2020-05-01, 20:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Nu har jag lyssnat på IT-forensikern och ser ingen anledning att behöva backa angående mina hypoteser. Han menar att cachehistoriken av någon anledning verkar uppdateras med "jämna mellanrum" utan användare inblandad. Men det man ser i aktbilagan (Chrome Cache Records) är att de stora sjoken 20.29/23.34 (de tider SD menar att han suttit vid datorn) har rader som börjar med https:// docs.google.com/static/document/client (sidan med dokumenet), sådana här alltså

https:// docs.google.com/static/document/ client/js/1952 102101-kix_main_i18n_kix_ita _sv.js

och sådana "sjok" finns endast 20.29 och 23.34, vad jag kan se.

Det är exakt sådana jag får när jag öppnar datorn och det finns en dokumentflik som inte är stängd. Det får man i och för sig även när man öppnar dokumentet första gången men det syns på ett annat sätt i sync_log.log.

Det som skiljer 20.29/23.34 jämfört med de andra senare under natten är alltså att betydligt fler "cacherader" finns .
Citera
2020-05-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nu har jag lyssnat på IT-forensikern och ser ingen anledning att behöva backa angående mina hypoteser. Han menar att cachehistoriken av någon anledning verkar uppdateras med "jämna mellanrum" utan användare inblandad. Men det man ser i aktbilagan (Chrome Cache Records) är att de stora sjoken 20.29/23.34 (de tider SD menar att han suttit vid datorn) har rader som börjar med https:// docs.google.com/static/document/client (sidan med dokumenet), sådana här alltså

https:// docs.google.com/static/document/ client/js/1952 102101-kix_main_i18n_kix_ita _sv.js

och sådana "sjok" finns endast 20.29 och 23.34, vad jag kan se.

Det är exakt sådana jag får när jag öppnar datorn och det finns en dokumentflik som inte är stängd. Det får man i och för sig även när man öppnar dokumentet första gången men det syns på ett annat sätt i sync_log.log.

Det som skiljer 20.29/23.34 jämfört med de andra senare under natten är alltså att betydligt fler "cacherader" finns .
Men syncloggen är tom och alltså har inget gjorts på datorn. Vad är ditt problem?
Citera
2020-05-01, 20:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Men syncloggen är tom och alltså har inget gjorts på datorn. Vad är ditt problem?
Om man öppnar datorn där dokumentflik inte är stängd tidigare ger inga händelser i sync_log, förväntat beteende, no problem alltså.
Citera
2020-05-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Nej inte för tidsintervallet 23 - 00.

Men loggningen vid Hjalmar-masten 00:07 är dock klurigare....
Skulle han kunnat lämna den någonstans och skickat meddelande på typ Telegram för att den ska pingas? När han var klar hemma begav han sig ut igen för att hämta den och dra till Lena?

Nej den var avstängd..

Så då är vi tillbaka på Hanna som hjälp och ja, varför inte?
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-05-01 kl. 20:34.
Citera
2020-05-01, 20:28
Medlem
Citat:
Om man öppnar datorn där dokumentflik inte är stängd tidigare ger inga händelser i sync_log, förväntat beteende, no problem alltså.
Men han öppnade den ju för ett mail?
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
jaa men verkligen!!!!!! Alltså hela denna historien är så sjuk ju... Hade det varit en manus till en film hade man bara: "nej, det är inte trovärdiga karaktärer, det håller inte" men detta är på riktigt, de finns...Även den mördade kvinnan verkar ju minst sagt ha varit speciell (jag vill inte prata illa om de döda, så missförstå mig rätt) men det är polisanmälningar och hot hit och dit, hon har vigt dem och sedan går hon o skaffar sig en otrohetsaffär med just den mannen, bland andra). Nej, som sagt hade det varit en film hade den varit för overklig, nu när det är verklighet blir det ju bara fucked up.
Jag har tänkt precis samma tanke! Det är bara föör mycket från precis vartenda håll! Herrejävlar alltså. Frågan är ju dock hur långt det hade gått om inte Stefans liv gick ut på att manipulera folk i sin omgivning..
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-05-01 kl. 20:44.
Citera
2020-05-01, 20:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Han öppnade datorn för ett mejl ja. Chrome återställer eller försöker återställa flikar och vid en sådan situation ger det inga händelser i sync_log. Det har jag kunnat konstatera vid mina numera ganska omfattande tester

Allt tyder på att händelserna 20.29 0ch 23.34 var användarinitierade och på något sätt kopplade till ett googledokument i webbläsaren.

