2020-05-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Helt otroligt att det fortfarande finns människor som inte tror på munskydd som ett förebyggande skydd mot att själv via luftvägarna bli smittad av olika sjukdomar.

Min fråga är, hur kommer det sig att man använder munskydd i vården redan innan COVID-19 kom till världen? Kan det vara för att både skydda vårdpersonalen och patienter?
Varför bär personal i operationssalar munskydd?

Har du svar på dessa frågor?

RÄTT användande av munskydd skyddar. Personalen inom vården har den kunskapen men inte gemene man. Fel hanterat riskerar munskyddet att bli en förbättringsförsämring...
Citera
2020-05-01, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag tycker att det är sorgligt att ni lill-Tegnellare blivit så toleranta med att folk dör i en sjukdom som med rätt strategi inte kräver dödsoffer!
Men eftersom du tjatar så snällt kan du få några av mina tidigare ”hyllningar” av Anders/strategin sedan mars: (jag vidhåller det jag skrev om ytterligheterna och att folk på båda sidor numera skapar ”fiender” väldigt enkelt)

20 mars:
Citat:
”(...)jag vill gärna ha någon som inte gamblar med människor så som Anders verkar göra. Men bedöm själv

Svenska dagbladet 2012 om Anders och pandemin 2009:

”Läkarna måste inse att detta är politik och affärer”

MEJLVÄXLING AVSLÖJAR NYA FAKTA OM SVERIGES MASSVACCINATION MOT SVININFLUENSAN 2009”

(FB) Folkhälsomyndigheten & Anders Tegnell

22 mars:
Citat:
”Han har i alla fall varit med länge och borde veta att det inte var ”helt obefintlig” risk att viruset kunde ta sig från Italien till Sverge... Efter att det hade tagit sig från Kina till Italien? 🤔

Eller han verkar ju själv inte ha några problem med att ta risker och verkar aldrig ha fel om något:

23 mars:
Citat:
”Som jag nyss visade så finns det ju ingenting i statistiken som kan bekräfta någonting om vad han påstår. Som ”peaken” 5e mars eller att det håller på att ”plana ut” 22 mars. Officiela statistiken visar ju bara på motsatsen mot hur han hitills har uttryckt...

Tidigare har han även uttalat sig om att Svininfluensan var mycket allvarligare och större och att färre kommer dö av Corona. Du kanske håller med, jag tycker han nonchalerar det hela. Men det finns två ytterligheter där andra överdriver Corona, jag vill varken ha det ena eller det andra hos myndighetspersoner.”

28 mars:
Citat:
”Han har pratat om ”peakar”, att det har varit på väg att vända, han har i flera intervjuer sagt att han själv är helt lugn och han har påstått att svininfluensan var mycket värre och mer befogat att oroa sig över.

Vilka signaler sänder det? Jag gissar då på ”det verkar ju inte alls vara så farligt som vissa säger så varför ska jag stanna hemma” osv. Och vad har man egentligen då för strategi?”

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

30 mars:
Citat:
”Anders Tegnells verklighet vs. officiella statistikens verklighet. Del 1”

Citat:
”Anders Tegnells tolkningar vs. officiella statistiken. Del 2.

3 april
Citat:
”Ibland är det snabba beslut som gäller för Anders... Men han konstaterade ju redan i början av mars att Svininfluensan var mycket farligare än Corona så!”

Citera
2020-05-01, 01:43
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
”Folkhälsomyndighetens uppdrag

Folkhälsomyndigheten har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Vår uppgift är att främja en god och jämlik hälsa,”

Jag kopierarade det första som står FÖRST i länken så ingen ens behöver klicka på länken. Du får gärna klaga på att det finns ett uppdrag om jämlik hälsa men att säga att det är fel att deras uppdrag är god folkhälsa är bara att ljuga. Om det inte är läskunnigheten som brister..
Du har nog rätt där, din läskunnighet har brister.
Att Folkhälsomyndigheten sysslar med hälsofrågor framgår i alla fall för mig av namnet, det anmärkningsvärda är formuleringen jämlik hälsa, vad är det?
Personligen misstänker jag att det rör sig om något av tramset många myndigheter ägnar allt för mycket tid åt och som inte är till gagn för kärnverksamheten.
Citera
2020-05-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag antar att du är utlandsfödd då eftersom du pratar om svenne banan? Det är utlandsfödda som har varit sämst på att hörsamma förhållningsreglerna vilket lett till ökad smitta, så kanske det är bättre att göra som "svenne banan" och lyssna lite bättre på regeringen då?
Jag läser att de vill se bilder på viruset då de flesta inte kan läsa. Du som expert på införsel kan väl anmäla dej som deras handledare och samtidigt bli rik på kuppen.

OBS att det behövs en handledare för varje inkommen raketforskare så ta med dina vänner från Sveavägen så får alla ett lysande pengatillskott som Corona hunters i samhällets tjänst. Bättre att betala mindre pengar till beskydd än stora pengar till privata sjukhus kanske efter att Corona slagit ned de ovetande inbjudna gästerna som inte var beredda på det svenska mottagandet, den svenska banan modellen.

Titta gärna på Channel FRANCE 24 där din regering är i Paris och debatterar banan modellen idag. Finns på YT. FRANCE 24 live. Godnatt igen, zzzz...
Senast redigerad av shivashambo 2020-05-01 kl. 01:51.
Citera
2020-05-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Är du från Taiwan? Fullt möjligt att Taiwan går med tillväxt då väst återigen flyttar mycket produktion dit. Kul för Taiwan.

