2020-05-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kommer skratta mig harmynt när alla andra länder inser att de måste öppna upp för att rädda sina länder. Att deras lockdown i slutändan varken gjorde till eller från. Sverige är bäst i klassen som vanligt och väcker avund världen runt.

Denna lyckosamma och rätta strategin kommer säker döpas efter Sverige och vara ett rätsnöre i framtiden! Tur man bor i världens bästa land!

Japp! Kommer över hela världen att kallas för:

Sverigemodellen
Sverige modell
Sverige model
Ruotsi malli
Svíþjóð líkan
Sweden Model
Schweden Modell
Zweden model
Modèle Suède
Modelo de Suecia
Modello di Svezia
Швеция модель
Szwecja modelu
İsveç modeli
το μοντέλο της Σουηδίας
السويد نموذج
שוועדן מאָדעל
स्वीडन मॉडल
瑞典模型
スウェーデンモデル

Citera
2020-05-01, 16:23
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Ungefär som min kunskapare utvecklade det efter att jag hade skrivit en liten kommentar här... Dock verkade det för hönan (hen...) jag bad bedöma videosnutten ganska klart och därmed slut på förhöret... (Man sparkar inte på någon som ligger...) - Personligen tycker jag, trots att jag är synnerligen irriterad (…) på hela den valhänta hanteringen där han suttit på händerna i månader - lite synd om honom som målat in sig i ett hörn pga sina ambitioner att nå politisk makt, och nu får möta förtrupperna av reaktionerna från svenska folket. Från de som alltså inte sjunger i Tage Danielssons sång "Krig och nöd det gör mig ledsen, men kaffe och bullar gör mig glad!"... För där är han ju en hjälte.
Viktigt är dock vad som nu händer. Längden av kistor runt om i landet börjar väl bli lite för lång även i politiska termer mätt...? Arma begravningsentreprenörer, utöver självfallet alla de som mister någon i denna pest...
Ja. Det är hemskt. Han gör det bra. Jag är inte den som dömer folk. Vad han än tagit så har han min fulla förståelse! Det har inget med politiskt tillhörighet att göra utan jag hade inte dömt vem som än stod där just nu och var i behov av någon psykofarmaka eller illegalt för att orka framträda. Det är en tuff situation. Inget att skämmas för!

Frågan är om kistorna räcker till? Var begravs alla? Behövs speciella gravar och kistor i Sverige? Det är inte vilka lik som helst liksom. De är övertagna av Coronan och är väl fortfarande väldigt smittsamma? Det lär vara en resurskrävande hantering av avlidna.
Citera
2020-05-01, 16:24
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Hallengren har försäkrat att så ska ske inför hela pressen, tror inte hon är så självmordsbenägen att hon inte försäkrat sig om det i förväg:
https://www.regeringen.se/?id=95d6dc2e-00090226-1e74670c&in=27&out=2184
Även om den ökade testkapaciteten aldrig skulle bli av, så sitter hon säkert. Har aldrig sett en ljugande sossepolitiker råka illa ut i längden på grund av sina lögner.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Detta är ju ren rasism!
"Hatfakta"
Citera
Medlem
Cabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Oj oj oj. Drog igenom det. Ser ut som blandmissbruk. Förlåt statsministern. Det där är inte bara flödder/alkohol för det där är en liten hutt uppåt också. Jag diggar dig endå dock. Skulle också unna mig lite i din position!

Han verkade väldigt torr i munnen bara? Lite vatten kanske inte hade skadat?
Citera
2020-05-01, 16:25
Bannlyst
- Stor intervju med århundrade svensk -

Lena AB: "Anders Adolf. En dröm håller på att förverkgligas. Ni har lyckats med något ingen annan lyckats med tidigare. Hur har ni gjort"?

A.A: "Hehe tackar tackar. Nåväl. Detta har förstås varit ett team jobb. Alla får ta del av beröm. Själv är jag statsepidemiolog men jag har en chef (Johan Joseph Carlsson) som förstås kan ha sista ordet för vissa saker.
Det vi har gjort då är att vi samlat vår expertis. Johan Hermann Giesecke är tex en av de externa konsulter som varit en drivande kraft."

Lena AB: "Och så statsministern. Han har också spelat stor roll i detta."

A.A: "Det stämmer bra det. Att kim jong-Löfven gav oss carte blanche och förlitat sig på vår kompetens har förstås varit en avgörande faktor".

Lena AB: "Man får då och då höra lite kritik från utlandet. Även om de flesta är överens om att ge Sverige stor eloge på vad man lyckats åstadkomma."

A.A: "Vilken kritik tänker du på?"

