Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag är glad om även du och dina likasinnade sakta inser att det inte går att skylla på ”andra” om något går åt helvete i barnuppfostran. Det är en själv man kan skylla på. Den skyldiges bild hittar man i badrumsspegeln.
De barn vars föräldrar har brytt sig och tagit hand om sina barn skulle inte ens drömma om att glömma föräldrarna på äldreomsorgen för att tas om hand av Ahmed.
Man får den sortens barn som man själv förtjänar.
Här i Thailand kan dom inte förstå att svenskar inte tar hand om sina föräldrar. Så var det även i sverige och jag fick bara hålla käften och lära mej hur de tänkte för jag ville ju bli vuxen och få ett eget liv.
Sen kom revolutionen att barnet var allt. Jävla psykologer som höjde ungarna till skyarna och trodde på allt ungarna sa så att vissa pappor åkte in i fängelse för "barn kan inte ljuga".
Så kom Curlingvågen och Kränkhetsvågen, fotbollsmorsor som slogs vid sidlinjen och bakom målet stod en och kasta ut bollen på plan igen när fel lag gjorde mål. Jag som gammal lirare sa åt henne och då ville hon slå mej haha. Barnet skulle ses som en prins eller prinsessa som bestämde själv i allt annars ringde barnet efter polisen.
Sen kom feminismen, fittpolisen och fy faan nu slutar jag, haha. Vart har sveriges men försvunnit? Importfruar eller flytt utomlands som jag?
Javisst trodde vi på flumkärlek, gröna vågen, regnbågar och guds godhet tills sverige försvann i dimman och fram kom en smäll på näsan som nu heter Corona ledig 24h dygnet och har tålamod som få. Klagar inte på om du varken röker eller dricker men nej det var bättre förr då ett nej var ett nej och ett ja var ett ja.
TV, mobiler, folksmet och våld är resultatet och alla vill ha mer. Sån är mänskligheten och ingen finns utanför men har olika takt och empati från sina föräldrar. Det gick fort och slarvigt och nu får vi göra om!