2020-04-30, 20:19
Medlem
Just nu på svensk tv i Efterlyst ett avsnitt i nutid från Hagen villa. Vita tält uppsatta mot garageportar och det hörs att maskiner går och det bankar. Spekulation från mig, håller de på att riva väggar och bryta upp golv ?
Citera
2020-04-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, det høres logisk ut. Håndtverkere bruker ofte å ringe til den de har avtale med når de er på vei fra forrige oppdrag. Noen oppdrag tar lengre eller kortere tid enn beregnet, og min erfaring er at håndtverkere (de gangene jeg har gjort avtaler med de) sier at de kommer ca kl 10 og at de ringer noen minutter før de kommer til meg. Jeg tror at dette er vanlig, og det kan også ha vært slik at elektrikeren ringte til AE for å si fra om at han kom om noen minutter. Kun de gangene håndtverkere har hatt oppdrag hos meg helt på begynnelsen av deres arbeidsdag (kl. 07:30), har de kommet presis på det klokkeslettet.

1) Se fetad tekst i svaret mitt til Gassa.
2) Nei.
3) Jeg tror mest at det var slik som jeg skrev i svaret til Gassa over. Og hvis det var slik, så tenker jeg at det kanskje også kan ha vært slik: Etter å ha ringt til AE for å si fra at han kom om noen minutter og AE ikke tok telefonen, så kan han ev ha gått bort til Hagens hus og ringt på døren (hvis han feks tenkte at AE kanskje ikke hadde hørt telefonen ringe) ettersom han allikevel var på vei dit (hvis det var slik).

Etter å ha ringt på døren og ingen åpnet, kan han ev ha prøvd å ringe til AE en gang til, og han kan ha kommet til hennes svarer som har spilt inn ev lyder fra inni huset og utenfor huset i tillegg til talebeskjed fra elektrikeren (jeg tenker på feks lyder inne i huset som ikke ville vært mulig for elektrikeren å høre, men som ev ble med på den ev talebeskjeden hvis hans telefon fanget opp de lydene slik at de ble med på opptaket på AEs telefon. Slike ev lyder kan lydteknikeren ev ha funnet).

Du kan ikke for alvor mene at elektrikeren ringte på døra, dog på et tidspunkt hvor det hele pågikk.
Nei det er mer sannsynlig at de hadde en løselig avtale om at når han hadde tid skulle han ringe og spørre om det passet? Tviler sterkt på at han har vært på døren i det aktuelle tidspunktet og ikke fattet mistanke om noe som helst.
Citera
2020-04-30, 20:25
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja du har sikkert rett i det, kjenner folk som ser opp til sine foreldre som voksen som vi andre synes var verdens største drittsekker. Er noe med at det sikkert er vanskelig og se utenfra. Da kan det dessverre tenkes at ingen kan fortelle hvordan TH var hjemme i sitt eget hus. Hvis TH er psykopat, har han nok vært flink å skjule negative sider utad. Og barna klarer kanskje ikke se han objekt fordi de aldri har visst om noe annet.
Precis. Har inte sett 1 barn inte varit ledsna och haft stor sorg då ngn av deras föräldrar dött tex "Hur" dom än varit i livet. Sån är det bara. TH behöver inte vara "psykopat", (det ordet använder många helt fel) det tror jag inte, inte alls. Han har älskat sitt jobb som en läkare, forskare, polis kan älska sitt och kan inte släppa det oavsett ålder - det är det som är "meningen" "livet" för dessa. Han har med all säkerhet inte varit "närvarande" för barnen, dom har i detta sett upp till honom mycket och satt honom på en pedistal. Hans ord är betydelsefullast.
Citera
2020-04-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Just nu på svensk tv i Efterlyst ett avsnitt i nutid från Hagen villa. Vita tält uppsatta mot garageportar och det hörs att maskiner går och det bankar. Spekulation från mig, håller de på att riva väggar och bryta upp golv ?

