2020-05-01, 14:35
Medlem
Detta rättsfall hamnar på min tio i topp-lista kring de mest komplicerade, intressanta och sjuka fallen i svensk historia iaf..Haha och shit vad ni här på Flashback spekulerat och kommit med teorier den ena sjukare än den andra...Och ännu mer roligt med er som skrev med den misstänkte och gick rakt i hans fälla där han ledde in er på vilospår... Man måste ha hjärnan och kritiskt tänkande med sig hela tiden, tänk på det hörrni.
Citera
2020-05-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
A*on säger i förhöret att han vaknat till ngnggn tidigt ( typ 4-5?) av att något lät från undervåningen men somnat om.
Det där minns jag också. Troligen var det när SD traskade in. Kan vara så att han väckte hennes dator till liv och loggade in på kontot där. Hursomhelst så vågade han inte stänga dörren helt eftersom det låter. Men som jag brukar säga: bara spekulation. Vi VET ju inte.
Citera
2020-05-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har bara tänkt att de (alla som meddelade varandra att LW var borta) kunnat uppsöka varandra när som helst, utan telefoner.
Går man efter offentliga tidslinjer syns inte allt kanske.
Teoretiskt kan SD ha sökt LW på natten och upptäckt att hon var försvunnen
men inte velat tala om det i förhör eller låtsats ha glömt, då han inte ville vara indragen
om det hänt något hemskt.
Om han inte är GM så kan han ju inte veta om de "hänt" något eller inte.

Hon kan ju bara varit en stund hos någon man som hämtat henne för en snabbt nattmöte och försovit sig där. (Varför skulle SD då slå larm till tex reviewern HÅ han mötte på cykeln den aktuella morgonen?)
Jag hade inte heller meddelat mig i onödan i så tidigt skede av försvinnandet.
Hade värnat om LW:s privatliv om jag varit SD.
Inte förrän jag förstått att något dramatiskt måste ha hänt, hade jag ringt runt, knackat dörr osv.

SD borde i så fall insett att det var mer misstänkt att ljuga om besöket än att berätta. Om han verkligen velat hjälpa till att löss försvinnandet.
Citera
2020-05-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där minns jag också. Troligen var det när SD traskade in. Kan vara så att han väckte hennes dator till liv och loggade in på kontot där. Hursomhelst så vågade han inte stänga dörren helt eftersom det låter. Men som jag brukar säga: bara spekulation. Vi VET ju inte.
Absolut bara en spekulation. Och rätt uppenbart att SD inte letade efter LW om han nu var inne. Hon borde sovit i Esters rum eftersom Ester var hos UW. Men vilkla spår efter SD finns i lgh? Fingeravtryck på kodlåset är det enda jag funnit. Hade SD varit där och letat utan att vara GM, borde han avsatt fler spår ( oförsiktig i det läget) och inte lämnat ytterdörren på glänt.
Citera
2020-05-01, 14:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har bara tänkt att de (alla som meddelade varandra att LW var borta) kunnat uppsöka varandra när som helst, utan telefoner.
Går man efter offentliga tidslinjer syns inte allt kanske.
Teoretiskt kan SD ha sökt LW på natten och upptäckt att hon var försvunnen
men inte velat tala om det i förhör eller låtsats ha glömt, då han inte ville vara indragen
om det hänt något hemskt.
Om han inte är GM så kan han ju inte veta om de "hänt" något eller inte.

Hon kan ju bara varit en stund hos någon man som hämtat henne för en snabbt nattmöte och försovit sig där. (Varför skulle SD då slå larm till tex reviewern HÅ han mötte på cykeln den aktuella morgonen?)
Jag hade inte heller meddelat mig i onödan i så tidigt skede av försvinnandet.
Hade värnat om LW:s privatliv om jag varit SD.
Inte förrän jag förstått att något dramatiskt måste ha hänt, hade jag ringt runt, knackat dörr osv.
Du är inte ensam om att tro att SD smög in hos LW på natten.
Men jag tror att du är den enda som använder det som bortförklaring till vad HD känner till.
Om jag har förstått dig rätt så antar du att SD smög in hos LW och upptäckte att hon inte låg i sin säng.
Sedan meddelande han HD tidigt på morgonen att LW var borta.
Tidigt på förmiddagen berättar HD för sin chef att LW är borta och tillägger:
Jag hoppas hon är död.
Har jag förstått din teori rätt?

Jag tror som många andra att SD kan ha smugit in hos LW och fixat med hennes dator efter att han hade mördat henne.
Troligen gjorde han inte det direkt efter mordet utan några timmar senare.
För att inte väcka A så lämnade han dörren öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Ar*n var lättväckt, han borde ha vaknat om SD letat igenom hela huset efter LW, han borde i så fall tittat i Ar*ns säng också. Det är logiskt att SD smög in i köket mitt i natten när Ar*n vaknade till, men inte att han sprang omkring på övervåningen.
LW skrev till SD dagen innan att hon höll på att förbereda födelsedagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citera
2020-05-01, 14:50
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
SD borde i så fall insett att det var mer misstänkt att ljuga om besöket än att berätta. Om han verkligen velat hjälpa till att löss försvinnandet.

Stefan Davidsson har verkligen gått all in för att inte bidra med ett skit för att lösa försvinnandet.
Anledningen till detta är vi ju såklart medvetna om.

Den som till äventyrs har trott att Jerry har tagit sitt förnuft till fånga, kan fetglömma det nu.
Han slickar röv på båda fd makarna och har kanske en bromance på gång med SOA.

