2020-05-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
DR Tengele 26.00min
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-coronaviruset

Man försöker fortfarande inte utrota viruset. Som enda land.
Vi kommer bli så jävla isolerade av alla andra.

Man slog "nyligen" ut ett stort ebolautbrott i väst afrika.
Vilket inte är detsamma som utrotat.
Citera
2020-05-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Länkar hela Löfvens Corona-1 majtal. Vid c.a 5 min fler sluddriga och konstiga uttal och alltmer trängande munrörelser. Att han är sjuk på något sätt står utom tvivel. Verkar stukad och närmast gråtfärdig på slutet. https://www.youtube.com/watch?v=RVGJUeKd0_E
08:28 "Det kommer en dag, då vi slår på radion på morgonen, och inte nås av andra nyheter än antalet döda och sjuka".

Lustigt att han till och med betonar inte - just det ord som inte skulle vara med i den meningen. Hjärnan är inte med. Rutinmässigt läggs betoningar in lite här och där, mer eller mindre slumpmässigt, för att publiken inte skall somna under rabblandet av texten.
Citera
2020-05-01, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jag har inte sett några hyllningar till den svenska modellen i utländska medier. I Finland är man bekymrad över vad svenskarna egentligen håller på med. CNN skriver kritiska reportage där man undrar hur man kan tycka att en modell med så många döda är lyckad. Men om man bara följer svensk regimtrogen media, så kan man naturligtvis leva i en filterbubbla där man upplever att Sveriges modell hyllas.

CNN kan vara den värsta dyngan till nyhetsrapportering i världen? Fox News har en mycket mer sansad rapportering som vanligt.
Citera
2020-05-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men vi har roligare under tiden.

helt rätt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Om nu viruset kommer rumla om i Svenska samhället i två år till--Vad kommer alla som sitter hemma bakom gardinerna göra då ? Finns ju mängder som sitter inne avskilda från världen och som är livrädda att smittas. Nu kommer det mer och mer rapporter på att viruset är här för att stanna och återkomma om och om igen..Inget vaccin unom överskådlig tid heller.

Så vad skall alla innesittare göra nu ?

Är inte du en av dom som förespråkat lockdown?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Du är ute och snurrar min gode man...

New York Post:

The country, which has a population of 10.3 million, has seen more than 20,300 cases and 2,462 deaths as of Thursday afternoon — far higher than its Nordic neighbors, which implemented stricter containment measures, the latest data shows. By contrast, Denmark has recorded 9,206 cases and 443 deaths among its 5.8 million residents, while Norway has seen 7,680 cases and 207 deaths among 5.4 million, according to the latest figures from Johns Hopkins University. Finland confirmed just 4,906 cases and 206 deaths out of a population of 5.5 million.

“We must establish control over the situation, we cannot head into a situation where we get complete chaos. No one has tried this route, so why should we test it first in Sweden, without informed consent?” said Cecilia Soderberg-Naucler, a professor at the Karolinska Institute.

Återigen, jag hänvisar till vad vanliga dödliga tycker och inte vad diverse media eller en och annan kristisk professor skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jag har inte sett några hyllningar till den svenska modellen i utländska medier. I Finland är man bekymrad över vad svenskarna egentligen håller på med. CNN skriver kritiska reportage där man undrar hur man kan tycka att en modell med så många döda är lyckad. Men om man bara följer svensk regimtrogen media, så kan man naturligtvis leva i en filterbubbla där man upplever att Sveriges modell hyllas.

Jag skulle snarare säga som så att intresset från Finlands sida är splittrat. Man å ena sida slår sig själva i bröstet och tittar förskräckt över Sveriges dödstal. Å andra sidan är man oroliga för att Sveriges valda väg ändå i slutändan visar sig vara mer hållbar än Finlands. Olika experter har olika åsikter - precis som här. Och det finns en hel massa självutnämnda experter också - precis som här.
Citera
2020-05-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ditt inlägg är så rörigt att jag har svårt att förstå innebörden av det. Ditt snack om införsel och handledare och pengar är helt obegripligt, du verkar inte ha förstått någonting av vad Covid 19 är eller hur man försöker hantera det i Sverige - men du tittar kanske inte så mycket på svenska nyheter eller deltar i det svenska samhället?
Det är svårt att nå ut med information till dem som inte är intresserade av själva ta något ansvar för att ta till sig information utan mer intresserade av att leva vidare på samma sätt som man alltid gjort - med den stora skillnaden att svenskarna betalar för ens uppehälle. Titta du på utländska nyheter, jag är mer intresserad av vad som gäller för Sverige där jag bor.
Att du är lärare för barn går inte att missa. Ditt sinne är indränkt i S logik men det är inte livet vi lever utan det uppstår i ett kontinuerligt nu färskt och oberäkneligt i stort.

