2020-04-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Japp, det kan man tycka.
Inte nog med det - Det har skett på Okänd plats också.

- Vi vet inte när han mördades, och vi vet inte vart han har mördats, men död är han i alla fall........

Detta skall bli väldigt intressant och följa i rätten. Hur fan har Åklagaren tänkt lösa det här???
Hur vet dom att det är han som gjort det om dom varken vet när eller var E mördats? Jag har inte följt fallet alls som du hör.
Citera
2020-04-30, 12:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
MISSTÄNKT
Andersson, Andreas, 19990113-1319

BROTTSGRUND
Mord 2019-11-22 -- 2019-12-03 Okänd plats, Tollarp,
Kristianstads kommun
Id: POD50-BM2019-814403582-3R, Ext ärendenr: 5000-
K1479273-19

FÖRVARINGSPLATS
Kristianstad

BESLUT/
MOTIVERING/
KOMPL
UPPGIFTER

Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Teknisk analys pågår alltjämt och ytterligare förhör ska hållas,
både med den misstänkte och andra. Förlängning begärs därför
till den 4 maj 2020 kl 11.00.
Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd
restriktioner.

Det roliga är om man läser vad han kommer att Åtalas för.
Ett mord som dom inte vet när det skedde.
Och dom vet inte vart det skedde.

På okänd plats, mellan 2019-11-22 --- 2019-12-03.
Hur fan har Åklagaren tänkt sig detta, tro ??

Från början sades att Emilias släkting sett henne gå ut från porten, den hon var med tagit sin cykel å sedan försvann. De gav en detaljerad tidpunkt för när hon senast sågs den 22/11.

Har det framkommit uppgifter att E kan levt efter den dagen eftersom de nu säger mord mellan 22 november till 3 december?
Eller så är det svårt att fastställa någorlunda dödsdatum pga att kroppen var så sargad.
Citera
2020-04-30, 13:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tunnklädd den 22 november 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Från början sades att Emilias släkting sett henne gå ut från porten, den hon var med tagit sin cykel å sedan försvann. De gav en detaljerad tidpunkt för när hon senast sågs den 22/11.

Har det framkommit uppgifter att E kan levt efter den dagen eftersom de nu säger mord mellan 22 november till 3 december?
Eller så är det svårt att fastställa någorlunda dödsdatum pga att kroppen var så sargad.

Det gjordes det varvid det framkom att Emilia var mycket tunnklädd. Inte skulle hon ha gått ut klädd på det sättet ifall hon hade tänkt sig att resa bort från Tollarp.
Citera
2020-04-30, 18:42
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Japp, det kan man tycka.

- Vi vet inte när han mördades, och vi vet inte vart han har mördats, men död är han i alla fall........

Detta skall bli väldigt intressant och följa i rätten. Hur fan har Åklagaren tänkt lösa det här???
Ja du.. Jag tror tyvärr inte det här kommer att hålla i rätten. Han går nog fri. 🤷‍♀️
Citera
2020-04-30, 19:07
Medlem
Citat:

Åtalet behöver ju inte stå eller falla beroende på oklar tidpunkt och plats. Givetvis är det viktiga bitar men om det finns stark bevisning i övrigt så kan det ju räcka till en fällande dom.

Men är inte insatt i detaljerna i detta fall.
Citera
2020-04-30, 19:56
Medlem
Hans dna måste ju rimligtvis finnas på kroppen med blodbesudling osv som han då kanske inte kan förklara hur det kom dit. Tror åklagaren har mkt bevis men måste vara riktigt säker på att det håller i en rättegång. Därför tror jag att det tar så lång tid att få ihop pusslet. Men att det är bgn annan också inblandad är jag ganska övertygad om. Detta är vad jag TROR.
Citera
2020-04-30, 20:55
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Åtalet behöver ju inte stå eller falla beroende på oklar tidpunkt och plats. Givetvis är det viktiga bitar men om det finns stark bevisning i övrigt så kan det ju räcka till en fällande dom.

Men är inte insatt i detaljerna i detta fall.

Jag håller med dej om att dom "borde vart fler"
Det tror jag med. Men.....

Nja....
Om man inte vet vart personen har mördats, eller när personen har mördats..... Hur fan skall då Åklagaren kunna bevisa att Andreas har varit på den platsen just då.?
Om man inte kan styrka att en person har varit på en brottsplats, så blir det i princip omöjligt att styrka att personen har begått brottet. Personen har ju inte varit där.
Dom vet ju inte ens NÄR personen eventuellt var där......