Lena AB: "Jo men tänker till exempel på detta med att man hört vissa klaga på att hela rensningen inte är 100% enligt prognoserna"

A.A: "Jaså det är det du tänker på. Jo men visst. Detta var något vi visste från början. Vi har till och från berätta det. Det fanns ingen teknisk möjlighet att rädda exakt alla friska och arbetsföra. Några tiotusen hit och några tiotusen dit som skulle gå bort hade vi räknat med."

Lena AB: "Så nu när man har lyckats få en homogen befolkning, vad är då nästa steg?"

A.A: "Jo men tex så funderar vi på att avskaffa helt sjukdomar och ålderdom. I princip tänkte vi som nästa steg ha en lag som gör så att alla som fyller 60 ska få tillgång till ett antal verktyg för dödshjälp, så de kan köra nån sorts self service eller till och med drive-in med sån hjälp. Bland dessa kan det finnas lite undantag här och där. Personer som har väldigt viktiga samhällsjobb (som jag tex) ska kunna undantas. Om vi dessutom inför detta även bland alla sjuka har vi då möjligheten att minska tricket på sjukhusen något enormt"

Lena AB: "Vilken briljant idé! Vad stolt man känner sig av att vara svensk!"

A.A: "Hehe men eller hur hehehe. Men tack för intervju. Nu måste jag tyvärr gå och hjälpa mamma med lite dödshjälp. Sen tänkte att kanske jag kunde komma förbi hos dej. Kan kanske återanvända samma verktyg på dej också"

Lena AB: "Det vore ju helt fantastiskt!"

Hälsningar från fjärde riket
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Både England och Rysslands premiärministrar har ju smittats...

Att han kommer att bli smittad tillslut är mycket troligt. Vi ska ju smitta ned mellan 70 - 80% av befolkningen. Han kanske redan blivit smittad och dragit i sig massa substanser för att lugna paniken.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ni som förespråkar hemkarantän av hela svenska folket - hur ska ni beakta detta fenom?

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-01/risken-for-vald-i-nara-relationer-okar-under-pandemin

Tror inte direkt att det är Covid som är den stora faktorn i våld mot kvinnor i Malmö. Skulle nog hävda att det till stor del är ett importerat problem.
Citera
2020-05-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du låter som en sådan där vänsterhen som för 10 år sedan hyllade Sveriges invandringspolitik och tvärsäkert hävdade att den skulle gå med ekonomisk vinst. Sveriges coronapolitik kommer att bli som Sveriges invandringspolitik. Någonting som omvärlden skrattar åt och hånar.

Tvärtom! Nu börjar röster höjas världen över som hyllar den svenska modellen för att bekämpa spridningen. Det vet alla som följer nyheterna. Och nej, det är varken desinformation eller fake news.
Citera
2020-05-01, 16:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Speciellt Malmö har väldigt ung befolkning
Skåningarna är också mer försiktiga. Många krogar och uteserveringar som fick anmärkningar både i Göteborg och Stockholm.

Citat:
Även i centrala Malmö gjordes flera kontroller.
– En hade en avvikelse men inte så allvarlig att vi har skickat vidare till smittskyddsenheten, säger Arvid Nordlander, enhetschef på miljöförvaltningen i Malmö.
TT: Varför inte?
– Vi ger verksamheten möjlighet att själv åtgärda bristerna och om de inte fixar det inom några dagar skickar vi vidare det till smittskyddsenheten.
https://www.sydsvenskan.se/2020-05-01/flera-nya-krogar-riskerar-stangning

Skåningar är smartare.
Citera
2020-05-01, 16:31
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Tvärtom! Nu börjar röster höjas världen över som hyllar den svenska modellen för att bekämpa spridningen. Det vet alla som följer nyheterna. Och nej, det är varken desinformation eller fake news.
Jag har inte sett några hyllningar till den svenska modellen i utländska medier. I Finland är man bekymrad över vad svenskarna egentligen håller på med. CNN skriver kritiska reportage där man undrar hur man kan tycka att en modell med så många döda är lyckad. Men om man bara följer svensk regimtrogen media, så kan man naturligtvis leva i en filterbubbla där man upplever att Sveriges modell hyllas.
Citera
2020-05-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ni som förespråkar hemkarantän av hela svenska folket - hur ska ni beakta detta fenom?

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-01/risken-for-vald-i-nara-relationer-okar-under-pandemin

"FemCenters primära målgrupp är kvinnor med utländsk härkomst.."

Jag tror inte att de orkar bry sig.

Och frågan är om man vid varje ögonblick borde överväga hur vissa språkliga och kulturella minoriteter kommer att reagera om man föreslår ett visst förhållningssätt till ett gemensamt problem.

Det fanns exempelvis info om Corona på 19 språk plus teckenspråk. Men det räckte inte. För man hade visst glömt bort alla analfabeter..

Då blev Sabuni "vansinnig". Regeringen och FHM borde naturligtvis ha kommit ihåg precis den här gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in