2020-05-02, 01:55
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Det er ikke teppebelagt gulv i huset, så det må være snakk om et teppe.
Citera
2020-05-02, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"and blood-spattered plastic cable ties " - altså strips i flertall?

Hvorfor henger du deg opp i det, utgjør det noen forskjell ?
Citera
2020-05-02, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du ser da vel selv hvilke opplysninger som er tilgjengelige i artikkelen. Jeg vet ikke hvor eller hos hvem The Times har hentet informasjonen fra.

Det som er interessant her er at det angivelig skulle ha vært synlige blodflekker på stripsen som ble funnet på et teppe, eller et teppebelagt gulv, i Sloraveien.

En helt ny opplysning for meg ihvertfall.
Ok. Her står dette:
"Like innenfor døren gjør han svært urovekkende funn. På en stol i gangen ligger flere av konas eiendeler. Han finner også et tettskrevet brev på flere A4-sider, skrevet på dårlig norsk. På flisgulvet ligger det også en strips."
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=forsvinningen
Citera
2020-05-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor henger du deg opp i det, utgjør det noen forskjell ?
Ja.
Ett enkelt strips kan enkelt mistes ved et uhell.
Flere strips som er "mistet ved et uhell" høres ikke overbevisende ut.
Citera
2020-05-02, 02:03
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Jag har följt detta caset med ''ett halvt öga öppet'' dvs lite till och från. Det är ett sjukt intressant case måste jag säga. Tror ni att det var Hagen som gjorde det eller?

Känns ju som att andra måste vart inblandade osv. Annars är det duktiga kidnappare. Är det inte hagen, så känner jag rysningar i kroppen på hur ''kusligt'' detta är.

Känns som att prata om rymden. Ingen vet någonting.

Mvh
Lasse
Citera
2020-05-02, 02:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Enligt artikeln i Expressen så finns det teknisk utredning som har kunnat koppla TH´s DNA till händelseförloppet när frun försvann . Om det stämmer betyder väl det att han varit direkt involverad, dvs där rent fysiskt, vid försvinnandet
Det där är spännande, vad är det för slags DNA från TH och hur är det avsatt?

Har funderat på det ”biologiska material” man hittat efter AEH. Kan det vara hjärnsubstans? Eftersom de skiljer på ”små blodspår” och ”biologiskt material ”.
Citera
2020-05-02, 02:06
Medlem
Folka bak her har et standar opplegg som går på å gjøre så mye at folk blir forvirret og går seg vill i detaljer. Ser dette som fast fremgangmåte i fra dette miljøet jeg tror saken spinner ut i fra og Holden/Kihle passer som hånd i hanske inn der. Merkelig at de våger tenker jeg.

En dag kommer det en som ikke er korrupt eller lar seg kjøpe og da er disse gutta DONE...
Citera
2020-05-02, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Takk for opplysning!

Jeg tror at jeg leste at AEs telefon ble funnet i samme etasje som det rommet (badet) der det var spor etter et eventuelt angrep på AE.
Citera
2020-05-02, 02:09
Medlem
Jeg tror heller ikke at vi skal stole for mye på utenlandske media da de stort sett henter informasjonen sin fra norske media.
Citera
2020-05-02, 02:15
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for opplysning!

Jeg tror at jeg leste at AEs telefon ble funnet i samme etasje som det rommet (badet) der det var spor etter et eventuelt angrep på AE.

"Så langt er det ikke kjent om politiets etterforskning har klart å avdekke om det er den savnede 69-åringen selv som har lagt fra seg mobilen på stedet hvor den ble funnet.

Funnstedet skal være i første etasje i boligen, får VG opplyst.

I samme etasje er inngangspartiet og badet/toalettet hvor politiet mener 69-åringen kan ha befunnet seg da hun skal ha blitt angrepet av ukjente gjerningspersoner.
Ifølge VGs opplysninger er det funnet det som omtales som slepespor langs gulvet i tilknytning til det aktuelle badet/toalettet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RR4WA5/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset
Senast redigerad av POlROT 2020-05-02 kl. 02:18.
Citera
2020-05-02, 02:16
Medlem
Citat:
Slik jeg ser det, setter jeg penga på at AEH viste noe hun ikke skulle og det er bakgrunnen for det hele.

Dette ser man på persongalleriet som nå kommer frem i saken. Tenker da spesiellt på Advokat Ståle Kihle som ikke bare kommer fra et særs tvilsomt advokatkontor med røtter inn mot det jeg vil kalle "det skjulte Norge", uten av jeg vil forklare det noe nærmere, men er en av to advokater med klippekort til dødsbo og ikke minst spesialisert på arv og skifte.

