Citat:
Ursprungligen postat av
Snuttis73
Det duger inte som svar.
"En tråd har diskuterat detta" är inget bevis. Den tråden kan lika gärna hänvisa hit och säga att beviset är att "DrunkenZealot" påstår det i en tråd på FB.
Bättre kan du, kom igen. Visa oss var nobelpristagaren i medicin hävdar att viruset framställts i ett labb. Ge oss hans namn till att börja med, det är fler än en som fått pris för HIVs upptäckt.
Jag skulle kunna ge dig det du efterfrågar, men du kommer oavsett vad som postas hänvisa till att det inte är trovärdigt och konspiratoriskt och därefter komma med div tillmälen. Du har din ståndpunkt i frågan och inget kan ändra dig, jag ger dig namnet här och innan du säger att hans forskning har avfärdats som nonsens eller att han är en waco osv, så var han inte först ut med att säga att viruset är tillverkat i ett laboratorium. Den grupp forskare som först gjorde detta konstaterande fick snabbt veta att dom begått fel i sin forskning och därför var den oduglig, det var en grupp om 5 personer som kritiserade den första forskningen och fick att dras tillbaka för att sedan publiceras igen.
Ingen i den gruppen forskar inom samma område, två biologer som forskar om cancer, en var journalist på vetenskaplig tidsskrift, en var den kvinna som ledde forskningen om Coronavirus vid laboratoriumet i Wuhan samt en läkare som arbetar med barnsjukdomar.
Jag har själv kollat upp vilka "alla" dessa källor var som låg bakom den "massiva" kritik som journalister från olika sajter hänvisade till när dom sågade den första forskningen.
Han som du frågade efter heter Professor Luc Montagnier och är mycket riktigt nobelpristagare i medicin. Han målas ut som en knäppgök och konspirationsteoretiker som inte skall tas på allvar, vilket man gjorde när han upptäckte HIV.
Jag kommer inte svara på frågor eller tillmälen som har med honom att göra.
Tråden han hänvisar till har jag inte läst men jag tror att det är denna:
https://www.flashback.org/t3138579p2