Ja tror nok det er planen nå, det er fortsatt veldig sannsynlig at AEH befinner seg i boligen på en eller annen måte fordi det ville være vågalt og dra av gårde med liket.
Kanskje du har hørt om Siren drapet i Bergen tror det var på 80 tallet, han støpte sin kone ned under sementen i boden sin etter å ha drept henne, tror det gikk 6 år før politiet fant det ut. Her var det også fantasifulle krefter ute og gikk, han klarte og lure politiet i flere år ved å reise til Sverige og sende brev fra Siren til familien. Hun skulle etter sigende ha reist med en elsker. Det hadde nok ikke gått i dag, men dette var også en tilsynelatende oppegående fyr.
6 år senere begynte naboene og irritere seg over at det var så mye fluer i bodene, da skjønte politiet hvor hun var, støpt ned under sement. Da blir f. eks spørsmålet vil likhunder klare å markere hvis liket er støpt ned.

Personlig er jeg overbevist om at Dung Tran Larsen som forsvant endel år tilbake er støpt ned i et bygg rett ved siden av boligen som ektemannen bodde, dette var et byggeprosjekt som pågikk på samme tid og sikkert veldig beleilig for ektemannen som aldri er dømt for drapet.
Citera
2020-04-30, 20:30
Medlem
Citat:
Jeg finner ikke artikkelen nå, men jeg leste at årsaken til at telt var satt opp, var for at ingen skulle se beslaglagte gjenstander de tar ut av huset.

Noe annet nytt:

"Leter trolig etter blod utenfor Hagens hus.
Politiet finkjemmer eiendommen til Tom Hagen. Nå trolig med et kjemisk middel som identifiserer blod. De leter også på andre eiendommer, inkludert en tidligere bil."

"Flasker med det som ser ut til å være Leucomalachite-grønt på eiendommen til Tom Hagen. Det brukes av krimteknikere for å finne blod"
https://www.nrk.no/norge/leter-trolig-etter-blod-utenfor-hagens-hus-1.15001230
Citera
2020-04-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Precis. Har inte sett 1 barn inte varit ledsna och haft stor sorg då ngn av deras föräldrar dött tex "Hur" dom än varit i livet. Sån är det bara. TH behöver inte vara "psykopat", (det ordet använder många helt fel) det tror jag inte, inte alls. Han har älskat sitt jobb som en läkare, forskare, polis kan älska sitt och kan inte släppa det oavsett ålder - det är det som är "meningen" "livet" för dessa. Han har med all säkerhet inte varit "närvarande" för barnen, dom har i detta sett upp till honom mycket och satt honom på en pedistal. Hans ord är betydelsefullast.

Klart han må være psykopat, hvem klarer å spille sørgende redd ektemann samtidig som man selv er gjerningsmannen. Man må ikke være psykopat for å begå et drap, men når man klarer å dra det så langt uten å miste masken er man psykopat. Alternativet er at han er uskyldig. Kjenner du noen som klarer å holde en slik maske over flere år? Neppe, de som klarer det har muligheten til å skifte en slags personlighet, de klarer å innbille seg at de ikke er skyldig. De aller fleste mennesker klarer ikke det.
Citera
2020-04-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ja tror nok det er planen nå, det er fortsatt veldig sannsynlig at AEH befinner seg i boligen på en eller annen måte fordi det ville være vågalt og dra av gårde med liket.
Kanskje du har hørt om Siren drapet i Bergen tror det var på 80 tallet, han støpte sin kone ned under sementen i boden sin etter å ha drept henne, tror det gikk 6 år før politiet fant det ut. Her var det også fantasifulle krefter ute og gikk, han klarte og lure politiet i flere år ved å reise til Sverige og sende brev fra Siren til familien. Hun skulle etter sigende ha reist med en elsker. Det hadde nok ikke gått i dag, men dette var også en tilsynelatende oppegående fyr.
6 år senere begynte naboene og irritere seg over at det var så mye fluer i bodene, da skjønte politiet hvor hun var, støpt ned under sement. Da blir f. eks spørsmålet vil likhunder klare å markere hvis liket er støpt ned.

