Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag har bara tänkt att de (alla som meddelade varandra att LW var borta) kunnat uppsöka varandra när som helst, utan telefoner.
Går man efter offentliga tidslinjer syns inte allt kanske.
Teoretiskt kan SD ha sökt LW på natten och upptäckt att hon var försvunnen
men inte velat tala om det i förhör eller låtsats ha glömt, då han inte ville vara indragen
om det hänt något hemskt.
Om han inte är GM så kan han ju inte veta om de "hänt" något eller inte.
Hon kan ju bara varit en stund hos någon man som hämtat henne för en snabbt nattmöte och försovit sig där. (Varför skulle SD då slå larm till tex reviewern HÅ han mötte på cykeln den aktuella morgonen?)
Jag hade inte heller meddelat mig i onödan i så tidigt skede av försvinnandet.
Hade värnat om LW:s privatliv om jag varit SD.
Inte förrän jag förstått att något dramatiskt måste ha hänt, hade jag ringt runt, knackat dörr osv.
Du är inte ensam om att tro att SD smög in hos LW på natten.
Men jag tror att du är den enda som använder det som bortförklaring till vad HD känner till.
Om jag har förstått dig rätt så antar du att SD smög in hos LW och upptäckte att hon inte låg i sin säng.
Sedan meddelande han HD tidigt på morgonen att LW var borta.
Tidigt på förmiddagen berättar HD för sin chef att LW är borta och tillägger:
Jag hoppas hon är död.
Har jag förstått din teori rätt?
Jag tror som många andra att SD kan ha smugit in hos LW och fixat med hennes dator efter att han hade mördat henne.
Troligen gjorde han inte det direkt efter mordet utan några timmar senare.
För att inte väcka A så lämnade han dörren öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
anniesbrev
Ar*n var lättväckt, han borde ha vaknat om SD letat igenom hela huset efter LW, han borde i så fall tittat i Ar*ns säng också. Det är logiskt att SD smög in i köket mitt i natten när Ar*n vaknade till, men inte att han sprang omkring på övervåningen.
LW skrev till SD dagen innan att hon höll på att förbereda födelsedagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det där minns jag också. Troligen var det när SD traskade in. Kan vara så att han väckte hennes dator till liv och loggade in på kontot där. Hursomhelst så vågade han inte stänga dörren helt eftersom det låter. Men som jag brukar säga: bara spekulation. Vi VET ju inte.