2020-05-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har jeg ingen tro på. Jeg tror det er svært viktig for TH at barna og øvrig familie tror han er uskyldig. Hvis politiet har rett i at det fremstår slik de mener.

Du kan ha rett. Kanskjet har han skjønt at faren drepte henne og går med ønsker om ta livet av ham. Men har holdt seg i skinnet fordi lysten på arv er større. Bare en tanke.
Citera
2020-05-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
For at livsarvinger skal kunne få noe arv må mor først bli erklært død formelt sett, noe som krever litt. Det er ikke nok at politiet regner det som en drapsetterforskning. Deretter kan TH velge å sitte i uskiftet bo frem til han selv også dør. Så realiseringen av en større arv til barna fra AEH vil uansett ikke skje før hans død.
Han kan ønske det, men barna kan nekte å godta det. Barna må skrive under på at de godtar at ektefellen sitter i uskiftet bo
Citera
2020-05-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertABC
Du kan ha rett. Kanskjet har han skjønt at faren drepte henne og går med ønsker om ta livet av ham. Men har holdt seg i skinnet fordi lysten på arv er større. Bare en tanke.

Jeg tror barna har levd i terror siste 18 mnd, og at de nå er rammet av ytterligere en ufattelig tragedie. Penger er nok det siste de er opptatt av. Virker ikke som noen av dem er spesielt opptatt av penger. Tilbaketrukne mennesker som nå opplever et helvete.
Citera
2020-05-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Retten har så sent som for 2 dager siden slått fast at AEH har blitt FJERNET fra Sloraveien. Og retten har tross alt sett bevisene. Også de som stammer fra den hemmelige etterforskningen. Da tror jeg vi enn så lenge kan legge det til grunn. Teorier om nedgraving på tomten, innmuring osv blir ren spekulasjon uten rot i frigitte opplysninger.

Det är inte EH de letar efter. Kriminalteknikerna letar i hela huset efter andra spår, och bevis som har med kidnappningen och Moneroupplägget att göra.

Ett enda kvitto, dokument eller notering som kan bindas till Tom Hagen, så är han fast.
Citera
2020-05-01, 13:17
Medlem
Att TH i sitt "Äktenskapssförord" försökte lura frun på sin del, är "Förståss" till nackdel för TH för det bevisar vilken skitstövel han är, men det har ingenting med igångsatta mordutredningen att göra, för utredarna vet inte om frun är i livet, eller inte
Citera
2020-05-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inte EH de letar efter. Kriminalteknikerna letar i hela huset efter andra spår, och bevis som har med kidnappningen och Moneroupplägget att göra.

Ett enda kvitto, dokument eller notering som kan bindas till Tom Hagen, så är han fast.

Att man inte hittat några kvitton, eller andra spår i hemmet, eller runt tomten under 1,5 år man utrett ärendet, tyder på att TH visste vad han gjorde.
Citera
2020-05-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Han kan ønske det, men barna kan nekte å godta det. Barna må skrive under på at de godtar at ektefellen sitter i uskiftet bo

I så fall håper jeg at de tiltaksdyktige nok til å engasjere egen advokat, eller be om bistandsadvokat, for å få en dødsformodningsdom så snart som mulig. Såvidt jeg vet har kun AEH bistandsadvokat, og ikke barna?
Citera
2020-05-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Att man inte hittat några kvitton, eller andra spår i hemmet, eller runt tomten under 1,5 år man utrett ärendet, tyder på att TH visste vad han gjorde.

Vi vet inte hur omfattande polisen gått igenom huset tidigare, och om de haft tillgång till en förutsättningslös husrannsakan. Tom Hagen har inte officiellt varit misstänkt för mord, eller inblandning.