Personlig er jeg overbevist om at Dung Tran Larsen som forsvant endel år tilbake er støpt ned i et bygg rett ved siden av boligen som ektemannen bodde, dette var et byggeprosjekt som pågikk på samme tid og sikkert veldig beleilig for ektemannen som aldri er dømt for drapet.

De trener likhunder med dråper satt med pipette.
De gjør det ofte komplisert, som f.eks bruk av en vegg full av bruskasser, andre lukter og slikt.

Gamal Hosein ble dømt for drapet av sin kone Gry uten at liket ble funnet
Der ble markering fra likhund i deres gatekjøkken brukt som bevis.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPKW1/likhund-strid-i-gamal-saken
Citera
2020-04-30, 20:42
Medlem
Citat:
Jeg finner ikke artikkelen nå, men jeg leste at årsaken til at telt var satt opp, var for at ingen skulle se beslaglagte gjenstander de tar ut av huset.

Noe annet nytt:

"Leter trolig etter blod utenfor Hagens hus.
Politiet finkjemmer eiendommen til Tom Hagen. Nå trolig med et kjemisk middel som identifiserer blod. De leter også på andre eiendommer, inkludert en tidligere bil."

"Flasker med det som ser ut til å være Leucomalachite-grønt på eiendommen til Tom Hagen. Det brukes av krimteknikere for å finne blod"
https://www.nrk.no/norge/leter-trolig-etter-blod-utenfor-hagens-hus-1.15001230
Efterlyst sänds play på Viafree, den norska reportern som står vid infaten till gården med de vita tälten säger att han hör maskiner som går och att det dunsar från garaget.
Citera
2020-04-30, 20:42
Medlem
Citat:
Jeg har ikke svar på dine spørsmål, og jeg synes at det høres merkelig ut om TH og en ev medhjelper (dersom de er skyldige) skulle ha vært så uforsiktige og forårsaket at medhjelper ev lagde avslørende lyder mens TH snakket med politiet i nødsamtalen. Men det kan jo tenkes at TH ringte fra inne i sin bil og at han trodde at lyder utenfor hans bil ikke ville bli med på lydopptaket fra nødsamtalen dersom en ev medhjelper flyttet bil og låste ytterdøren opp og/eller igjen mens TH satt i sin bil.

Når du nevnte at dette var før kl 10, kom jeg til å tenke på:
Hvis lydundersøkelsene var en rekonstruksjon, så ville det kanskje være naturlig å foreta rekonstruksjonen på samme tidspunkt som de lydene de ev har på et lydopptak ble spilt inn for å få med naturlige lyder (naturlig "støy") fra nabolaget som bruker å være der på akkurat den tiden av døgnet (som f.eks lyder fra trafikk, fugler, folk som går forbi på gangveien osv).

Kan GM eller medhjelper ved et uhell ringt AEs telefon (slik at det ble lydopptak av dennes aktiviteter i Sloraveien), noen minutter etter at elektrikeren ringte?

Kanskje de var 2 GM og at den ene GM allerede var inne i huset da elektrikeren ringte og at GM nr 2 kom noen minutter senere til Hagens hus og GM nr 1 låste opp døren innenfra og slapp inn GM nr 2 og sistnevnte transporterte AE bort fra hjemmet? I så fall tenker jeg at det var GM 2s telefon som ved et uhell ringte til AEs telefon.

MEN det som taler for at mine forslag her ikke stemmer, er at GM nr 1 og GM nr 2 sannsynligvis ikke hadde mobiltelefoner med seg (hvis disse telefonene var registrert på disse personene) fordi politiet i ettertid ville kunne spore alle mobiltelefoner som var i området, og hvis disse personene ikke hadde en uskyldig grunn til å være i området ville de kunne risikere å bli mistenkt.
GM 2 kunne jo egentlig ha diktet opp en grunn til å være i området og sagt til politiet at han bare var der og ringte på døren (men hvis politiet har et slikt lydopptak med avslørende lyder fra dennes telefon på AEs svarer, så er vedkommende tatt i løgn).

