2020-04-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Jag saknar inte vänner. Jag sitter o väntar på att barnen ska somna. Jag gar många nära och kära och bryr mig däärför lite EXTRA om det som pågår. Det är DU som sprider dynga genom stt vsrs för flat!..
Du saknar vett och arbete
detta är en tragiskt sjukdom svar ja.....
Men vi har ändo hanterat den bra, tyvärr fått in den på äldreboenden samt missat informera invandrare på deras språk i förorter som gjort att vi fått en bomb av smittade lite för fort...
Skulle vi låst in oss menar du?
Citera
2020-04-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ja om du vill dö ensam på instution.

Och det är bättre i andra länder menar du?
Citera
2020-04-30, 22:50
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Allt är inte färdigt ännu vänta och se när vi får facit.-)
Dom flesta begriper men inte du tydligen

Om nån börjar skjuta människor på en biograf, så väntar man inte tills han har skjutit färdigt, och avvaktar vad som händer sen. Man stoppar skytten. Eller så dör ej jäkla massa människor.

Sånt totalt nonsens, den här tron, att man måste vänta tills alla är döda, för att kunna utvärdera en misslyckad strategi.

Om vi tar en liknelse till.

Vad tycker du att ett fotbollslag som ligger under med 9-0 innan första halvek ens är halvvägs klar?
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vi är många nu. Vill du också vara en del av lösningen?
Skicka PM!

Vad är det för spännande ni planerar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Det märks att nedstängningsfanatiker börjar få panik nu när Sverige börjar småhyllas.

Tänk tanken om det visar sig i slutänden att Sverige haft rätt taktik.
Massmord hos tegnellförnekare?

Tegnell och FHM har uppenbarligen gjort en jävla massa fel i hanteringen av detta virus. Detta innebär dock inte att övriga länder i Europa har gjort precis allt korrekt. Var väl antagligen det som WHO försökte förmedla igår. Lockdowns är inte eftersträvansvärt men man vill ändå närma sig något som liknar Sveriges liberala agerande. Problematiken ligger dock i att Sveriges hantering av viruset snarare handlar om passivitet än en uttalad strategi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Sverige är tätbefolkat - folk är ju inte jämnt utspridda, så vi har ingen hjälp av att det finns områden utan människor.
Argumentet håller inte för en faktagranskning. Sverige är glesbefolkat (jämfört med de andra i listan) även när man räknar bort obefolkad vildmark.

Se kolumnen "Built-up density". Sveriges justerade siffra går visserligen från 21 till 84, men det är ändå inte i närheten av de andra, t.ex. Holland 546.

https://images.theconversation.com/files/202439/original/file-20180118-158516-tnqwih.png

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad gäler antalet smittade lär det vara starkt beroende av hur många man testar, på ytan säger det därför inte så mycket.
Så att Frankrike har gått från 17 tusen smittade på en dag för 3 veckor sedan, till 700 på en dag nu, det beror inte på att de haft karantän under de tre veckorna utan på att de radikalt minskat antalet tester?
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ni konspirationsteoretiker hittar alltid svar på allt

Likväl sant.
Citera
2020-04-30, 22:51
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..

Nej, det skulle jag inte tro.
Citera
Medlem
Stones avatar
Har ni sett detta?

https://www.liveleak.com/view?t=CbLm8_1588261325
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Eller att föräldrar missförstått vad som förväntas av dem...

Säkerligen.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Svårt att uttala mig om Sydkorea som verkar klara av den svåra balansgången på slak lina, i alla fall än så länge.

Nya Zeeland kan, möjligtvis, isolera sig ifrån omvärlden. Men när ett vaccin väl finns på plats så kommer vare sig ekonomi eller samhälle finnas kvar på Nya Zeeland.

Taiwan känner jag till för lite om för att jag skall kunna uttala mig.

Där drog du nog lite i överkant. Skulle inte Nya Zeeland finnas kvar i framtiden? Då tror jag också att inte Sverige kommer att finnas kvar till när ett vaccin kommer.
Löjlig kommentar!!
Citera
2020-04-30, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Korrekt analys av läget, men det är ju så att de flesta avlider med diagnosen lunginflammation eftersom de inte testar människor som dör utanför sjukhus (Det kan vara någon som testas, men majoriteten gör det inte)

Det gör att man döljer upp till 2/3delar av avlidna per dag.
Den mest pålitliga prognos jag läst menar 500-600 döda 8e maj per dygn och att det härifrån går nedåt. Detta kommer då att rapporteras som 500/3 = 167. 600/3 = 200. Alltså kommer 167 till 200 rapporteras in som döda runt 8e maj (men egentligen är mörkertalet upp till 3ggr stort)

Detta kommer man inte kunna gömma undan. Och ansvariga ska till Haag.

Ja, överdödlighet kommer ge en klarare bild av verkligheten.
Till slut kommer det ut det lite tydligare. Kanske är det 200 om dan som dör just nu. Eller kanske 300.
Men det kommer vi aldrig se i de officiella siffror som presenteras varje dag.

För att ansvariga ska till Haag krävs det att nånting händer. Vet inte vad, men hoppas det händer.
Hoppas mer än något annat att dessa kräk ska få betala sin skuld mot alla människor som kunde ha räddats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in