Bland hans kollegor ligger han däremot inte särskilt bra till.
Bilden av honom i den omgivningen är inte vacker, men Jerry förtränger och är stingslig som fan vid de få tillfällen han måste interagera med jobbfolk...
Citera
2020-05-01, 14:51
Medlem
Citat:
Absolut bara en spekulation. Och rätt uppenbart att SD inte letade efter LW om han nu var inne. Hon borde sovit i Esters rum eftersom Ester var hos UW. Men vilkla spår efter SD finns i lgh? Fingeravtryck på kodlåset är det enda jag funnit. Hade SD varit där och letat utan att vara GM, borde han avsatt fler spår ( oförsiktig i det läget) och inte lämnat ytterdörren på glänt.
Det kryllade säkert av dna/fingeravtryck och grejer hos LW. Han var ju där jämt. Och LW hade inte någon städmani - så det fanns säkert massor från SD inne i huset. Inget som inte kan förklaras kan jag tänka.
Citera
2020-05-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har följt tråden och läst förklaringarna som de mer IT-kunniga bidragit med här.
Vissa säger att SD's dators aktiviteter inte behöver vara utförda av en människa.
Vissa säger att det måste vara en människa som grejat vid datorn den aktuella tidpunkten för mordet.
SD's starkaste alibi verkar vara just datorn.
Tanken har slagit mig både en och två gånger: What if……. HD suttit vid den datorn under den tiden??
Att hon sett till att datorn ger honom alibi?
Hennes redogörelser för vad hon haft för sig den natten är både att hon sovit som en stock OCH att natten inte var direkt rofylld och att hon var uppe en del?

Jo, jag har också filosoferat runt HDs medverkan vid datorn men om SD eller HD hade agerat så skulle de väl ha gjort det på ett mer konkret sätt och inte lämnat utrymme för forensikerna att tveka?
Citera
2020-05-01, 14:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jo, jag har också fattat det så.
Men varför säger J*ani i förhör att Stefan skriver till J*ani att han är på väg till Västerås klockan 06:54?
I deras konversation i ab 163 s 160 finns ett meddelande klockan 06:00 från SD till J och inte förrän 06:58 kommer meddelande nr två.

Vart får J*ani sitt så exakta klockslag 06:54 ifrån? Ganska specifikt ändå..?
Vart finns listorna över sånt som SD hade raderat i mobilen...??
Går svaret att finna där?
Och hur skulle SD åka till Västerås?
Cyklade han inte till jobbet?
Hade han bilen hemma eller på jobbet?
Citera
2020-05-01, 15:00
Medlem
Det har sagts att Härads-Psykopaten SD åkte runt och vaktade området inom Nya Hjärsta på nätterna.

SD sade att vederbörande höll koll på området så att ingenting skulle hända andra människor som bodde i området.

Vissa personer har sagt att man kan kontakta SD vilken tid på dygnet som helst om man tycker att någonting är misstänkt.

Jag själv anser att normala människor kontaktar Polisen i första hand om de misstänker att någonting inte står rätt till i området, men vissa personer tyckte väl att Securitas AB på Bet*svägen 14 b var säkrare än Polisen.

Vissa personer har sagt, att om man hörde mystiska ljud eller skrik i området då skrev man direkt till SD eftersom man visste att vederbörande oftast var vaken på nätterna.

Man har sagt, att om man skriver till SD så löser vederbörande problemen så fort denne kan, folket i området litade mer på SD än vad de gjorde på Polisen.

Man har sagt att SD var uppe på nätterna och kom ofta förbi vissa hus ibland och lös in genom fönstren med en stark ficklampa för att se så att allting stod rätt till.

SD var även området's Parkerings-Polis då vederbörande placerade ut stenar på olika personbilar som vederbörande ansåg inte varit laglydiga och även därtill hotfulla skrivna lappar med varningen, att nästa gång kommer stenen inte att läggas lika fint på bilen.

Vissa personer tycker att Härads-Psykopaten SD är oöverträfflig, SD känner sig också sådan.

SD har uttryckt sig till att vara oövervinnelig, det vill säga, det finns ingen som kan besegra GeoCaching-Kungen, vederbörande är även tekniken's Konung, manipulationen's Konung och mycket mer därtill.

Citat SD: -"Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Stefan Davidsson har verkligen gått all in för att inte bidra med ett skit för att lösa försvinnandet.
Anledningen till detta är vi ju såklart medvetna om.

Den som till äventyrs har trott att Jerry har tagit sitt förnuft till fånga, kan fetglömma det nu.
Han slickar röv på båda fd makarna och har kanske en bromance på gång med SOA.

Bland hans kollegor ligger han däremot inte särskilt bra till.
Bilden av honom i den omgivningen är inte vacker, men Jerry förtränger och är stingslig som fan vid de få tillfällen han måste interagera med jobbfolk...

är det bara för mig det är så uppenbart att mannen du nämnde där med fyra bokstäver lär ha ett finger med i spelet samt även den åtalades fru, det är synd att inte alla kommer att få rättsliga konsekvenser av detta brottet.
Citera
2020-05-01, 15:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag är ingen datatekniker. Det fanns nån i tråden som verkade kunna mycket om datorer och hävdade att aktiviteterna i SD's dator var utförda av en människa. Och då spånade jag i om det fanns någon liten möjlighet att det kunde vara HD. SD behövde väl bara alibi för själva tidpunkten. Inte många knapptryckningar skulle behövas för att bevisa att han satt vid datorn och jobbade då.

Jag tror aldrig att Steffeponken skulle tillåta att en annan människa får gå in i hans dator. Nej den datorn tror jag steffeponken har dubbla lösenord på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in