2020-05-02, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det är hela min poäng, du försvarar andra länder som dödar sin befolkning. Norge har med sin strategi tagit 210 människoliv, Danmark det dubbla. Människor som lämnat efter sig barn och barnbarn, släkt och vänner.

Nu när du blivit fångad med mördarhanden i sylten, har du dessutom mage att försvara att din djupt oetiska syn på hur stater bör ta hand om sin befolkning. Du får naturligtvis tycka vad du vill i en yttrandefrihet, men enligt mig så är det extremt omoraliskt att acceptera en strategi som genererar så många döda.

Ok. Men jag VILL också se noll dödsfall och OM det hade varit möjligt så supportar jag givetvis det. Kanske det hade varit möjligt, jag vet inte. Men betyder allt över noll dödsfall då även att ALLA cirka 200 länder i världen med fler dödsfall ska ses som ”mördarregimer” då?

Det var bara DET jag ifrågasatte från början, inget annat. Jag har likväl varit oroad över utvecklingen nästan sedan start och har aldrig hyllat vår strategi bara för det.

Det jag har mest problem med är att det vrids till hyllningar av Sveriges dödstall eller Tegnell, och ett tips OM du vill få fler på din sida är att inte anklaga folk för det värsta du kan komma på.

Men om du nu på allvar tror att alla som jämför med Norge gör så bara för att ”försvara” att folk dör eller försvara ”mördarregimer” så är det väl inte mycket att göra åt det.
Citera
2020-05-02, 10:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Vi är redan nu under RO på 1. Så
Det är nog ingen fara ska du se, eftersom risken för en frisk människa i stort sett är försumbar finns det ingen anledning för friska människor att göra mer än de riktlinjer som getts ut.

RO på 1... ja vill man tvunget tro på ATs gissningar så varsågod...
Citera
2020-05-02, 10:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Behöver inte vara lyx och glamour, tält är ett helt klart underskattat och billigare alternativ.

Jag är för gammal för tält. För obekvämt, för svårt att komma på fötter på mornarna efter en kall och blöt natt...

Citat:
Ursprungligen postat av Covid-is-mental
Det kommer det inte att vara i sommar utan tyskarna och andra. Konkursförvaltarna kommer att hyra ut dem billigt för att dra in åtminstone några kronor till fordringsägarna.

Ja, där sa du något! Kanske man skulle kunna åka till något slottshotell i Skåne t.ex. - med fina middagar och viner, och visning av egendomarna och vinkällaren och allt sådant..? Som skulle vara för dyrt i vanliga fall.
Citera
2020-05-02, 10:29
Medlem
Man får bo på hotell i sin egna hemkommun under semestern om man nu vill skapa lite "semesterkänsla"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Så här fungerar det, "snuttis73" kommer att ignorera det här inlägget, dvs inte svara på det, precis som att du aldrig skulle ha skrivit det. Sedan om några dagar eller några inlägg senare så kommer hen att kalla dig foliehatt igen och påstå att du inte har några trovärdiga källor.
Sen kommer karusellen att gå runt och runt och runt igen, jag fattar helt seriöst inte varför du lägger ner energi på en sån människa?
Den här personen har inget intresse av att diskutera fakta med dig, hens enda intention är att få dig att framstå som icke trovärdig inför dom andra som läser den här tråden, eftersom du sprider icke önskvärd information.
Alla som har gått i skola längre än årskurs 6 i grundskolan och har internet, vet redan var viruset kommer ifrån.
Labbet i Wuhan.

Hehe, läste ditt inlägg efter att jag just svarat på DrunkenZealots inlägg. Vi har tittat närmare på Montagniers utsaga och huruvida det här stöd i forskarvärlden. Hoppas kunna fortsätta med de sk "forskarrapporterna".
Citera
Medlem
Med tanke på att många i Sverige nu har haft covid 19 så kommer smittan fortfarande att spridas, men mindre effektivt. R0 värdet indikerar detta. Är var 5 person immun och vi vidtar försiktiggetsåtgärder så är det plötsligt svårare för de 4 andra att drabbas.

Är hälften immuna, ja då är det inte många som blir smittade, inte snabbt iaf.