Om Tom Hagen är den sorts personlighet jag gissar på, har han kvar en del saker som han vill behålla för att ha kontroll. Alla vet vi att olika koder och siffror måste skrivas ner eftersom det är omöjligt att lära sig utantill. Särskilt något så komplicerat som Moneroupplägget, om det ens existerat ett Monerokonto. Det kanske är ett påhitt?
Citera
2020-05-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Det finnes også en Tim med samme etternavn som hevdes er tvillingbroren?

Det går et rykte om at en av disse har vært «løpegutt» for TH. Han har koblinger til Spania og det er derfor norsk politi har vært i kontakt med spansk politi. Aner ikke om det er noe i disse ryktene forøvrig.

Hva ligger til grunn for disse ryktene? Annet enn bl.a har han vært innleid av private amerikanske sikkerhetsselskap i Afghanistan og derfor ikke er ukjent med hvordan man kvitter seg av med folk. Hva er forbindelsen til TH?
Senast redigerad av eeqaz 2020-05-01 kl. 13:41.
Citera
2020-05-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Nettopp!
Tingretten tar ikke dette ut av luften.

Sekulasjoner om at kroppen finnes i huset eller på tomten, blir nå VELDIG spekulativt.

Det er sikkert riktig, men da er jeg rimelig sikker på liket ble fjernet fra boligen/tomten en eller annen gang mellom klokken 9.30- 14.00 31 oktober.2018.

Det er jo det politiet har hevdet hele tiden, med mindre dette med sidespor etc er oppdiktet av GM.

Det tilsier jo at TH må ha hatt en medskyldig for det er jo et faktum at TH har alibi store deler av den dagen.

Kan han ha gitt henne et bedøvingsmiddel før han gikk på jobb så gjorde at hun sovnet og ikke hørte telefoner.
For deretter å drepe/ fjerne liket når han kom hjem.

Ja det er spekulasjoner, men det er vel poenget med slike forum som dette.
Citera
2020-05-01, 13:40
Medlem
Det er to ting jeg ikke forstår noe av i denne saken: De skriver at samtalen 09.14 er det siste livstegnet og at denne er verifisert, og at det er med et ukjent familiemedlem. I starten skrev avisene hvem dette var og senere skriver de altså at det er ukjent. Politiet har i følge avisene sagt at dette var Tom Hagen selv.

Jeg har kontaktet noen av journalistene som enten ikke svarer eller som svarer at hun snakket med noen etter Tom Hagen (dette faller på sin egen urimelighet ettersom han snakket med henne 09.14).

Det er jo godt mulig det er en god grunn til at de etter en stund begynte å si at dette var et ukjent familiemedlem, men det framstår som merkelig da man kan søke dette opp i flere av avisene.
Her er link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar

Rettelse: Denne artikkelen var publisert 15.01.19 og etter jeg kontaktet journalisten ser jeg at denne nå er oppdatert for 40(!) minutter siden og at de har fjernet Tom Hagen og skrevet "et ukjent familiemedlem" også her. Kopier linken til Google for å se bufret versjon, her står det at det var ektemannen.

En annen ting jeg ikke forstår er hva de egentlig gjorde kvelden før: Var de på forestilling med et vennepar som startet litt over åtte og sluttet halv elleve, som skrevet, eller var de hjemme og fikk besøk av en alarmsegler rundt klokken åtte, som de også skriver i samme avis? Denne Veisure-selgeren skal være en av de siste som så henne, men det skal også venneparet de var på forestilling med, på nøyaktig samme tidspunkt?
Link om Veisure-mannen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant
Link om forestillingen med venneparet:https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/
(Gå ned til "kvelden før")

Noen som kan gjøre meg klokere?
Citera
2020-05-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
I så fall håper jeg at de tiltaksdyktige nok til å engasjere egen advokat, eller be om bistandsadvokat, for å få en dødsformodningsdom så snart som mulig. Såvidt jeg vet har kun AEH bistandsadvokat, og ikke barna?

Barna har fått oppnevnt bistandsadvokat, og det er han som har fortalt pressen at barna tror faren er uskyldig
Senast redigerad av Timbar 2020-05-01 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in