2020-05-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang
Frida "trygg i sig själv" !! 😳
Hon är ju för fan urtypen för en fruktansvärt lättpåverkad psykiskt svag person, som går att lura i precis vad som helst!!
Frida har ju till exempel svalt nåt patetiskt new age tänk, kombinerat med nån slags hemmagjord yoga med hull och hår.

Frida är extremt irriterande, påträngande, tillgjort positiv och med världshistoriens mest vedervärdiga skratt, och hon är definitivt INTE "trygg i sig själv".

Jag upplever inte heller henne som trygg i sig själv. Jag ser en vuxen kvinna som försöker vara sina föräldrar till lags, som försöker efterlikna dem. Gå naken som pappa även när det inte passar, även när andra känner sig besvärade av det. Jag misstänker att hon använder sin nakenhet på samma sätt som pappa, det är ngt som man tvingar på andra. Hon kanske har glömt att hon själv kände att pappan tvingade sin nakenhet på henne som liten och nu tvingar hon på andra samma känsla av obehag? Hon kanske inte vågade gå sin egen väg och vägra bli nudist och började idealisera det men kunde inte helt glömma bort känslan av obehag, som hon nu tvingar på andra? Det är inget fel med nudism, när man sköter det på ett fint sätt d v s i sällskap med andra nudister.

Jag upplever henne också tillgjort positiv. Det har funnits stunder då hon verkade fly en annan känsla till sitt glada lynne, som om hon inte tillät sig vara annat än alltid glad. Det är inte normalt att sträva efter att alltid vara glad, men hon tror sig ha en sådan mamma och henne försöker hon efterlikna. Hon försöker efterlikna hennes idealiserad bild av föräldrar i stället för att hitta sig själv. Hon är långt ifrån att vara trygg i sig själv, hon har inte ens hittat sig själv med alla känslor tillåtna. Man får en känsla att i hennes familj bestämde föräldrar vad hon skulle känna och tycka, det kanske kramades mkt och allting skulle framstå som idyll. Föräldrarna kanske inte ville veta av den lilla sorgsna eller arga Frida? Hennes vänner var också speciella, de kom bara med hyllningar om hur fantastisk hon var. De kommer knappast att hjälpa henne med konstruktiv kritik.

Det är lätt för många att gilla en som försöker behaga alla, många ser inte att det är ett sätt tigga efter andras gillande och kärlek. Det var kanske så hon kände att hon fick föräldrarnas "kärlek" d v s inte genom att sträva efter att vara sig själv? Att försöka vara alla/föräldrarna till lags gör att man till sist förlorar sig själv. Man blir inte omtyckt av alla genom att försöka göra sig till, många upplever en sådan person som falsk. Man blir mer omtyckt om man är sig själv.
2020-05-02, 10:28
Medlem
Ni som vill se Sami i final och ha chans att vinna, måste tänka taktiskt nu. Vi måste enas om att rösta ut Frida. Sprider vi rösterna på Mergim och Frida åker garanterat Julia. Det vore att ödelägga Samis finalplats, får då sitter han garanterat löst nästa vecka. Då kommer det garanterat läggas krut på att få ut honom från Mergims, Lennies och Amilias fans.
2020-05-02, 10:29
Medlem
Dukanva85s avatar
Det är dem om små sakerna i livet som gör det. En skarvsladd till exempel.
2020-05-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia64
Ni som vill se Sami i final och ha chans att vinna, måste tänka taktiskt nu. Vi måste enas om att rösta ut Frida. Sprider vi rösterna på Mergim och Frida åker garanterat Julia. Det vore att ödelägga Samis finalplats, får då sitter han garanterat löst nästa vecka. Då kommer det garanterat läggas krut på att få ut honom från Mergims, Lennies och Amilias fans.

ja hur mycket man än vill ha ut mergim så måste vi rösta på frida . glasman uppmanade ju sina följare att också rösta på frida så lär ju bli en del röster på henne
2020-05-02, 10:34
Medlem
Conny63s avatar
Hur i helvete skall nån annan än Sami kunna vinna bb2020 .hoppas Sami får Olga med sig hela vägen!
2020-05-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
ja hur mycket man än vill ha ut mergim så måste vi rösta på frida . glasman uppmanade ju sina följare att också rösta på frida så lär ju bli en del röster på henne

Precis! Även Samis familj har ändrat åsikt, de skrev på Samis supportsida på Facebook att de skulle rösta på mergim, men nu ändrat till Frida.
Vad vi än tycker om Mergim så måste vi lägga våra röster på Frida, för Samis bästa.
2020-05-02, 10:40
Medlem
__Alez__s avatar
Glasman låg med Samis mamma i natt, eller ja hon låg i hans säng.
2020-05-02, 10:40
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia64
Tänkte också så först, men nu verkar det ju stå mellan Mergim och Jullan?
Isf sumpar man ju sina röster i onödan genom att rösta på Frida
Eller är det bara desinformation att Frida är så populär i diverse grupper??

