Citat:
Frida "trygg i sig själv" !! 😳
Hon är ju för fan urtypen för en fruktansvärt lättpåverkad psykiskt svag person, som går att lura i precis vad som helst!!
Frida har ju till exempel svalt nåt patetiskt new age tänk, kombinerat med nån slags hemmagjord yoga med hull och hår.
Frida är extremt irriterande, påträngande, tillgjort positiv och med världshistoriens mest vedervärdiga skratt, och hon är definitivt INTE "trygg i sig själv".
Hon är ju för fan urtypen för en fruktansvärt lättpåverkad psykiskt svag person, som går att lura i precis vad som helst!!
Frida har ju till exempel svalt nåt patetiskt new age tänk, kombinerat med nån slags hemmagjord yoga med hull och hår.
Frida är extremt irriterande, påträngande, tillgjort positiv och med världshistoriens mest vedervärdiga skratt, och hon är definitivt INTE "trygg i sig själv".
Jag upplever inte heller henne som trygg i sig själv. Jag ser en vuxen kvinna som försöker vara sina föräldrar till lags, som försöker efterlikna dem. Gå naken som pappa även när det inte passar, även när andra känner sig besvärade av det. Jag misstänker att hon använder sin nakenhet på samma sätt som pappa, det är ngt som man tvingar på andra. Hon kanske har glömt att hon själv kände att pappan tvingade sin nakenhet på henne som liten och nu tvingar hon på andra samma känsla av obehag? Hon kanske inte vågade gå sin egen väg och vägra bli nudist och började idealisera det men kunde inte helt glömma bort känslan av obehag, som hon nu tvingar på andra? Det är inget fel med nudism, när man sköter det på ett fint sätt d v s i sällskap med andra nudister.
Jag upplever henne också tillgjort positiv. Det har funnits stunder då hon verkade fly en annan känsla till sitt glada lynne, som om hon inte tillät sig vara annat än alltid glad. Det är inte normalt att sträva efter att alltid vara glad, men hon tror sig ha en sådan mamma och henne försöker hon efterlikna. Hon försöker efterlikna hennes idealiserad bild av föräldrar i stället för att hitta sig själv. Hon är långt ifrån att vara trygg i sig själv, hon har inte ens hittat sig själv med alla känslor tillåtna. Man får en känsla att i hennes familj bestämde föräldrar vad hon skulle känna och tycka, det kanske kramades mkt och allting skulle framstå som idyll. Föräldrarna kanske inte ville veta av den lilla sorgsna eller arga Frida? Hennes vänner var också speciella, de kom bara med hyllningar om hur fantastisk hon var. De kommer knappast att hjälpa henne med konstruktiv kritik.
Det är lätt för många att gilla en som försöker behaga alla, många ser inte att det är ett sätt tigga efter andras gillande och kärlek. Det var kanske så hon kände att hon fick föräldrarnas "kärlek" d v s inte genom att sträva efter att vara sig själv? Att försöka vara alla/föräldrarna till lags gör att man till sist förlorar sig själv. Man blir inte omtyckt av alla genom att försöka göra sig till, många upplever en sådan person som falsk. Man blir mer omtyckt om man är sig själv.