Till skillnad mot händelser vid till exempel
00:25
00:39
02:29
03:09

Se och jämför under rubriken Chrome Cache Records aktbilaga 163.
Citera
2020-05-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där minns jag också. Troligen var det när SD traskade in. Kan vara så att han väckte hennes dator till liv och loggade in på kontot där. Hursomhelst så vågade han inte stänga dörren helt eftersom det låter. Men som jag brukar säga: bara spekulation. Vi VET ju inte.

Det där stämmer inte, det gick å stänga dörren utan att "det låter".
Citera
2020-05-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att Härads-Psykopaten SD åkte runt och vaktade området inom Nya Hjärsta på nätterna.

SD sade att vederbörande höll koll på området så att ingenting skulle hända andra människor som bodde i området.

Vissa personer har sagt att man kan kontakta SD vilken tid på dygnet som helst om man tycker att någonting är misstänkt.

Jag själv anser att normala människor kontaktar Polisen i första hand om de misstänker att någonting inte står rätt till i området, men vissa personer tyckte väl att Securitas AB på Bet*svägen 14 b var säkrare än Polisen.

Vissa personer har sagt, att om man hörde mystiska ljud eller skrik i området då skrev man direkt till SD eftersom man visste att vederbörande oftast var vaken på nätterna.

Man har sagt, att om man skriver till SD så löser vederbörande problemen så fort denne kan, folket i området litade mer på SD än vad de gjorde på Polisen.

Man har sagt att SD var uppe på nätterna och kom ofta förbi vissa hus ibland och lös in genom fönstren med en stark ficklampa för att se så att allting stod rätt till.

SD var även området's Parkerings-Polis då vederbörande placerade ut stenar på olika personbilar som vederbörande ansåg inte varit laglydiga och även därtill hotfulla skrivna lappar med varningen, att nästa gång kommer stenen inte att läggas lika fint på bilen.

Vissa personer tycker att Härads-Psykopaten SD är oöverträfflig, SD känner sig också sådan.

SD har uttryckt sig till att vara oövervinnelig, det vill säga, det finns ingen som kan besegra GeoCaching-Kungen, vederbörande är även tekniken's Konung, manipulationen's Konung och mycket mer därtill.

Citat SD: -"Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

Mvh/ @JokerMannen

Tyvärr så visade det sig att det va lönlöst och ringa Örebropolisen
när det hördes hemska kvinnoskrik.
Citera
2020-05-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Nej inte för tidsintervallet 23 - 00.

Men loggningen vid Hjalmar-masten 00:07 är dock klurigare....
Kanske inte. Vet inte om jag fattar rätt, men står det inte att telefonen letar efter mast var 180:e minut? Då behöver ingen vara där.
Aktbilaga 164 del C. Sid. 1562 och framåt.
Citera
2020-05-01, 21:10
Medlem
Citat:

Jag har tänkt precis samma tanke! Det är bara föör mycket från precis vartenda håll! Herrejävlar alltså. Frågan är ju dock hur långt det hade gått om inte Stefans liv gick ut på att manipulera folk i sin omgivning..

jaa, men verkligen, helt sinnesjukt! Det hade ju kunnat gå hur långt som helst känns det ju som...gick redan waaay to far men vem vet vad som hade hänt om det hade fått fortgå...
Citera
2020-05-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där stämmer inte, det gick å stänga dörren utan att "det låter".
Tror du får läsa vad No*a och A'Ron sa om låset.
Citera
2020-05-01, 21:30
Medlem
Citat:
Han öppnade datorn för ett mejl ja. Chrome återställer eller försöker återställa flikar och vid en sådan situation ger det inga händelser i sync_log. Det har jag kunnat konstatera vid mina numera ganska omfattande tester

Allt tyder på att händelserna 20.29 0ch 23.34 var användarinitierade och på något sätt kopplade till ett googledokument i webbläsaren.

Till skillnad mot händelser vid till exempel
00:25
00:39
02:29
03:09

Se och jämför under rubriken Chrome Cache Records aktbilaga 163.
Du pratar ju i cirklar bara. Om nu dokumentet var uppe så är det ju logiskt om den ”cachas” ibland och det var väl forensikern inne på?

Hade han gått in på mailen hade det synts i syncloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in