Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
FÖR ATT PATIENTERNA ALDRIG KOMMER DIT. De sållas bort INNAN de kommer i kontakt med IVA-vården. Det kallas pre-triage, det är lagstadgat och har varit så i många år. Det är ingen ny grej, det ä ringen sensationsjournalistik, det är ett faktum. Inse.
Se där du låter t.o.m som Tengele själv, du har kopierat hela grejen med att bara upprepa ord som en papegoja utan att tänka heller, precis som Tengele själv. Stablit.
Ja, duktiga Bamse-Sverige klarar biffen. De som inte finns med i statistiken i år kommer med i något annat år istället, så det jämnar ut sig sådär om tio år kanske.
Fast exakt hur många gånger bättre? Dubbelt? Tredubbelt? Fyrdubbelt? Du tror det eller hur? Du tror att Norge bara klarar att rapportera en av fyra och Sverige klarar 100%? Exakt vad baserar du det på?
Samtidigt som vi struntar i alla som inte testats för Covid19.
Jag förstår att du gillar superlativ. Men exakt hur mycket bättre tror du duktiga gråsossesverige som också råkar ha den överlägset sämsta sjukvården i Norden är på det här området?
Nej. Jag bor i Spanien och då jag har jobbat som vanligt under hela perioden borde jag fan veta det aningen bättre än dig eller hur? Jag har jobbat precis som vanligt precis som alla andra i livsmedelsbranschen, jordbruksnäringen, läkemedelsindustrin, bensinstationer etc.
Anledningen att de öppnar upp är för att deras R0 har varit nere under noll en längre tid, till skillnad från Sverige som påstår det trots att vi lätt ser att det inte är så.
1. Jag inser detta. Om du inte kommer till IVA så behöver du heller ingen IVA och sållas bort. Precis som det ska vara. Behöver du inte antibiotika så sållas du bort ifrån det och behöver du inte kondomer så sållas man bort från det. Ganska naturligt.
Vi har gott om IVA platser för DE SOM BEHÖVER DET. Förstår du nu?
2. Eftersom BÅDE Sverige och Norge hävdar att Sveriges sätt att rapportera är den bästa av de två så utgår jag ifrån att det är så. Låter också bättre att ha ett datasystem som sköter detta än att en läkare ska ringa in till en nummer varje gång nån dör...
3. De allra flesta som dör i Covid-19 har testats för Covid-19. Det visar inte minst överdödlighetsstatistiken ifrån SCB fram tills mitten av April. Att vi inte kan ha missat sådär jättemånga.
Definitivt inte fler än något annat land. Snarare tvärtom.
4. HAHAHA du vet ju inte vad R0 är för nått.
Du menar att den är under 1 (Du sade nämligen under 0). Och ja...det kan väl Spanien få tro om dem vill. Fattas bara annat med Europas hårdaste Lockdown. Men vad händer nu när de ska öppna?
Va bra att du bor i Spanien , då har du - precis som jag förstod - ingen aning om vad som händer här eller hur det ser ut.
Mycket skoj dock att även Spanien ska gå efter Sverige nu och öppna upp samhället. dock med en arbetslöshet på kanske 25%. Och snart skriker ni om pengastöd ifrån Nordeuropa. Precis som vanligt.
Det har redan börjat i EU...
Spaniens sjukvård kollapsade fullständigt och är väl avarten på hur man inte skulle ha skött det här. Alla dessa läkare som fått sätta livet till i spanien. Inte ens sjukvårdsperonsal lyckades man skydda här. Bedrövligt.