Edit. Aha förstår, du vill ha ut underbara Julia.
2020-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag upplever inte heller henne som trygg i sig själv. Jag ser en vuxen kvinna som försöker vara sina föräldrar till lags, som försöker efterlikna dem. Gå naken som pappa även när det inte passar, även när andra känner sig besvärade av det. Jag misstänker att hon använder sin nakenhet på samma sätt som pappa, det är ngt som man tvingar på andra. Hon kanske har glömt att hon själv kände att pappan tvingade sin nakenhet på henne som liten och nu tvingar hon på andra samma känsla av obehag? Hon kanske inte vågade gå sin egen väg och vägra bli nudist och började idealisera det men kunde inte helt glömma bort känslan av obehag, som hon nu tvingar på andra? Det är inget fel med nudism, när man sköter det på ett fint sätt d v s i sällskap med andra nudister.

Jag upplever henne också tillgjort positiv. Det har funnits stunder då hon verkade fly en annan känsla till sitt glada lynne, som om hon inte tillät sig vara annat än alltid glad. Det är inte normalt att sträva efter att alltid vara glad, men hon tror sig ha en sådan mamma och henne försöker hon efterlikna. Hon försöker efterlikna hennes idealiserad bild av föräldrar i stället för att hitta sig själv. Hon är långt ifrån att vara trygg i sig själv, hon har inte ens hittat sig själv med alla känslor tillåtna. Man får en känsla att i hennes familj bestämde föräldrar vad hon skulle känna och tycka, det kanske kramades mkt och allting skulle framstå som idyll. Föräldrarna kanske inte ville veta av den lilla sorgsna eller arga Frida? Hennes vänner var också speciella, de kom bara med hyllningar om hur fantastisk hon var. De kommer knappast att hjälpa henne med konstruktiv kritik.

Det är lätt för många att gilla en som försöker behaga alla, många ser inte att det är ett sätt tigga efter andras gillande och kärlek. Det var kanske så hon kände att hon fick föräldrarnas "kärlek" d v s inte genom att sträva efter att vara sig själv? Att försöka vara alla/föräldrarna till lags gör att man till sist förlorar sig själv. Man blir inte omtyckt av alla genom att försöka göra sig till, många upplever en sådan person som falsk. Man blir mer omtyckt om man är sig själv.

Exaaaakt såå. Kloka ord från dig och stämmer säkert till 99%.
UT med Frida nu och hennes skratt har minskat min skärmtid på Bb. Tror inte jag är ensam.
2020-05-02, 10:41
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har funderat. Om vi ponerar att tre stycken sitter i final. Vore det inte bäst ur Sami-synpunkt om han satt med Lennie & Mergim?

Lennie har 30+arna och Mergim har ungdomar och invandrare. Men skulle den ena av dem inte sitta där skulle den kvarvarande få den andres röster. Om båda sitter där blir det lite mer utspritt och Sami har en mycket större chans.

Edit: Skulle det va Lennie-Julia-Sami hade det gett motsatt effekt med fördel Lennie

Jag tror Mergim har fått stora delar av gay communityt också. Eller de manliga iaf.
"Invandrare" är ett begrepp med stor vidd. Tror knappast extremist muslimer gillar hans stil. Du menar kanske unga svenskar med invandrarföräldrar som gillar Mergims spexande och gull gull med Lennie?
2020-05-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Jag tror knappast att det förekommit några oegentligheter i den familjen. Då skulle inte Frida vara så trygg i sej själv.
Sen särar hon ju inte i bikten. Bara lite tuttar.

Tror bara det är en skön och avslappnad familj.

Jag kan också gå med trosor från duschen till mitt rum när jag hälsar på någon av mina föräldrar. Om jag glömt två handdukar och sätter den ena i håret. Inte för att det brukar vara någon ur familjen jag möter denna korta väg. Men står någon där så e det inte hela världen:-)

I mina ögon är hon allt annat än trygg i sig själv. Bra att man valde att i bikten visa bara tuttar, fast det visste väl inte hon? Hon kanske ville att man skulle visa hela härligheten för pappan?

Det är skillnad att gå i trosan framför pappan i hemmet och att visa muffen för hela svenska folket, även för alla perversa/våldtäktsman som tittar på programmet.
2020-05-02, 10:46
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazsynd
Exaaaakt såå. Kloka ord från dig och stämmer säkert till 99%.
UT med Frida nu och hennes skratt har minskat min skärmtid på Bb. Tror inte jag är ensam.
Håller HELT och hållet med angående svin jobbiga Frida, men frågan är om det går få ut henne nu?
Vore ju helt klart en fördel för Sami om Mergim och Lenny var kvar till finalen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in