstuna-Kuriren med hänvisning till interna dokument.

https://omni.se/kommuner-morkade-spridning-pa-aldreboenden/a/xP2JBV

Vad ligger den egentliga siffran för totala antalet döda på?

Officiella siffran 2653 döda är ju bara bluff som ingen tar på allvar.

Är 4000-5000 totalt antal döda mer troligt? 6000?
Citera
2020-05-02, 11:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Om det är så att viruset kan drabba centrala nervsystemet, drabbar detta bara vissa eller drabbar det alla även om det inte ger samma kraftiga symptom? Läste att även herpes drabbar centrala nervsystemet och lägger sig latent. Är ju riktigt obehagligt om detta virus drabbar centrala nervsystemet och lägger sig latent för vilka kroppsskador kan det då ge upphov till på längre sikt? Bara spekulationer från min sida, vet någon mer om detta?
Ja det är fruktansvärt. Enda jag vet är att jag hört om det här med herpes och hiv långt tidigare, folk skämtade om det och kallade det "airborne weaponized aids/hiv/etc"

Sen har du ju den första rspporten av de 14 indiska forskarna där de kommit fram till att det finns HIV-PROTEIN i COVID-19 viruset. Den rapporten, om än korrekt, blev utskälld pgs små sakfel.

Sedan har det tillkommit flera officiella, internationella rapporter från blna Europa, där de kommit fram till exakt samma sak. Det finns HIV-protein i viruset, och det är "programmerat" att först attackera immunförsvaret. Näf försvaret är nere gör covid-19 kaoz på våra organ. Hjärta, lungor, lever etc.

Mäns testiklar. De sägs bli sterila. Varför? Finns det klamydia i covid-19 också eller? Helt vidrigt. Detts är femhundra miljoner gånger värre än någon film från Hollywood hade kunnat knäpa ihop manuset till.

Vad kommer fram härnäst?
För ett par dagar sedan läste jag artiklar om att "viruset kan åka snålskjuts in i lungorna genom att fastna på ett korn pollen".
Härnäst får vi väl höra att det finns nano-chips i det också.
Citera
2020-05-02, 11:03
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Rimligen måste Sveriges strategi kastas på sophögen och smittoeliminering blir det nya svarta.

Tusentals döda i den "vetenskapliga" tron att smittan inte går att begränsa, enbart fördröja.
Nu vet vi bättre, död åt statslysenkoismen!
Ja, det är lite så jag resonerar! Om vi med tämligen begränsade restriktioner lyckas pressa ned smittspridningen under R-talet 1 så torde det således innebära att vi kunde ha räddat desto fler liv.
Citera
2020-05-02, 11:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Sverige är bäst på (att mörka) statistik kring antalet dödsfall...

Nu tar du en sak ur ett sammanhang och lägger ihop det till ett annat sammanhang. Kommunerna är räddhågsna ofullkomligt drivna verksamheter med bristfällig förmåga att leda verksamheter. De tror att mörkning gör att problem försvinner, vilket det inte gör. Detta gäller genomgående för kommunala verksamheter både nu och tidigare.

Sveriges officiella statistik kommer dock att innehålla alla uppgifter om vilka som dött. Där kommer inget att mörkas. Att rapporteringskedjorna har en eftersläpning beror ju helt enkelt på att man aldrig haft direktrapportering om dödsfall.

Det är en otroligt stor skillnad mellan att inte ange ett smittoläge och att inte rapportera dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in