Citat:
Ursprungligen postat av
Henkenn
Det finns många spår och spekulationer kring vem eller vilka det var som mördade Palme.
En intressant och allmän fråga är ju.. Ett av spåren är ju antagligen det rätta och man får utgå ifrån att det finns väldigt starka bevis.
Men kommer Du/Ni som skriver i tråden kunna acceptera om ert spår är fel? Kan säga att för min del att om det finns tydliga bevis så sväljer jag stoltheten om det spår jag tror på är fel.
Men hur ställer ni er andra? Accepterar ni om ert spår är fel eller blir det en sjuhelsikes resa till efter presskonferensen om att de har angett "fel" ?
Egentligen hoppas jag lite på att lösningen är nån som ingen av oss har hört talas om eller som varit hemligstämplad under alla. Så Alla har fel... troligtvis inte men. 😂
En lösning som presenteras utan rättsliga förhandlingar 34 år efter mordet måste vara vattentät.
Den kan knappast bygga på spekulationer som saknar hållbar bevisföring i själva gärningsförloppet.
Då tar det hus i helvete, och PU kommer att ställas till svars på alla punkter.
De har något mer, och det kanske inte handlar om teknisk bevisning, utan det kan handla om personer som fortfarande är i livet, som av vissa orsaker i alla år varit belagda med munkavle, men nu kan tala fritt.
Dessa personer skulle kunna vara helt oskyldiga, och gärningsmannen kan ha varit död hur länge som helst.
Ligger det en mörkläggning bakom bör lösningen ha en politiskt känslig dimension.