Spør deg selv... Ville du valgt en bistandsadvokat som primært hadde hovedkompetansen på arv og skifte om faren din var tiltalt for drap på mora di? Neppe tenker jeg. Her er noe ruskende galt.

Slik jeg forstår det er også Advokaten til Hagen selv tidligere statsadvokat og var i politiadvokat jf Wikipedia. For meg er det prototypen på (sorry to say) tvilsomme folk. Han var også medaktor i det jeg vil mene var et skuespill og fullstendig deep state shit, nemlig "mock trial" mot Statspatsy Breivik.

Det hele blir ikke bedre når arvespesialist Kihle er gift med Anne Margrete Katteland. Hun er også endel av hva mange vil mene er en særs tvilsom vennegjeng innen det juridiske Norge med maktposisjoner an mas.

Dermed styrkes anntydningene og teorien om at AEH faktisk viste noe siden man ser på det vanvittig tydlige persongalleriet der alle egentlig kjenner alle og avtaler gjøres på forhånd såsom dommer etc.

Dette er RETT INN I KJERNE AV NORSK STATLIG JUKSEKULTUR og dermed må jeg bare få si ut i fra min forståelse av saken der AEH er et reinspikka offer, skal det nå forhandles fordi saken er farlig for mange fordi selvfølgelig vet Hagen selv hvorfor AEH måtte taes av dage(med forebehold om at jeg tar feil og ikke minst er dette teori, mens disse folka sin historie slipper de ikke unna for den er veldokumentert. Derfor syntes jeg saken her nå bare blir mere mystisk og at faktisk Brøske syntes å komme ut som kansje den eneste ærlige mannen (viss vi er heldige), som ikke har virret seg inn i en saker der man ikke så lett kan virre seg ut for gjort er gjort etc.

Jeg lar heller folk google litt og kose seg selv fremfor å servere alt ferdig tilrett slik at folk kan oppdage litt selv og få eierfølesen og gleden av å titte inn i "rottereiret" dette nå utgjør.

Derfor venter jeg kun nå med stor spenning på hvem som er oppnevnt som bistandsadvokat for AEH, hvor jeg tipper man finner enda en person med direkte og hard tilknytnning til et beinhard advokatmiljø i Oslo hvor som sagt juks er daglig og alle midler lov.

For å si litt til de svenske lesere... Slik jeg ser det er det nå tatt fullstendig kontroll over saken av ET miljø der allerede er dokumentert godt som "semi- kriminellt" og det tyder på at vi ser på en større dimmensjon av saken og det igjen er nok selve grunnen til at AEH ble drept(om det var det som skjedde)

Dette er et svært lite og lukket miljø. Men det er skrevet mye om det om ikke i VG og steder vi gjerne referer til i denne tråden. Denne saken lukter nå like ille som Palmedrapet i min nese. Jeg har tidligere og før Kihle kom på banen og gjorde det hele så tydelig, gitt noen hint om HVORFOR AEH ble drept, men ikke utrykt det direkte og det vil jeg heller ikke gjøre, men det er temmelig opp i dagen om man har en god nese for etterforskning og vår historie med vekt på crime.

For meg var Kihle bingo. Det var den lille dotten som manglet for å skape et mere klart bilde og jeg krysser fingrene for at Brøske faktisk er en real mann med ryggrad og evner å stå den av for presset vil bli stort om han feks har lukta lunta han også. For her ser vi muligens på en sak som virkelig IKKE tåler dagens lys.
Utrolig spennende lesning. Jeg har ikke satt meg inn i dette så grundig som deg, og vet ikke noe om dette persongalleriet, men jeg tror også at hun visste noe hun ikke skulle vite. Dette basert på hva Winger, som jeg har stor tillit til, tror om saken. Jeg håper virkelig at alt kommer frem.
Det du skriver om Breivik er også veldig interessant. Er det et sted jeg kan se mer som du har skrevet om dette? F.ex. på dette forumet?
Citera
2020-05-02, 02:17
Medlem
Det jeg finner interessant er dette med at de klarte å holde politiet unna i tre dager ved å fake overvåkning i huset. Dermed kommer spørsmålet om hva er det som tar tre dager å fordampe, fordunste eller forsvinne? Jeg tror Hagen som Rotary medlem og en meget connected fyr kan ha hatt inn proff hjelp ummidelbart som kom opp med monero, utpressing, stips og det hele. Dette kan like gjerne være noen fra politiet for alt vi vet, men det kan også være en som driver med slike saker og lista over de er ikke så lange i Norge over slike. Vi må da tenke at TH ikke vanket sammen med scumbags, men hvem kan være et bindeledd mellom scumbags og forettningsfolk? Der ble lista veldig kort plutselig :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in