Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hifivo
Tänkvärt scenario: KP kan eventuellt ha grundlurat alla. När han pratar om att de jobbar med intressanta spår, handlar det i själva verket om att de äntligen är på väg att kunna skriva av alla spår. (Nu är de på väg att beta av de sista spåren i PU, skandiamannen bl a.)

Ja, alla spår utom ett då. Kvarstår gör ju CP, som trots allt dömdes i tingsrätten och som många poliser och jurister fortfarande tror är GM.

Detta är i så fall den "rimliga lösning" KP pratar om, som kommer presenteras före sommaren.

Denna listiga "dubbelfint" har fått alla att tänka i fel banor utan att KP direkt ljugit. Det är ju andra spår än CP de arbetar med, och nu är man nära att gå i mål med dem. (Gå i mål, som i att definitivt kunna avskriva dem.)

Ja, inte omöjligt alls. PU har ju i över 30 års tid sett mordet som polisiärt uppklarat med CP som GM. Nu är man troligen på väg att städa bort alla andra tänkbara spår från brottsplatsen så att CP-konklusionen blir naturlig i slututlåtandet.

Alternativet (jag utesluter SE som möjlig GM) är att man efter 34 år plockar fram någon vi kanske aldrig ens hört namnet på tidigare och binder honom med solida bevis som GM. Jag kanske är fantasilös, men jag kan knappt ens se ett sånt scenario framför mig. Jag bedömer att denna sannolikhet är på promillenivå.
Citera
2020-05-01, 08:05
Medlem
Jag vet inte hur det är möjligt att dokumentären om Svartenbrandt först sänds på Palmes dödsdag o nu på 1 maj. Men nu har ni chans att kolla gratis på tv 12.
https://www.tv.nu/p/1JuBpO-1q-6zUO
Citera
2020-05-01, 08:36
Medlem
Enligt senaste uttalandet från Leif GW, så verkar han tro ännu mindre på att det är S-E.
Det tror han pga att dom har kollat DNA på släktingar. Han får inte ihop tiderna med S-E. Men han säger att han kan ha fel.
Om det inte skulle varav S-E, så är det nog C-A.
Mitt tredje alternativ är mannen som gömde ett vapen på vinden.
Citera
2020-05-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalo2
Ja, inte omöjligt alls. PU har ju i över 30 års tid sett mordet som polisiärt uppklarat med CP som GM. Nu är man troligen på väg att städa bort alla andra tänkbara spår från brottsplatsen så att CP-konklusionen blir naturlig i slututlåtandet.

Alternativet (jag utesluter SE som möjlig GM) är att man efter 34 år plockar fram någon vi kanske aldrig ens hört namnet på tidigare och binder honom med solida bevis som GM. Jag kanske är fantasilös, men jag kan knappt ens se ett sånt scenario framför mig. Jag bedömer att denna sannolikhet är på promillenivå.

KP har varit tydlig med att det CP skadade spåret inte utreds, ändå hamnar ni här. Hur är det möjligt?
Citera
2020-05-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
KP har varit tydlig med att det CP skadade spåret inte utreds, ändå hamnar ni här. Hur är det möjligt?

Han har också varit tydlig med att det inte är avskrivet...
Citera
2020-05-01, 09:15
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Oslo-samtalet som ett exempel. Det visade sig vara helt sant. Han var med i Aftenposten ett par dagar senare, men TP säger att det är en lögn.

Okej, nu reder vi ut detta. SE ringde Bergström dagen efter mord när han pratar om att norgemedia jagar honom. Vid denna tidpunkt var han okänd i media och för offentligheten. Berätta gärna hur norska tidningen kunde ringa en person de inte visste om.
Citera
2020-05-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalo2
Han har också varit tydlig med att det inte är avskrivet...

Men herregud, CP är avfärdad.
Avfärdad men inte avskriven. Sluta tramsa nu.
Citera
2020-05-01, 09:30
Medlem
När dog Ture Utriainen?
Citera
2020-05-01, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorjer
Haha va? Det här har jag verkligen inte hittat på och att minnas så fel tror jag verkligen inte.

Vilken del är det som han inte sagt tänker du på?
Jag kollade på alla intervjuer i samband med allt efter Veckans Brott och han sa det i någon av dom, Kan vara Expressen tv eller Aftonbladet tv. Vet att jag sett det i rörlig bild, tror verkligen inte jag förfalskat ett sånt här minne. Förstår inte varför jag skulle gjort det, förstår heller inte varför du tror jag hittat på det.
Du har råkat ut för mandelaeffekten.

KP har aldrig sagt att han överväger att regeringen i förväg ska få veta resultatet.
Citera
2020-05-01, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkeangeln
När dog Ture Utriainen?
December 2019
Citera
2020-05-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja, det här är riktigt snurrigt. Om man inte begär en DNA-analys av RMV utan endast skickar dit ett "nytt ärende" ? Varför gör man det? RMV säger att de inte gjort någon analys och att ärendet är avslutat.

Vi får helt enkelt avvakta och se vad detta utmynnar i tycker jag.

Har funderat lite och det är ju så att PU uppdragit åt RMV att göra en analys. I vilket syfte vet vi inte men om MSM har rätt avser det släktskapsutredning och behöver inte vara för identifiering av någon okänd. Personen kan vara känd.

PU kan ha DNA från brottsplats, brev, vykort eller annat där de anekdotiskt (muntlig utsaga i inlämnat vittnesmål alternativt tips) har namn/familjetillhörighet och vill kontrollera sanningshalten. Är personen släkt, tillhör familjen, eller inte?

Det kan röra sig om SE's släktingar eller ingifta men behöver inte vara det. SE själv hade inga egna barn sägs det.

Som du skriver kan vi bara avvakta och se. Mitt tips är Skelleftehamnsbrevet.

Edit: Hela hajpen om SE blir då bara ett försök att "grumla vattnet" och sprida förvirring.
Senast redigerad av Utredaren 2020-05-01 kl. 10:08.
Citera
2020-05-01, 09:42
Medlem
Kan Ture ha varit inblandad i rånet ?(Mockfjärd) Kan det ha kommit fram något efter hans bortgång? Fanns någon av finnarna i VG:s telefonbok? Var någon medlem i Arla Gryning? Någon som har lite matnyttigt om utrianen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in