2020-05-01, 01:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har uppfattat Tegnell och hans uttalande likt en forskare som studerar ett förlopp och tänker högt under tiden.

Taktiken om självdisciplin är - sett ur hur man gått ut med den - ett fiasko. Man har gått ut hårt med ”Folkvett” och räknat med att folk ska ”sköta sig”, vilket inte skett.
Man verkar helt enkelt ha blivit tagna på sängen och stått där som en pinne i skiten och med skägget i brevlådan.

Hade man från början sagt typ ”Sverige har förutsättningar att klara detta utan hårdare restriktioner, men fungerar inte det eller om situationen förändras måste vi vidta åtgärder.” Då hade jag kunnat köpa det. Men man har hållit en naiv och nonchalant attityd och - vad det verkar - gått bakom ryggen på folk med flockimmunitetslinjen.

Folk skiter fullständigt i distans- får säga till dagligdags att personer ska hålla avstånd från mig och andra, det dummaste jag sett hittills är "men jag är frisk, samtidigt som han hostar rakt ut mot en äldre dam vid tidningsstället".

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Precis så resonerar jag också. Väldigt märkligt resonemang speciellt om man vill titulera sig som "expert".

Ja, om man nu är expert på det här väntar man ju sig någon som har en idé vad som skulle kunna hända- någon med en plan; att hela tiden förvånas av eftersläpningar som är större än befarat och dylikt gör inte mig direkt trygg.

Men nu är det för sent, man får utvärdera först i efterhand som tegnell-förespråkare tycks förorda.
Citera
2020-05-01, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det är bra att beslut angående epidemier hanteras av experter och inte politiker. Men det är viktigt att ha experter som verkligen klarar av sitt uppdrag. Anders Tegnell har inte imponerat.

Donald Trump har presterat bättre än Anders Tegnell. Donald Trump införde begränsningar för resenärer från Kina, och fördröjde därigenom Covid-19's utbredning i Amerika. Nu i ett senare skede, så har Förenta Staterna fått kraftigt ökade dödstal. Men Donald Trump försökte åtminstone skydda sin befolkning. Anders Tegnell har gjort ingenting. Jo, någonting har han faktiskt gjort. Han har tillrättavisat alla som har försökt att hejda epidemins spridning.
Ja du. Det är ju förjävligt att måsta erkänna att Trump är bättre än svenska makthavare...
Citera
2020-05-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Uthärda? De räknar med tillväxt under en pågående pandemi.

Misslyckas resten av världen och blir flockimmun så kan de börja öppna upp mer också om det skulle hjälpa tillväxten, så är inget större bekymmer så.

Jag tror ett vaccin kan ta mycket kortare tid än normalt, speciellt om man börjar med att vaccinera riskgrupper. Oxford-vaccinet och något vaccin från staterna massproduceras redan så att de ska vara redo utifall att de fungerar. Man gör allt man kan för att snabba upp processen i nuläget.

Få saker skulle göra mig gladare än om det kom ett vaccin redan i höst. Jag skulle fan jubla högt! Visst grejen med flockimmunitet blir då mindre viktig och så vidare men det skiter jag i då. Jag blir fan överlycklig om det kommer ett vaccin i höst.
Citera
2020-05-01, 01:24
Medlem
TV Channel FRANCE 24 har just visat en debatt med de svenska hönsen samt en av de 20 som inte var nöjd med den svenska modellen. längd ca 1h. Råkade röra remoten under sömnen och så kom Stefano in i sovrummet. Verkade bra debatt som jag halvsov mej igenom pga tidsskillnaden i TH. Finns på YT under FRANCE 24 direct. Sevärt tror jag! Bra fransk programledare som var tydlig. Svårt att höra vad svenskarna sluddrade fram. ZZzzzz
Citera
2020-05-01, 01:25
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
”God och jämlik hälsa”, ofta brukar det viktigaste i ett uppdrag nämnas först. Varför ljuger du och väljer bara ut jämlik, vilket ger ett fullständigt felaktigt budskap?

Deras egen rubrik säger klart och tydligt "Fokus på jämlik hälsa".
Jag ljuger inte alls. Vem som helst som klickar på länken kan se att det är du som ljuger.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/om-folkhalsomyndigheten/vart-uppdrag/

Varför tar du dom i försvar? Vill du associeras med inkompetens?

Lögnare.
Senast redigerad av Testonio 2020-05-01 kl. 01:35.
Citera
2020-05-01, 01:32
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Tror helt enkelt att hen valde ut det som hen ansåg anmärkningsvärt i sammanhanget.
Att Folkhälsomyndigheten arbetar för god hälsa får väl anses vara en självklarhet för gemene man.
Vad är egentligen jämlik hälsa, borde det inte stått jämlik hälsovård i stället?
Det är sannolikt härifrån Tegnells uttalande om att det är ojämlikt att arbeta hemifrån kommer.

