Citat:
Har uppfattat Tegnell och hans uttalande likt en forskare som studerar ett förlopp och tänker högt under tiden.
Taktiken om självdisciplin är - sett ur hur man gått ut med den - ett fiasko. Man har gått ut hårt med ”Folkvett” och räknat med att folk ska ”sköta sig”, vilket inte skett.
Man verkar helt enkelt ha blivit tagna på sängen och stått där som en pinne i skiten och med skägget i brevlådan.
Hade man från början sagt typ ”Sverige har förutsättningar att klara detta utan hårdare restriktioner, men fungerar inte det eller om situationen förändras måste vi vidta åtgärder.” Då hade jag kunnat köpa det. Men man har hållit en naiv och nonchalant attityd och - vad det verkar - gått bakom ryggen på folk med flockimmunitetslinjen.
Taktiken om självdisciplin är - sett ur hur man gått ut med den - ett fiasko. Man har gått ut hårt med ”Folkvett” och räknat med att folk ska ”sköta sig”, vilket inte skett.
Man verkar helt enkelt ha blivit tagna på sängen och stått där som en pinne i skiten och med skägget i brevlådan.
Hade man från början sagt typ ”Sverige har förutsättningar att klara detta utan hårdare restriktioner, men fungerar inte det eller om situationen förändras måste vi vidta åtgärder.” Då hade jag kunnat köpa det. Men man har hållit en naiv och nonchalant attityd och - vad det verkar - gått bakom ryggen på folk med flockimmunitetslinjen.
Folk skiter fullständigt i distans- får säga till dagligdags att personer ska hålla avstånd från mig och andra, det dummaste jag sett hittills är "men jag är frisk, samtidigt som han hostar rakt ut mot en äldre dam vid tidningsstället".
Citat:
Ja, om man nu är expert på det här väntar man ju sig någon som har en idé vad som skulle kunna hända- någon med en plan; att hela tiden förvånas av eftersläpningar som är större än befarat och dylikt gör inte mig direkt trygg.
Men nu är det för sent, man får utvärdera först i efterhand som tegnell-förespråkare tycks förorda.