Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Om jag ska tro något i sakfrågan, alla uppgifter, analyser och bedömningar sammantagna, så tror jag faktiskt att KP inte presenterar SE som GM.
Jag har också kommit fram till denna slutsats.
KP verkar vara så pass skärpt att han t.o.m. skulle kunna ha läckt information om SE till medierna för att kunna arbeta ostört med deras verkliga teori.
Jag tror att någon har erkänt, de har vapnet och kanske t.o.m. någonting annat, DNA av något slag?
KP sa detta redan 2018:
Han står fast vid sitt tidigare uttalande i SVT:s Aktuellt att han är övertygad om att mordet kommer att lösas innan han går i pension, vilket är om nio år.
Petersson säger att han, utifrån vad han vet i dag, redan har en uppfattning om vem som mördade Olof Palme för 32 år sedan.
– Det har jag men det är ingenting som jag vill torgföra i media. Vi arbetar efter olika teorier och det finns olika personer som kan vara olika intressanta i olika sammanhang, men mina personliga åsikter eller vad vi inom Palmeutredningen bedömer är ingenting som jag kommenterar, säger Krister Petersson och tillägger att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmeaklagaren-mannen-som-pekas-ut-i-filter-ingar-i-utredningen