2020-05-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Att du är lärare för barn går inte att missa. Ditt sinne är indränkt i S logik men det är inte livet vi lever utan det uppstår i ett kontinuerligt nu färskt och oberäkneligt i stort.

Välkommen att titta bakom kulisserna hur införsel av invandrare och dess pengaström är utbrett i banan&mygel landet S. Vilka blev rika på det tror du cucciola godhetsgroda? Kom några pengar eller hjälp till vad som sagts. Just såna som du gör att landet förfallit så att även en ko kan drunkna på land och inte som förr ute på isen.

Min Bild hur S försöker hantera Covid är kristallklar och en handledare borde du veta vad det är. Trodde du såna bara fanns bland dina kollegor i skolan. Jag har många vänner som var lärare och nu får sanslöst betalt för att vara handledare till invandrare hur de skall söka bidrag om allt möjligt. Kanske du är en sån handledare som dubblat din lärarlön och nu vill följa S ned i träsket.

Viljan att lära sig svenska är nästan noll och ju fler som kommer in desto mindre blir den. Just därför har många tragiskt dött i Covid ute i deras land i Sverige men det är så hemligt att tom min syster viskade det till mej ensam i sin lägenhet när hon ringde mej i Thailand.

Att inte kunna förstå viktig info som behöver upprepas för att tränga in bland alla blankettansökningar som ser ut som guld på bordet är tragiskt och en skam åt regeringen. De inbjudna skulle utnyttjas och äldre är förbrukade. Så ser det ut serru!

Kanske intresset för att lära sig landets språk nu väckts i och med att t o m den dummaste nu fattar "varför" man inte enbart kan lita sig på sitt gamla hemlands nyhetsflöde?
Citera
2020-05-01, 16:49
Medlem
Nu har vissa sporter börjat öppna för att ha tävlingar igen trots Corona
Citera
2020-05-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad skulle Sverige vara bäst på? Vi har varken lägst eller högst dödstal. Vi har varken flest eller minst andel arbetslösa sedan pandemin började. Vi har ganska höga dödstal och antal smittade samtidigt som vi inte har någon bättre ekonomisk ställning än de flesta andra länder.
Du bedömer det ekonomiska läget efter ca 5veckors lockdown. Du kan inte vara seriös?
Däremot kan man redan nu se att de länder med hårda lockdowns börjar inse hur det kommer se ut i framtiden, på bar 5veckor. De inser att det är ohållbart, som sagt, svenska modellen kommer bli det nya svarta!
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Typiskt Sverige hatare, förneka fakta. Redan nu börjar ju länder runt om i världen att skruva på sig och letar en hållbar strategi, lär bli den svenska modellen.
Du är fel ute. Alla länder, utom Sverige, har vidtagit skarpa åtgärder. Det har gjort att flera länder kunnat köpa tid och fundera över en strategi att öppna upp utan att allt för många dör. I Sverige har man tagit gerogenocidtaktiken där folk dör som flugor.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag tillåter dig att småle Tegnell har rätt, samt resten av världen börjar inse samma sak.

Vem som har rätt vet egentligen ingen, allra minst du.

De flesta länderna har använt den s.k. försiktighetsprincipen som utgår från att begränsa smittspridningen så långt det är möjligt. Att minimera smittorisken i sina länder och att försöka "kväva" viruset och minimera dödsfallen

Att FHM vill gå mot en "flockimmunitet" med ett nytt virus är ett vågspel. Ingen, inte ens du, vet vilka följdverkningar vår linje kommer att få. Det enda säkra är att dödsfallen initialt kommer att bli högre än mot en "lockdown".
Om vi spara människoliv eller inte i en alternativ andra våg vet man inte. Det kanske inte blir någon andra våg eller vaccinet blir färdigt innan andra vågen kommer. Ingen vet.

Om ett land där man man bl.a. har skyddsbälte på sig på bussarna och säger sig vara en humanistisk stormakt äventyrar många fler människoliv väcker självklart internationell uppmärksamhet.

https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs
Citera
2020-05-01, 16:51
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag åker till jobbet varje dag och alla barn går i skola och förskola. På förskolan har inga varit så friska som nu, när de som är sjuka stannar hemma tills de är friska. Gäller barn och lärare. Samma sak på 4 andra förskolor jag känner till.

Jag har också barn på förskola - har aldrig varit med om så friska barn som nu!
(Med undantag för en vecka då alla i familjen var sjuka)

Hoppas innerligt på att detta fortsätter även efter pandemin - att folk stannar hemma när de är sjuka, och inte skickar halvsjuka barn till skola. Man kan slopa karensdagen för evigt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Återigen, jag hänvisar till vad vanliga dödliga tycker och inte vad diverse media eller en och annan kristisk professor skriver.
Men låt oss andra också ta del av det då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Massa kvinor i köpcentrum som går omkring och hostar rakt ut på varorna. Inte sett män göra det i samma utsträckning. Blir förbannad.

Det är så dåligt å göra så. Tycker personal ska ha rätt å kasta ut såna som går och hostar rakt ut.
Citera
2020-05-01, 16:52
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Väldigt underhållande att se hur svenskarna tror att utlandet följer dem med stort intresse och nu tex hyllar lilla Sverige.
Sverige är ett litet skitland fullt med folk som har hybris och ser dig som världens misspunkt.
Människor som på riktigt tror att vi är hyllade för vår svenska modell, herregud. Vi är i stort ett skämt som blandas ihop med Sweiz

Ditt uttalande skulle ofta vara rätt. Nu finns det dock en viss sanning i att Sverige uppmärksammas rätt mycket, då alla länder som vidtagit åtgärder som att stänga alla skolor, affärer med mera nu måste börja öppna upp, och då alltså närmar sig en modell som på utan liknar Sveriges modell. Jag har vänner från Hong Kong till USA via Europa som hör av sig och frågar avundsjukt om hur vi har det eftersom de sett på nyheterna att vi får gå utomhus.
Citera
2020-05-01, 16:53
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
FYI, jag ignorerar inlägg som pratar om "regimen" eller "regimpåjudna" åsikter i Sverige.
Har jag fel i sak? Det finns i princip bara en tillåten åsikt i medierna i Sverige: Den hyllar Tegnells linje. Fanns det några kritisk röster till invandringen i MSM år 2015? Nej. Det enda felet du lär hitta i mitt inlägg är stavfelet i "regimpåbjudna".
Citera
2020-05-01, 16:54
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte så många danskar som åker på skidsemester kan vara en orsak.

Varför avrådde FHM inte folk att åka till Italien? De visste om smittan.

30 000 i Friends Arena var ingen fara men tre dagar senare var det högst tillåtet med 500 personer. Danskarna körde sin mello utan publik samma dag.
Citera
2020-05-01, 16:54
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är så dåligt å göra så. Tycker personal ska ha rätt å kasta ut såna som går och hostar rakt ut.

Jag har mask o tättsittande skyddsglas så nu bryr jag mej inte längre om dumsvenskarna. Dom kan hosta bäst dom vill på mitt partikelfilter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in