Jag valde inte ut något aktivt. Jag citerade FHM:s egen rubrik för deras uppdrag.
Att det nu under en pågående pandemi ser ut som en lite korkad uppdragsbeskrivning får de själva stå för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Nej. Det är regimen i Sverige som inte gjort något alls för att få en klok attityd mot covid19.

Du har helt fel. Det som gör mig mest förvånad är att du tror på det du skriver. På allvar alltså. Det är det som är så sorgligt.
Citera
Avstängd
ÖPPET BREV TILL STEFAN LÖFVEN (MED BIHANG AV 3 MYNDIGHETER OCH OPPOSITION)
Ni kommer att stå till svars för att inte ta kraftigare tag mot spridningen. Jag kommer personligen att polisanmäla er för flera olika i mitt tycke både avsaknade beslut och felaktiga beslut som juridiken får ta hand om för att avgöra om det föreligger grund till kriminella handlingar.

Hälsningar
"Troll"med identitet ni kommer bli varse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Tror helt enkelt att hen valde ut det som hen ansåg anmärkningsvärt i sammanhanget.
Att Folkhälsomyndigheten arbetar för god hälsa får väl anses vara en självklarhet för gemene man.
Vad är egentligen jämlik hälsa, borde det inte stått jämlik hälsovård i stället?
Det är sannolikt härifrån Tegnells uttalande om att det är ojämlikt att arbeta hemifrån kommer

Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Deras egen rubrik säger klart och tydligt "Fokus på jämlik hälsa".
Jag ljuger inte alls. Vem som helst som klickar på länken kan se att det är du som ljuger.

Varför tar du dom i försvar? Vill du associeras med inkompetens?

Lögnare.

”Folkhälsomyndighetens uppdrag

Folkhälsomyndigheten har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Vår uppgift är att främja en god och jämlik hälsa,”

Jag kopierarade det första som står FÖRST i länken så ingen ens behöver klicka på länken. Du får gärna klaga på att det finns ett uppdrag om jämlik hälsa men att säga att det är fel att deras uppdrag är god folkhälsa är bara att ljuga. Om det inte är läskunnigheten som brister..
Citera
2020-05-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
ÖPPET BREV TILL STEFAN LÖFVEN (MED BIHANG AV 3 MYNDIGHETER OCH OPPOSITION)
Ni kommer att stå till svars för att inte ta kraftigare tag mot spridningen. Jag kommer personligen att polisanmäla er för flera olika i mitt tycke både avsaknade beslut och felaktiga beslut som juridiken får ta hand om för att avgöra om det föreligger grund till kriminella handlingar.

Hälsningar
"Troll"med identitet ni kommer bli varse

Ha ha ha! Den var bra!
Citera
2020-05-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanbamse
Vad menar du? Taiwan är ju mycket öppnare än Sverige. Det enda de behöver "uthärda" är att begränsa in och utresandet. Inga som reser ändå så ingen skillnad där mot Sverige.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men om du säger att samhället i Taiwan är helt öppet, mer öppet än Sverige så är det väl bara för dem att fortsätta köra på. Däremot så lär de inte komma undan viruset. En vacker dag så drabbas de också, och vad gör de då? De är inte immuna och kommer drabbas lika hårt som alla andra.
Citera
2020-05-01, 01:39
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
”Folkhälsomyndighetens uppdrag

Folkhälsomyndigheten har ett nationellt ansvar för folkhälsofrågor. Vår uppgift är att främja en god och jämlik hälsa,”

Jag kopierarade det första som står FÖRST i länken så ingen ens behöver klicka på länken. Du får gärna klaga på att det finns ett uppdrag om jämlik hälsa men att säga att det är fel att deras uppdrag är god folkhälsa är bara att ljuga. Om det inte är läskunnigheten som brister..

Och så fortsätter du med lögner och lägga ord i min mun...

Jag skrev enbart, jag repeterar, enbart, att deras fokus ligger på jämlik hälsa. Detta enligt deras egen utsago, på deras egen hemsida klart och tydligt med fet rubrik.

Resten har din dimmiga hjärna fabricerat.

GTFO.

PS. Skall bli intressant att se hur FHM skall övertyga Coronaviruset att vara lite tuffare mot kvinnor så att det blir mer jämlikt. Asgarv. Sicka idioter det finns...
Senast redigerad av Testonio 2020-05-01 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in