Det kan myclet väl bli så att i sthlm kommer corona dö ut under sommaren och när det blossar upp igen blir väldigt få smittade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73

Att Trump inte håller med ger knappast de "alternativa" teorierna någon bättre substans. Vi pratar om en man som anser att man kan bota viruset genom att injicera desinfektionsmedel
Rent svammel, det har han aldrig sagt, det är en nyhetsanka.
Citera
2020-05-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Rent svammel, det har han aldrig sagt, det är en nyhetsanka.
Han har sagt nåt liknande, men jag tror lite på ett "skämsamt" sätt, fast det kanske inte är läge för de`.
Citera
2020-05-02, 10:33
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Tror nog dock att de flesta kommer att acceptera att semestra i närområdet av där man bor. Kommer vara bra för alla lokala handlare osv. Mycket bra.

Det stämmer nog och det hade varit bra.

Dock tror jag folk i storstäderna rör på sig mer än folk ute i landet. Det blir fort blir fullbokat i skärgårdarna i Stockholm och Göteborg. När folk går in på bokningssiterna och hittar billiga stugor blir det nog en del bilkörande.
Citera
2020-05-02, 10:34
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
I Dalarna är hälften av alla blivande mödrar överviktiga eller lider av fetma. Stockholm ligger bäst till med 34,6 procent följt av Västerbotten där motsvarande siffra är 40, 5 procent.

Eftersom fetma i sig begränsar andningskapaciteten och graviditeten försvårar situationen ytterligare är jag egentligen förvånad att inte fler hamnar på intensiven.

Jag måste säga att i och med Corona börjar folk - förhoppningsvis - äntligen fatta hur farligt fetma är. Det är inte att leka med och det måste tas på allvar.

Fetma är en likadant pandemi som Corona. Fast fetman kan vi bota - tack gode Gud för det.
Det krävs inte mycket för att klassas som överviktig (BMI > 25), bara några hekto över normalvikt, så det behöver inte innebära något större andningshinder. Särskilt inte om övervikten består av muskler, vilket BMI totalt ignorerar.

En kvinna av normallängd i Sverige (167,7 cm) anses lida av fetma (BMI > 30) om hon väger mer än 84,37 kg. Jag tror inte heller det behöver innebära något större andningshinder. Hon kan ändå vara vältränad och i god kondition. Det går inte jämföra med en stillasittande som väger 145. Jag ogillar alla diskussioner om fetma som tycks dra alla över en kam. BMI är bara ett mått (och ett rätt grovt sådant) på ens hälsotillstånd, utom kanske I extremfallen. Vid lindrig fetma tror jag helt andra saker spelar större roll, som om man röker och lever någorlunda hälsosamt.

Det är dessutom något artificiellt över att välja ett grovt mått som BMI > 30 som definition på ett sjukdomstillstånd, fetma. Det är en grovt tillyxad, godtyckligt vald siffra som inte grundar sig på uppmätt ohälsa hos personen ifråga. Jag tycker det ska användas med försiktighet. Är det ett sjukdomstillstånd eller en riskfaktor? Snarare det senare. Annars blir man plötsligt "sjuk" for att man får några hekto extra muskler på kroppen. Rent vansinne.
Citera
2020-05-02, 10:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Om vi utgår från att Tegnell & Co har rätt, att R-talet är under 1.

Vad händer då med en eventuell flockimmunitet?
Citera
2020-05-02, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Med tanke på att många i Sverige nu har haft covid 19 så kommer smittan fortfarande att spridas, men mindre effektivt. R0 värdet indikerar detta. Är var 5 person immun och vi vidtar försiktiggetsåtgärder så är det plötsligt svårare för de 4 andra att drabbas.

Är hälften immuna, ja då är det inte många som blir smittade, inte snabbt iaf.

Det kan myclet väl bli så att i sthlm kommer corona dö ut under sommaren och när det blossar upp igen blir väldigt få smittade.

Oj, hur fick du reda på att många har haft smittan???? Fy fan det är sjukt.
Sitter du inne med sån info och bara slänger du dej ut det så här?
Det är fan världsnyhet! Sälj det till AB mitt tips!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in