2020-05-01, 19:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Nej, man behöver inte vara medlem för att titta eller lyssna på prylarna uppladdade där.
Ja jag såg det precis efter att jag postat inlägget, tack!
Citera
2020-05-01, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Aha okej på så vis, tack för info det var mer än vad jag visste.. Jag tror de gjort det i samförstånd, inte att hon känt/känner sig hotad av SD, snarare att hon varit så arg/sviken osv och ställt ett ultimatum "ska du ha någon chans att få mig tillbaka efter vad du har gjort så ska hon försvinna" och då menar jag bokstavligt försvinna, att hon mkt väl kan ha anstiftat till mordet...för hur creepy SD än är, hur mkt han än hotat osv så har han aldrig gjort slag i saken, inte ens när han "haft mer anledning" till det, som precis innan otrohetsaffären avslöjades.. HD hatade LW mer än någon annan, har uttryckt till sin chef när Lena konstaterats försvunnen "hoppas hon är död".... Så SD har säkert varit den som fysiskt dödat henne men tror HD anstiftat till det. Att de på ngt sjukt sätt i deras sjuka sätt att se på relationer sett detta som "ett sätt att bli starkare tillsammans" typ så..
Så kan de gifta sig på nytt och vigas av en man istället för någon som kan tänkas förföra SD...
Citera
2020-05-01, 19:16
Medlem
landbandys avatar
Jag antar att en vanlig person som kommer till en väns hus och ser att dörren står på glänt...då ropar man typ -Hallå ? Är det någon hemma !! eller något liknande ...
Skulle då sonen i huset komma nerför trappen nyvaken och lika undrandes över vad som står på ,utifrån att han väntat innerligt på att bli födelsedagsgrattad !

Så då tycker jag det verkar knas att SD skulle ha tagit en ENKEL sväng förbi för att se om LW var där och sen inte reagerat och hjälpt till vidare i söket efter henne ,utan smidigt gett sig därifrån för att ringa till HD och berätta för henne att LW är borta !

Så den varianten tror jag ej på ..

Om han nu skulle vara MGM så behöver han väl inte kolla upp om LW "går igen" som spöke ??????Då vet han ju redan hur allt ligger till ,så det där med att han tar sig över för att se om LW är där ,verkar inte passa in liksom..Varför skall han dit för att kolla det ?Han skall ju till Amerika ...

Verkar ju helgalet det beteendet ju!
Senast redigerad av landbandy 2020-05-01 kl. 19:22.
Citera
2020-05-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så kan de gifta sig på nytt och vigas av en man istället för någon som kan tänkas förföra SD...

haha ja det skulle väl vara säkrast för äkenskapets och samhällets skull...;O
Citera
2020-05-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja den har jag försökt med tidigare men verkar som man man måste var medlem så jag får vänta men tack ändå!

Unni.Drougge har dock bekräftat mina misstankar/farhågor att man inte kunnat bevisa att det där 23:34-beteendet kan ske automatiskt utan nöjt sig med att "dra slutsatser".

Manuellt går det dock, det har jag sett och lyckats med på min egen dator så jag är nöjd.

Jag har lyssnat på de första 10 minuterna från förhöret och jag förstår faktiskt inte alls vad du påstår här.

1) IT-forensikern pratar INTE enbart om synkningar av filer som du påstår. Tvärtom tydliggör han att just detta är synkningar som inte har med aktiviteter i filer, mejl eller annat att göra.

2) Det är glasklart att aktiviteten uppstår utan användare vid datorn. Han nämner bland annat att SD hade Windows 7, Chrome, Google Drive, samt Googles Backup and sync installerad och med samma förutsättningar gör forensikerns dator likadana uppdateringar under natten - flera gånger. Precis som SDs dator gör flera sådana synkningar under kvällen/natten.

Sen att han säger att att man kan "dra slutsatser", inte att något "är bevisat" är nog ganska klokt. Eftersom han inte satt vid SDs dator aktuell kväll kan han inte mer än att "dra slutsatser" av ett experiment han har gjort.
Citera
2020-05-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Märker du inte att du snurrar till händelseförloppet? Beskriv på ett logiskt sätt när SD kom till LWs bostad på morgonen och var NW befann sig då, samt när HD fick reda på att LW var försvunnen. Tack på förhand.