Välkommen att titta bakom kulisserna hur införsel av invandrare och dess pengaström är utbrett i banan&mygel landet S. Vilka blev rika på det tror du cucciola godhetsgroda? Kom några pengar eller hjälp till vad som sagts. Just såna som du gör att landet förfallit så att även en ko kan drunkna på land och inte som förr ute på isen.

Min Bild hur S försöker hantera Covid är kristallklar och en handledare borde du veta vad det är. Trodde du såna bara fanns bland dina kollegor i skolan. Jag har många vänner som var lärare och nu får sanslöst betalt för att vara handledare till invandrare hur de skall söka bidrag om allt möjligt. Kanske du är en sån handledare som dubblat din lärarlön och nu vill följa S ned i träsket.

Viljan att lära sig svenska är nästan noll och ju fler som kommer in desto mindre blir den. Just därför har många tragiskt dött i Covid ute i deras land i Sverige men det är så hemligt att tom min syster viskade det till mej ensam i sin lägenhet när hon ringde mej i Thailand.

Att inte kunna förstå viktig info som behöver upprepas för att tränga in bland alla blankettansökningar som ser ut som guld på bordet är tragiskt och en skam åt regeringen. De inbjudna skulle utnyttjas och äldre är förbrukade. Så ser det ut serru!
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Media brukar ge utrymme för olika åsikter. Hittar du en negativ artikel eller reportage betyder det inte att hela världen är mot oss, och vice versa. Dessutom tenderar nog andra länder överlag att stödja sin egen linje, så lite källkritik kan vara på sin plats.
Visst är det så i del flesta länder, men inte så ofta i Sverige, där den regimpåbjudna åsikten i en fråga alltid är den rådande i medierna. När de mest vänsterliberala medierna i USA skriver kritiska artiklar om sitt föregångsland Sverige, så kan man nog fundera över om bilden av att Sveriges modell hyllas är helt korrekt.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Nej!

https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs
Ids inte kolla videon, ge gärna ett referat. Första bilderna jag såg som förklarade den Till plattade kurvan visade tydligt att det bara handlade om att skjuta saker på framtiden. Det såg lite dystert ut eftersom det avslöjade hur mycket längre tid det skulle ta. Sen ändrades kurvorna så att den tillplattade såg lite mindre ut. Vad som motsvarar verkligheten vet inte jag och förmodligen ingen annan heller. Det är som att förutspå väder. Poängen brukar dock framställas som att det handlar om att hålla sig inom sjukvårdens kapacitet och givet detta beta av eländet så fort man kan, för ingen vill dras med detta i evigheter. Särskilt som nån inte vet hur en eventuell andra våg kommer att se ut.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Sansa dig lite. Glöm inte vilka det vart som spred viruset i första hand och flertalet andra farliga virus de senare decennierna.

Asien.

Med en hygien vi i "västerlandet" lämnade bakom oss efter medeltiden, och med en medicinsk tradition vi lämnade bakom oss efter medeltiden. Tigertänder och fladdermushjärna mot impotens, det köper inte jag iallafall, vet inte med dig.

Att smittan startade i Kina säger givetvis ingenting om hur väl olika asiatiska hanterade den senare. Västvärlden har varit dum i huvudet, och vi bör skämmas arslet av oss.

Det här är ett paradigmskift vi bevittnar i realtid, där en gammal värdelös modell ersätts för all framtid.
Citera
2020-05-01, 16:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
DR Tengele 26.00min
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-coronaviruset

Man försöker fortfarande inte utrota viruset. Som enda land.
Vi kommer bli så jävla isolerade av alla andra.

Man slog "nyligen" ut ett stort ebolautbrott i väst afrika.

Kan inte du förklara hur man utrotar detta virus?

Ebola och Sars-covid-2 är som äpple och apelsin. De två första är virus och de två andra är frukter men där stannar likheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in