Men att de inte har någon smitta där eller kommer få, är fantasier/skitsnack

Varför skulle det vara skitsnack? Det finns en del länder i världen som har fixat detta riktigt bra och de flesta ligger i Östasien. Men det finns andra NZ är på god väg liksom Australien. I Europa har vi en del som går åt rätt håll. Tyskland, Österrike, Schweiz och Norge till exempel. Dessa länder kommer så småningom att kunna öppna upp gränserna mellan varandra så de kommer inte att vara helt isolerade.
Citera
2020-05-01, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
RÄTT användande av munskydd skyddar. Personalen inom vården har den kunskapen men inte gemene man. Fel hanterat riskerar munskyddet att bli en förbättringsförsämring...

Nej svenskar är så korkade så de klarar inte av att lära sig hur man använder ett munskydd. Men i andra länder går det bra att få folk att lära sig och de har minskat spridningen rejält.
Citera
2020-05-01, 01:52
Medlem
Citat:
Det är deras ”förbannade jobb” att främja folkhälsan i ett brett perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Nej, det är deras jobb att fokusera på "jämlik hälsa" (vad fan det nu betyder...)
.

Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Och så fortsätter du med lögner och lägga ord i min mun...

Jag skrev enbart, jag repeterar, enbart, att deras fokus ligger på jämlik hälsa. Detta enligt deras egen utsago, på deras egen hemsida klart och tydligt med fet rubrik.

Resten har din dimmiga hjärna fabricerat.

GTFO.

PS. Skall bli intressant att se hur FHM skall övertyga Coronaviruset att vara lite tuffare mot kvinnor så att det blir mer jämlikt. Asgarv. Sicka idioter det finns...

Läs igen vad jag skrev och vad du skrev och tänk till en gång till..
Citera
2020-05-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är globalismen som är problemet. Taiwan och ett antal länder till kommer snart att vara helt virusfria. Dessa länder kommer säkerligen inte att öppna upp sina gränser i första taget. Man gör det när det blir säkert. Det som kommer att hända är att de öppnar gränserna mellan varandra. Snart kan Taiwan och NZ till exempel tillåta resande, men de kommer inte att släppa in Svenskar utan minst två veckors karantän. Det blir ganska intressant när de smittfria länderna kommer att komma närmare varandra.

Jag fattar ärligt talat inte vad du pratar om. Är väl skitsamma för oss vad fan Taiwan och Nya Zeeland hittar på, visst de är någorlunda betydelsefulla ekonomier, åtminstone regionalt men inte av någon avgörande och större betydelse för Sverige. Tråkigt om de blir sura men de länderna betyder inte jättemycket för vår ekonomi.
Citera
2020-05-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Du har nog rätt där, din läskunnighet har brister.
Att Folkhälsomyndigheten sysslar med hälsofrågor framgår i alla fall för mig av namnet, det anmärkningsvärda är formuleringen jämlik hälsa, vad är det?
Personligen misstänker jag att det rör sig om något av tramset många myndigheter ägnar allt för mycket tid åt och som inte är till gagn för kärnverksamheten.

Ja naturligtvis är det just så. Det är detta som är så typiskt för dagens Sverige. Man satsar inte på det som verkligen är viktigt utan det handlar om identitetspolitik, genus, mångkultur och allt vad det är. Dessa hobbyprojekt kostar enorma summor och sätter käppar i hjulen för annat, eftersom varje fråga måste analyseras ur genusperspektiv, kulturellt perspektiv, språk, miljö och allt vad det är. Det gör allting mycket dyrare och mer komplicerat. FHM borde ägna sig enbart åt att främja folks hälsa ingenting annat.
Citera
2020-05-01, 01:59
Medlem
Taiwan Intelligent folk som har besegrat viruset. Jag får dagliga rapporter. Mask påsatt är det som gäller och vänta inte på andra länder innan ett beslut fattas. Alltså tvärtom mot landet Tvärtom.
Citera
2020-05-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Jag fattar ärligt talat inte vad du pratar om. Är väl skitsamma för oss vad fan Taiwan och Nya Zeeland hittar på, visst de är någorlunda betydelsefulla ekonomier, åtminstone regionalt men inte av någon avgörande och större betydelse för Sverige. Tråkigt om de blir sura men de länderna betyder inte jättemycket för vår ekonomi.

Nej men de borde rimligtvis vara exempel som alla borde följa och lära sig av, För det är väl ingen som gillar den fruktansvärda situation vi har idag i Sverige som kan hålla på hur länge som helst. Hur länge orkar man höra om hundratals nya smittade och döda varje dag. Det verkar så fruktansvärt onödigt när andra länder i princip är fria därför att de har hanterat detta på ett mycket bättre sätt.
Citera
2020-05-01, 02:04
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Läs igen vad jag skrev och vad du skrev och tänk till en gång till..

Gör det själv.

Jag behöver inte flera försök innan jag gör rätt.

Det är du som liten duktig Tegnellevangelist slår knut på dig själv för att försöka få det till att jag skrivit något jag aldrig skrivit.

Ser bra jävla illa ut nu under pågående pandemi att fokus ligger på jämlik hälsa...
Korkat då dom skrev det. Lika korkat nu. Säkert tyckte deras "experter" på kommunikationsenheten att det såg jättebra ut, klappade varandra på axlarna och tog långlunch.

Sopor hela högen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in