2020-04-30, 22:37
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
I Sverige räknas du som icke arbetslös om du har ett bidragsfinansierat jobb 2h/veckan.

Där har du förklaringen till Sverige bluffsiffror.

Ni konspirationsteoretiker hittar alltid svar på allt
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Vi är många nu. Vill du också vara en del av lösningen?
Skicka PM!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Kan ju bero på att du missförstått ditt uppdrag...

Eller att föräldrar missförstått vad som förväntas av dem...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
För en månad sedan hade arbetslösheten i Norge rusat från 3,7% till 10,7% och således sprungit om Sverige med hästlängder
https://www.svd.se/rekordhog-arbetsloshet-i-norge

Norges arbetslöshet ökar mest i hela Norden enligt tv4
TV4 Play: Norges arbetslöshet tredubblad – ökar mest i Norden http://www.tv4play.se/program/link?video_id=12583085

Tröttsamt att jag ens ska behöva leta upp såna här skit länkar åt er
Jag kan inte titta på TV4, men såvitt jag kan se av dina rubriker handlar det ju bara om Norge. Är det någon skillnad i ekonomiskt utfall mellan Sverige, Danmark och Finland då?

Ifall Norges arbetslöshet beror på att oljepriset rasar så har det ju inget med deras karantänåtgärder att göra.

Enligt det här diagrammet verkar Sverige drabbas näst hårdast efter Norge, medan Danmark verkar i stort sett opåverkat.

http://www.arbeidslivinorden.org/billeder/ain-2020/arbetslosheten-i-norden/@@images/5956c372-51a3-42c1-85d3-a6ca2950cd02.jpeg
Citera
Medlem
Herregud vad folk är nojjiga,är man typ inte 100år och har aids så är det extremt liten chans att man ska dö i den här skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Vem kan kalla det lyckat att ligga på TOP 10 listan
av SÄMSTA LÄNDER av alla länder i världen i ANTAL DÖDA/CAPITA????

Allt är inte färdigt ännu vänta och se när vi får facit.-)
Dom flesta begriper men inte du tydligen
Citera
Medlem
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..
Citera
2020-04-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..

Nej det är ej möjligt.
Citera
2020-04-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Måste allt länkas hit och dit?
Det är väl för faan sunt förnuft att alla länder som helt plötsligt stängt ner varenda business i veckor och månader lider av ett större antal konkurser och arbetslöshet?
Världsbild får du skapa på egen hand.

Men det är ju tur att Världens Bästa Sverige inte påverkas av att SAS ligger nere, hotell har inga kunder, Volvo och Scania stängde i ett par tre veckor + deras underleverantörer, pappersbruk stänger, mindre företag stänger eller går ner på halvfart och säkert en hel del jag inte har en aning om.

Men nejdå, inte påverkar det Sveriges företag inte, dom går som tåget!

Jo, för fan Fluffer, Fonus går som tåget, och krematorierna likaså, bra va!!
Citera
2020-04-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nattpasset har tagit över, panikporr på högsta nivå.
Domedagsprofeterna som sitter hemma och saknar både vänner och arbete kör på 24/7 för dom spelar det ingen roll om det är valborg eller inte.....
man ser vissa nick här inne som sitter och sprider dynga 24/7
Citera
2020-04-30, 22:40
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Inga förberedelser alls inför viruset, inga inköp av skyddsutrustning, ingen svensk produktion av denna utrustning, helt tomma beredskapslager. Det är totala idioter vi pratar om som styr Sverige idag.

Dumt kan tyckas så här med facit i hand. Men inget nytt att Sverige nedmonterats till fördel för Europa och globalisering. Idioti är det dock först om det efter detta inte blir förändring. Finns det en moderat kvar efter detta blir jag förvånad.
Citera
2020-04-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det beror på att Sverige har lyckats. Sverige har lyckats få folk att leva med döden.
När det var några få döda per dag var det många som var rädda. Men man trodde inte det skulle bli så mycket fler. Aldrig att man skulle få mer än 100 döda, tyckte även mördaren Tegnell.

När man kommit över den tröskeln var nästa steg att inte få mer än typ 20 per dag. Och sen när det hände var det många som var rädda. Men man hade ändå hopp. Och man gick vidare.

Sen hände samma sak när det blev ca 50 om dan. Det lät högt. Folk blev rädda. Men man tyckte man skulle leva vidare och hoppas på lite mer tur. Förr eller senare skulle det vända.

Och sen hamnade man på 100 om dan. Nu blev folk verkligen rädda. Va fan händer här? Några välplacerade "stabilt" här och där kunde dock så småningom lugna ner folket lite. Folk var lite rädda, men man hoppades på tur.

Sen blev det plötsligt mellan 150 och 200 på en dag. Folk tänkte: Va fan händer här nu då?!?
Och så kom landsfadern och berättade att man nu måste ta ansvar. Och att många kommer att dö. Och att detta inte är över och kommer inte vara över på länge. Men man hoppades på att man skulle ha tur.

Och så är vi här idag. Nu blir det helg. Det kommer rapporteras som vanligt mindre dödsfall. Och man kan åtminstone vara lite lugnare under helgen.

Och sen kommer det komma måndag. Och man är i maj. Fastän det är mest på tisdag man får lite högre siffror.
Man kanske får igen nånstans mellan 150 och 200. Med lite tur kanske mindre. Åtminstone nån dag. Sen kanske en annan dag blir det igen 150 till 200. Eller till och med att man gå över nästa tröskeln. Det blir mellan 200 och 250 per dag. Folk kommer bli rädda då. Va fan händer här? Landsfadern kommer dock visas igen på teve. Media kommer gråta lite över att det dör många. Men en rubrik under finns random snubbe som kommer säga att Sverige är smarta, och varför gör vi inte så också i våra länder?

Folk kommer vara lite rädda. 250 per dag?? Fast de hoppas att va fan nu ska väl turen vända väl.

Eventuellt turen vänder inte. Men nu är 250 något man har lärt sej att leva med. Det gör inte ont längre.

Detta kan fortsätta i oändligheten. Finns det 500 döda på en dag så kommer det upprepas exakt samma scenario. Man bli lite rädd. Man hoppas på tur. Man tänker också att så länge jag inte blir drabbad kanske kommer detta sluta bra, eller?

Sverige är fullt med spöken. Hoppas de förföljer alla som förnekar det som pågår.
Korrekt analys av läget, men det är ju så att de flesta avlider med diagnosen lunginflammation eftersom de inte testar människor som dör utanför sjukhus (Det kan vara någon som testas, men majoriteten gör det inte)

Det gör att man döljer upp till 2/3delar av avlidna per dag.
Den mest pålitliga prognos jag läst menar 500-600 döda 8e maj per dygn och att det härifrån går nedåt. Detta kommer då att rapporteras som 500/3 = 167. 600/3 = 200. Alltså kommer 167 till 200 rapporteras in som döda runt 8e maj (men egentligen är mörkertalet upp till 3ggr stort)

Detta kommer man inte kunna gömma undan. Och ansvariga ska till Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in