("Politiet gikk inn i boligen før klokken 10 torsdag formiddag. Etterhvert kom en betjent ut og flyttet på en av bilene før han gikk inn igjen"

" Ifølge avisen ankom etterforskerne i 09:30-tiden.")

De lydundersøkelsene fra ev bil som flyttes og dør som låses opp og/ eller igjen, kan ev ha vært litt etter kl 9:30.

Ifølge media hadde ikke TH smarttelefon og den type telefon han hadde kan ikke spores. Det er selvfølgelig fullt mulig at hans medhjelper hadde det samme. I tillegg hadde ikke TH GPS i bilen, det er derfor vanskelig å spore hvor han egentlig var hele dagen. Vi vet at han hadde alibi for tidspunktet politiet tror han ble drept. Det er endel spor etter han via overvåkingskamera etc. men det er store hull i hvor han var mellom klokken 10.00 -13-30 (ifølge media) nettopp fordi han ikke hadde en telefon som kunne spores.
Citera
2020-04-30, 20:46
Medlem
Citat:
Du kan ikke for alvor mene at elektrikeren ringte på døra, dog på et tidspunkt hvor det hele pågikk.
1) Nei det er mer sannsynlig at de hadde en løselig avtale om at når han hadde tid skulle han ringe og spørre om det passet?
2) Tviler sterkt på at han har vært på døren i det aktuelle tidspunktet og ikke fattet mistanke om noe som helst.
1) Hvorfor er det mer sannsynlig at de hadde en slik løselig avtale som du beskriver?
2) Vi vet ikke hva han eventuelt observerte av lyder og annet hvis han var der og ringte på døren.
Dessuten kan det hende at det ikke var noen lyder inne i huset som var hørbar for noen som sto utenfor huset, og det kan hende at den eventuelle forbryteren som ev var inne i huset var stille da han ev så og hørte at noen kom til huset.

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Någon som vet hur länge han haft den bilen innan han sålde den? Lite misstänkt att sälja bilen efter hennes försvinnande. Han verkar ju inte byta bil så ofta.
Jeg vet ikke hvor lenge han hadde hatt bilen.
Citera
2020-04-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hm, ja, det finner jeg også ekstremt merkelig. Hvis du ser på linken, så ender den med fredrik-daylemani-sneve , har sett denne linken og inneholdet flere ganger, men har aldri lagt merke til dette.
Trykk ctrl+f, og da kommer det opp et søkefelt, og da kan man skrive inn Sneve, og da blir det merket av alle stedene på siden der ordet sneve blir nevnt.
Kanskje rett og slett prøve å ta kontakt med denne Dimitrinka Staikova og spørre hva som ligger bak. Hun bor i byen Varna i Bulgaria.
https://www.facebook.com/dimitrinka.staikova.5
Ja, kunne vært interessant å sende henne en melding, hvordan ble hun i Bulgaria engasjert i en sak i Norge og hvorfor er Sneve tagget i kidnappingssaken. Lurer på hvor mellomnavnet hans kommer fra også.
Citera
2020-04-30, 20:51
Medlem
Citat:
Efterlyst sänds play på Viafree, den norska reportern som står vid infaten till gården med de vita tälten säger att han hör maskiner som går och att det dunsar från garaget.
Takk for informasjon! Hva betyr dunsar?

Citat:
Ifølge media hadde ikke TH smarttelefon og den type telefon han hadde kan ikke spores. Det er selvfølgelig fullt mulig at hans medhjelper hadde det samme. I tillegg hadde ikke TH GPS i bilen, det er derfor vanskelig å spore hvor han egentlig var hele dagen. Vi vet at han hadde alibi for tidspunktet politiet tror han ble drept. Det er endel spor etter han via overvåkingskamera etc. men det er store hull i hvor han var mellom klokken 10.00 -13-30 (ifølge media) nettopp fordi han ikke hadde en telefon som kunne spores.
Takk for informasjon! Jeg har forstått det slik at en slik telefon kan spores, men ikke kan spores like nøyaktig som andre typer telefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in