2020-05-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det gir en forklaring på hvorfor AEH måtte forsvinne. Som igjen forklarer faket kidnapping.

Kan hende Tom Hagen forsto at offentliggjøring av ektepakten(e) ville bli første steg mot en dom der ektepakten(e) blir tilsidesatt, og AEH vil bli tilkjent hennes rettmessige halvdel av fellesboet.

Kan hende Tom Hagen forsto dette bedre enn Anne-Elisabeth gjorde. Og at han forsinket hennes skilsmisseplaner frem til han hadde fått planlagt og gjennomført faket forsvinning.

Nøyaktig dette mulige motivet har vært tatt opp i tråden tidligere. Jeg har nevnt det selv. Og sikkert noen andre også. For lenge siden.

Tråden har rykket greit tilbake til start, ja.
Citera
2020-05-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ifølge media hadde ikke TH smarttelefon og den type telefon han hadde kan ikke spores. Det er selvfølgelig fullt mulig at hans medhjelper hadde det samme. I tillegg hadde ikke TH GPS i bilen, det er derfor vanskelig å spore hvor han egentlig var hele dagen. Vi vet at han hadde alibi for tidspunktet politiet tror han ble drept. Det er endel spor etter han via overvåkingskamera etc. men det er store hull i hvor han var mellom klokken 10.00 -13-30 (ifølge media) nettopp fordi han ikke hadde en telefon som kunne spores.
Fanns det inga personer på hans arbetsplats som kunde ge honom alibi och vittna om att han var där? Var han ensam på arbetsplatsen?
Citera
2020-05-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ja, kunne vært interessant å sende henne en melding, hvordan ble hun i Bulgaria engasjert i en sak i Norge og hvorfor er Sneve tagget i kidnappingssaken. Lurer på hvor mellomnavnet hans kommer fra også.
Kanske är en romsk kvinna som vill tjäna lite pengar.
Citera
2020-05-01, 15:15
Medlem
Som jeg har sagt før så ble hun drept på natten, dette var mørkeste tiden i året. 9.14 er bare tull, må være politi for å tro på det. Mao kan han ha kjørt ganske langt med henne i mørke natta. Medhjelpere er bare tull, da bør man lese Breiviks manifest en gang til, om oppdagelsesrisiko. Kan ha hatt medhjelper til bitcoinsporet, i høyden, muligens over nettet.
Citera
2020-05-01, 15:19
Medlem
Det vi nu vet efter att ha återkommit till tråden efter ett år, är att TH "Äktenskapsförord" gjorde att utredarna tyckte att det fanns skäl att häkta honom och utreda TH vidare, men detta borde inte vara nya uppgifter för polisen.
Citera
2020-05-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Fanns det inga personer på hans arbetsplats som kunde ge honom alibi och vittna om att han var där? Var han ensam på arbetsplatsen?

Joda han har alibi fra arbeidsplassen, men visstnok ikke hele hele dagen, så er det tidspunktet fra han reiste hjem fra jobb til han kontanter politiet. Sånn ca 45 minutter.

Han hadde bare 5-10 minutters reise til jobb. Ifølge politiet er det altså hull i denne tiden hvor ingen vet hvor han har vært.
Uansett er det veldig sannsynlig at noen har hjulpet han.
Citera
2020-05-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Som jeg har sagt før så ble hun drept på natten, dette var mørkeste tiden i året. 9.14 er bare tull, må være politi for å tro på det. Mao kan han ha kjørt ganske langt med henne i mørke natta. Medhjelpere er bare tull, da bør man lese Breiviks manifest en gang til, om oppdagelsesrisiko. Kan ha hatt medhjelper til bitcoinsporet, i høyden, muligens over nettet.

Jeg har jo og tenkt den teorien, samtidig holder jo politiet fast på teorien om at hun snakket med et familiemedlem 9.15. Det ikke helt hvorfor de skulle lyve om dette.
Citera
2020-05-01, 15:39
Medlem
Citat:
Jeg har jo og tenkt den teorien, samtidig holder jo politiet fast på teorien om at hun snakket med et familiemedlem 9.15. Det ikke helt hvorfor de skulle lyve om dette.

Hvis dette familiemedlemmet for 9.15-samtalen (9.14?) var Tom Hagen (som VG skrev tidligere, men ikke nå lenger) tror jeg nok ikke politiet har trodd på dette på en god stund. Da har han/de hatt en god natt på å gjøre det de måtte gjøre.
Citera
2020-05-01, 15:40
Medlem
Citat:
Har tenkt samme tanken, det er noe som ikke stemmer her, alarmselgeren var den siste som så AEH, det kan han jo ikke ha vært siden de var på teater i Oslo kvelden før med et vennepar. Med mindre alarmselgeren var på døren i 23.00 tiden noe som er svært usannsynlig.

Ergo må det jo være venneparet som sist så AEH ,ed unntak av TH. Det kan også være noe med den telefonsamtalen 9.15 som vi ikke vet hvem er. Dette kan og være medhjelperen. Hvis man antar at den samtalen er falsk gir det TH et mye lengre tidsrom og ha utført denne handlingen på.

Jeg tror politiet ganske tidlig mistenkte at samtalen var falsk. Vi husker jo lydtesten som ble gjort.
Citera
2020-05-01, 15:42
Medlem
Citat:
Barna har fått oppnevnt bistandsadvokat, og det er han som har fortalt pressen at barna tror faren er uskyldig

Takk, ser det nå! Bra for dem.
Citera
2020-05-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertABC
Jeg tror politiet ganske tidlig mistenkte at samtalen var falsk. Vi husker jo lydtesten som ble gjort.

Samtalen var ikke falsk. AEFH snakket også med kontordamen den morgenen. Så et familiemedlem. Samtalene handlet om noe av det samme, slik at de i avhør bekreftet at 09.14 samtalen var reell. Minnimus har gjort rede for dette i tråden her.
Citera
2020-05-01, 15:53
Medlem
Noen som har noen tanker rundt de uidentifiserte mennene, etter at alt dette har kommet frem?
https://www.dagbladet.no/nyheter/har-enna-ikke-meldt-seg---mer-og-mer-interessant/70655317

Synes at det virker som mann nr. 1 enten skal sjekke noe på parkeringsplassen (et tegn? en bil? hvem har ankommet arbeidsplassen?) og at han snur enten fordi han ser det han ser etter, eller fordi han ser noen som kan oppdage ham. Tanker og innspill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in