Det är nog tyvärr du som är snurrig.
Jag kan väl inte veta när han kom till LW men kan ju ha kommit innan NW, UW och systern kom, eller hur.
Märk väl, SD var inbjuden på kladdkaka, LW ville att han skulle komma, men han tyckte de var sent.
Han kan ha ändrat sig.
Han var bjuden trots att A*** låg och sov på övervåningen.
Citera
2020-05-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag kan väl inte veta när han kom till LW men kan ju ha kommit innan NW, UW och systern kom, eller hur.
Märk väl, SD var inbjuden på kladdkaka, LW ville att han skulle komma, men han tyckte de var sent.
Han kan ha ändrat sig.
Och du vill säga med detta... vad?
Ja, han blev inbjuden på kladdkaka. Och kom troligen runt 23.20 - lurade ut LW och slog ihjäl henne. Nån kladdkaka åt han troligen inte - han hade bråttom att ha ihjäl henne. Eller vad vill du säga???
Citera
2020-05-01, 19:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har lyssnat på de första 10 minuterna från förhöret och jag förstår faktiskt inte alls vad du påstår här.

1) IT-forensikern pratar INTE enbart om synkningar av filer som du påstår. Tvärtom tydliggör han att just detta är synkningar som inte har med aktiviteter i filer, mejl eller annat att göra.

2) Det är glasklart att aktiviteten uppstår utan användare vid datorn. Han nämner bland annat att SD hade Windows 7, Chrome, Google Drive, samt Googles Backup and sync installerad och med samma förutsättningar gör forensikerns dator likadana uppdateringar under natten - flera gånger. Precis som SDs dator gör flera sådana synkningar under kvällen/natten.

Sen att han säger att att man kan "dra slutsatser", inte att något "är bevisat" är nog ganska klokt. Eftersom han inte satt vid SDs dator aktuell kväll kan han inte mer än att "dra slutsatser" av ett experiment han har gjort.
Tack för tolkningen, det där är inte mitt område. Men då verkar det som om man kan slå fast att SD inte behöver varit hemma under den avgörande tiden. Datoraktiviteterna utgör inte ett hållbart alibi. Har jag fattat rätt? Ibland undrar man om ens åklagaren fattat.
Citera
2020-05-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tack för tolkningen, det där är inte mitt område. Men då verkar det som om man kan slå fast att SD inte behöver varit hemma under den avgörande tiden. Datoraktiviteterna utgör inte ett hållbart alibi. Har jag fattat rätt? Ibland undrar man om ens åklagaren fattat.
Du har uppfattat det korrekt. Stefan har inget alibi.
Citera
2020-05-01, 19:51
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Du har uppfattat det korrekt. Stefan har inget alibi.

Nej inte för tidsintervallet 23 - 00.

Men loggningen vid Hjalmar-masten 00:07 är dock klurigare....
Citera
2020-05-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han kan ha ändrat sig.

Nä du. Återigen, när fick HD reda på att LW var försvunnen? Du påstår att NW inte var hemma när SD kom till LW för att se om hon var hemma. Ange nu ditt troliga tidsschema för NWs hemmavaro, SDs besök hos LW för att se om hon var hemma och när HD fick kännedom att LW var försvunnen. Du har inte redovisat annat än vilda spekulationer. Om du inte förstår kan jag referera till vad du skrivit tidigare. Jag hoppas jag slipper det.
Citera
2020-05-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Säg inte det. Jerry Gray kanske bestämmer sig för att bli vigselförrättare och då kan det bli kämpigt för Hanna igen

Tack! Jag förklarade detta för MrBarnaby för flera dagar sen men då slutade han svara.

Han verkar förblindad av tanken på sig själv som ”expertvittne”.

jaa men verkligen!!!!!! Alltså hela denna historien är så sjuk ju... Hade det varit en manus till en film hade man bara: "nej, det är inte trovärdiga karaktärer, det håller inte" men detta är på riktigt, de finns...Även den mördade kvinnan verkar ju minst sagt ha varit speciell (jag vill inte prata illa om de döda, så missförstå mig rätt) men det är polisanmälningar och hot hit och dit, hon har vigt dem och sedan går hon o skaffar sig en otrohetsaffär med just den mannen, bland andra). Nej, som sagt hade det varit en film hade den varit för overklig, nu när det är verklighet blir det ju bara fucked up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in