2020-04-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..

Det är väl bara göra en anmälan det:-) Det är ett fritt land
Citera
2020-04-30, 22:41
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, detta är saker som diskuterats och genomförts i hundratals (?) länder i världen. Endast i Sverige tycks det omöjligt.

Redan i början av Mars (!) så visade Danmark och Norge hur man kan stänga ner skolorna men ändå behåla skolgång öppen för barn som har föräldrar i samhällskritisk tjänst. Men fortfarande idag (!) så tjatar svensk media om att det inte går att stänga grundskolor för att "sjuksköterskor då behöver vara hemma med sina barn". Så fail.

Håller med.
Sådant otroligt nonsens.

Såg dessutom att utbildningsministern äääntligen bemödat sig att svara Michael Rubbestads fråga ang. skolorna.

TOG DEN FETA KOSSAN ANNA EKSTRÖM 13 (!) DAGAR ATT FÖRFATTA ETT JÄVLA NONSENSSVAR PÅ EN JA/NEJ FRÅGA!!!

Dags att damma av den gamla giljotinen och skärpa upp klingan...

Sorry, glömde länk:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/coronasmittan-och-skolplikten_H7111201
Senast redigerad av Testonio 2020-04-30 kl. 22:54.
Citera
2020-04-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Dumt kan tyckas så här med facit i hand. Men inget nytt att Sverige nedmonterats till fördel för Europa och globalisering. Idioti är det dock först om det efter detta inte blir förändring. Finns det en moderat kvar efter detta blir jag förvånad.
Det värsta är ändå att man inte agerar proaktivt.

Vem kommer vilja bli gammal i ett land som Sverige?
Citera
2020-04-30, 22:42
Medlem
urgts avatar
Femte dagen i rad med noll nya bekräftade fall i Taiwan nu. Artonde dagen utan några inhemska fall.

Som en parentes åt sociopaterna så räknar de även med ekonomisk tillväxt i år. Vem kunde tro att farsot som tillåts härja runt kan ha en dämpande effekt på ekonomin.

Lite svenskar får åka dit så att karantänspersonalen får nåt att göra i alla fall. Just nu är det ju bara pinsamt för den västerländska skolboken.
Citera
2020-04-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Korrekt analys av läget, men det är ju så att de flesta avlider med diagnosen lunginflammation eftersom de inte testar människor som dör utanför sjukhus (Det kan vara någon som testas, men majoriteten gör det inte)

Det gör att man döljer upp till 2/3delar av avlidna per dag.
Den mest pålitliga prognos jag läst menar 500-600 döda 8e maj per dygn och att det härifrån går nedåt. Detta kommer då att rapporteras som 500/3 = 167. 600/3 = 200. Alltså kommer 167 till 200 rapporteras in som döda runt 8e maj (men egentligen är mörkertalet upp till 3ggr stort)

Detta kommer man inte kunna gömma undan. Och ansvariga ska till Haag.

Ansvariga är vi som är en majoritet svenskar.
Blir svårt att skicka merparten av alla svenskar till Haag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..

Folkrättsbrott, att de boende på ålderdomshemmen vägras vård och får kvävas till döds. Det är ett brott mot folkrätten då detta satts i system. Ansvariga är de som styr landet och särskilt de som ansvarar för sjukvården. Börja med en anmälan till Europa domstolen mot Sveriges sjukvårdsminister.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Men att 9 av 10 kan lära och ta till sig information är väl utmärkt? Det besvärliga är ju den utsatta andelen, som skolan - och samhället, i alla dess delar - alltid har svårt att fånga, som inte lever under så optimala villkor, på grund av sociala problem, låg utbildningsnivå, etc.

Och framför allt dom som håller barnen hemma idag oavsett, så hela poängen är förlorad.

T.o.m. min outbildade irakiske frisör har vett nog att hålla ungarna hemma sedan månader tillbaka...
Citera
Medlem
Citat:

Sverige är väl ett av dom bästa lände att bli gammal i
Citera
2020-04-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Domedagsprofeterna som sitter hemma och saknar både vänner och arbete kör på 24/7 för dom spelar det ingen roll om det är valborg eller inte.....
man ser vissa nick här inne som sitter och sprider dynga 24/7

Jag saknar inte vänner. Jag sitter o väntar på att barnen ska somna. Jag gar många nära och kära och bryr mig däärför lite EXTRA om det som pågår. Det är DU som sprider dynga genom stt vsrs för flat!..
Citera
2020-04-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Sverige är väl ett av dom bästa lände att bli gammal i
Ja om du vill dö ensam på instution.
Citera
2020-04-30, 22:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

Jag tycker nog vi agerar så proaktivt vi kan även då jag förstår vad du menar. Att sjukdomen tagit sig in på ålderdomshem och att det inte gjort större rubriker än det gjort är total katastrof. Någon kommer få betala för det när detta ska summeras senare.

Men om du tänker proaktivt i form att stänga ner landet, tror jag inte på. Vem vill bli gammal i ett land som inte har råd att betala ut pensionen?
Citera
2020-04-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Grejen är att vi här på Flashback sa det som professorerna nu säger, i slutet av januari! Vi/ja, sa då tiotusentals döda i Sverige.

Samtidigt som vår herre Tegnell sa att viruset inte skulle nå Europa.

Fatta denna skillnad. Fatta!

Jag fattar inte vad problemet är? Självklart kommer ganska många dö i Sverige. Men det kommer vara samma i alla länder tills det finns ett vaccin om några år. Samma kommer till och med hända i många av flashbacks favoritland Ryssland, även om de såklart inte kommer offentliggöra några siffror som är i närheten av sanningen. Typ som Kina. Det kommer bli en spännande höst och vinter när smittan kommer i en andra våg. Härligt då om vi Stockholmare har nått flockimmunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in