2020-05-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Hva om jeg sier at det er skurker i både privat og offentlig sektor?

Jeg tror at Hagen har mer penger å tilby enn Brøske.
Citera
2020-05-02, 01:16
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej -mord. Drap på norska
Hur ska man kunna döma TH för mord om man inte har någon kropp och kan således inte fastställa dödsorsaken? Visst, åklagaren kan bygga målet genom indiciekedja och DNA men i Sverige skulle det iallafall vara väldigt svårt att få någon dömd för mord utan kroppen.
Citera
2020-05-02, 01:18
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:

Her følger du ikke med i timen og sporer av helt. Det er vel slik at de fleste her faktisk heier på Brøske og for min del har jeg et HÅP om at ved en glipp er det satt en ærlig mann på saken i all den tid politiet ikke står i mangel på halvkjeltringer som går over lik for ei stjerne i boka for en annen bror i sitt broderskap...

Du må jo være særs naiv om du tror at den Norske stat består utelukkende av hederlige folk? Den består av alle typer små og store kriminelle nettverk hvor det største kansje spinner rundt Stay Behind og Etterettningen.
Citera
2020-05-02, 01:20
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
3 barn som bott ihop med föräldrarna i många år, eller som utflugna som träffar dem regelbundet vet om det funnits spänningar mellan föräldrarna. Nu när dom läser i tidningarna som misstänker pappan så dementerar barnen detta. Tre barn i vuxen ålder har stort trovärde hos polisen som lär gynna pappan/mannen i fortsättningen.
Är inte barnen vuxna sedan länge? Saker kan ändras snabbt i ett förhållande. Antar att ingen av barnen har bott med föräldrarna åtminstone senaste 5 åren? Svårt att ha någon insyn när man inte bor där..

De kommer givetvis försöka vittna till TH's fördel som det verkar. Men utredningen kommer inte att ta hänsyn till det ifall det finns graverande bevis som visar att TH är skyldig till detta.
Citera
2020-05-02, 01:20
Medlem
Citat:
Hur ska man kunna döma TH för mord om man inte har någon kropp och kan således inte fastställa dödsorsaken? Visst, åklagaren kan bygga målet genom indiciekedja och DNA men i Sverige skulle det iallafall vara väldigt svårt att få någon dömd för mord utan kroppen.

Nå i dag har det vel vært satt ord og navn på en annen uløst drapssak i Norge der Hegen kom veldig heldig ut finansmessig sett fra et annet forummedlem for bare noen minutter siden.

Les litt om Wiborg saken eller "Mannen som falt ut av vinduet"... En sak like merkverdig som denne...
Citera
2020-05-02, 01:21
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Det finnes to måter å styre mennesker på, belønning eller trussler. En når kun til et visst nivå innen statsapparatet om en har holdt sin sti ren, skal en videre oppover i systemet, så må noen ha noe på deg. Håpet i denne saken er at Brøske ikke er så høyt i systemet at han har solgt seg.

Se f.eks hva som skjedde da daværende justisminister Dørum forsøkte å få igang etterforskning i Jan Wiborg saken. Han tilhørte ikke gutteklubben grei, ei heller gjorde hallingdølen Hallgrim Berg det. En må dypere inn i deep state for å finne rottene.
Citera
2020-05-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller det er to tilfeldige papirløse flyktninger som tilfeldigvis gikk i området denne dagen. Som risikerer tvangs-utsendelse om politiet skulle få tak i de.
Og som tilfeldigvis ikke ble fanget på film på overvåkningskameraer andre steder?
Du kan jo ha rett.
Citera
2020-05-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Og som tilfeldigvis ikke ble fanget på film på overvåkningskameraer andre steder?
Du kan jo ha rett.

Du mener på Svinesund ?
Citera
2020-05-02, 01:25
Medlem
Citat:
Nei jeg bryr meg ikke om hvilket kjønn hun har

Citera
2020-05-02, 01:27
Medlem
Citat:
Du mener på Svinesund ?
Nei.
Citera
2020-05-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Nei.

Hvorfor er du så opptatt av at TH må være uskyldig ?
Citera
2020-05-02, 01:30
Medlem
Hva er wiborg saken?

Wiborg ble innleid som spesialist på værforhold rundt saken som gjaldt om Oslos nye flyplass skulle ligge i Hurum eller på Gardermoen. Det var spesiellt store interesser for Gardermoen i Arbeiderparti kretser(Tom var vist god venn med en slik ordfører?) og Wiborg sto på sitt tross trusler osv og ble til slutt lurt til København og brutalt drept. Politiet gjorde som i Scandinavian Star saken, dekket til det hele og forfalsket alt og sørget for at saken aldri ble løst. Det ble nylig laget en TV serie om dette.

Relevansen til denne saken er at Tom Hagen som investerte tung ikke bare på Kvitfjell, men også Lørenskog og såvidt jeg har lest, Lillehammer, var nok mere en godt tjent med at valget falt på Gardermoen og dermed ble hans investeringer lukrative.

Kan det så ha vært slik at kona viste dette og det var der skoen trykket? At hun var farlig ikke bare for Tom, men for faktisk Arbeiderpartiet og den Norske stat totalt sett og deres troverdighet?

SEtt ut ifra hvordan denne saken har vært gjort, med tanke på hvor klumsete og dumt det hele er, har jeg fra dag en nærmest tenkt at dette er staget og av en gjeng idioter(smarte folk driver ikke med slikt) og det har vært den røde tråden. Det lille håpet som således står igjen er Brøske, da riksadvokaten er det ingen grunn til å ha noen tillit til jf andre saker, og ikke minst hviler det en særs tung bør på unge Lier, AEH sin bistandsadvokat.

Det er MULIG riksadvokaten & Co ikke har så god kontroll på Tingretten i Romerike som de har i Oslo der den er 100% innstruerbar og korrupt og at man derfor faktisk har litt sånn opplegg at når Brøske rapporterer oppover, så blåser han sitt eget opplegg og kansje har den tanken allerede slått ham?

Uansett er saken for meg ganske klar nå fordi enten så stjeler man eller ikke og dreper man så dreper mann. Det er ikke uvanelig at rike går over lik. Det er faktisk ganske vanlig, men denne saken ser ut til å ha vært en hastesak der en rekke feil ble gjort og den KAN føre til en store politisk krise...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in