Citat:
Ursprungligen postat av
Jacques13
Ungefär som min kunskapare utvecklade det efter att jag hade skrivit en liten kommentar här... Dock verkade det för hönan (hen...) jag bad bedöma videosnutten ganska klart och därmed slut på förhöret... (Man sparkar inte på någon som ligger...) - Personligen tycker jag, trots att jag är synnerligen irriterad (…) på hela den valhänta hanteringen där han suttit på händerna i månader - lite synd om honom som målat in sig i ett hörn pga sina ambitioner att nå politisk makt, och nu får möta förtrupperna av reaktionerna från svenska folket. Från de som alltså inte sjunger i Tage Danielssons sång "Krig och nöd det gör mig ledsen, men kaffe och bullar gör mig glad!"... För där är han ju en hjälte.
Viktigt är dock vad som nu händer. Längden av kistor runt om i landet börjar väl bli lite för lång även i politiska termer mätt...? Arma begravningsentreprenörer, utöver självfallet alla de som mister någon i denna pest...

Ja. Det är hemskt. Han gör det bra. Jag är inte den som dömer folk. Vad han än tagit så har han min fulla förståelse! Det har inget med politiskt tillhörighet att göra utan jag hade inte dömt vem som än stod där just nu och var i behov av någon psykofarmaka eller illegalt för att orka framträda. Det är en tuff situation. Inget att skämmas för!
Frågan är om kistorna räcker till? Var begravs alla? Behövs speciella gravar och kistor i Sverige? Det är inte vilka lik som helst liksom. De är övertagna av Coronan och är väl fortfarande väldigt smittsamma? Det lär vara en resurskrävande hantering av avlidna.