Det är nog just DET som kallas "rimligt tvivel"

Men, vi får hoppas att det har kommit in lite nytt så att Åklagaren kan styrka brott. Såklart.
Senast redigerad av FrankIsBack 2020-04-30 kl. 21:02.
Citera
2020-04-30, 21:00
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Hans dna måste ju rimligtvis finnas på kroppen med blodbesudling osv som han då kanske inte kan förklara hur det kom dit. Tror åklagaren har mkt bevis men måste vara riktigt säker på att det håller i en rättegång. Därför tror jag att det tar så lång tid att få ihop pusslet. Men att det är bgn annan också inblandad är jag ganska övertygad om. Detta är vad jag TROR.

Frågan är väl om DNA väger så tungt.....
I detta fallet så gör det kanske inte det, för dna finns nog helt naturligt på dom båda.

Blod blir ju besvärande, men bara för att man har npns blod på sig så bevisar inte blodet att han dödat Emilia. Han kanske bara har nuddat/flyttat kroppen, eller fått blod genom att röra den riktiga mördaren (sin kompis)

Nä, detta är absolut inte solklart.
Om det inte kommit in nåt nytt så blir det nog ett knepigt fall för Åklagaren.

Det är just därför det är så intressant, för min del.
Citera
2020-04-30, 21:35
Medlem
Citat:
Jag håller med dej om att dom "borde vart fler"
Det tror jag med. Men.....

Nja....
Om man inte vet vart personen har mördats, eller när personen har mördats..... Hur fan skall då Åklagaren kunna bevisa att Andreas har varit på den platsen just då.?
Om man inte kan styrka att en person har varit på en brottsplats, så blir det i princip omöjligt att styrka att personen har begått brottet. Personen har ju inte varit där.
Dom vet ju inte ens NÄR personen eventuellt var där......

Det är nog just DET som kallas "rimligt tvivel"

Men, vi får hoppas att det har kommit in lite nytt så att Åklagaren kan styrka brott. Såklart.

Att dom borde vart fler?🤔 Tror inte jag sagt nåt om det.

Ja givetvis är det bättre ju mer som säkert kan klarläggas men när tex personer försvinner och sedan efter en tid påträffas döda (mördade) så är det ju ofta svårt att avgöra exakt när personen avled.
Det hör till sakens natur.
Och mordplatsen är då inte sällan också oklar.

Men ändå kan det finnas tillräckliga bevis för fällande dom. Graverande spår på kroppen, dna, avtryck etc.
Citera
2020-04-30, 21:55
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att dom borde vart fler?🤔 Tror inte jag sagt nåt om det.

Ja givetvis är det bättre ju mer som säkert kan klarläggas men när tex personer försvinner och sedan efter en tid påträffas döda (mördade) så är det ju ofta svårt att avgöra exakt när personen avled.
Det hör till sakens natur.
Och mordplatsen är då inte sällan också oklar.

Men ändå kan det finnas tillräckliga bevis för fällande dom. Graverande spår på kroppen, dna, avtryck etc.

Sorry, ang fler GM var svar till annan skribent som felaktigt hamnade hos dig. My Bad.

Om det visar sig att dom regelbundet träffade varandra hemma hos Emilia, och kanske till och med har sex, så betyder inte DNA så mycket. DNA kan då ha hamnat där den naturliga vägen.
Det gick ju ganska lång tid innan hon hittades så eventuella blodiga kläder mm har dom haft möjlighet att göra sig av med. Och bara för att man har lite blod från nån på sig, så innebär inte det att man dödat personen. Man kan ha fått blodet på sig på annat sätt.
Har man sen ingen mordplats så blir det inte alls bra. Dom vet ju inte ens NÄR Emilia mördades.
Nä, Rubar... Med det lilla vi har idag, så råder det massor av tvivel.
Det krävs en jätte-insatts av Åklagaren för att sy ihop ett åtal utan rimligt tvivel.
Dom har i alla fall en kropp. Och dom har i alla fall en MGM som sitter där av en anledning.
Kanske finns mycket digitalt.....
Vi får hoppas på det bästa Rubar.... Men det ser nog lite mörkt ut.
Citera
2020-05-01, 13:22
Medlem
Hej! Jag har läst nu igenom hela tråden. Jag minns att första dagen som Emilia blev försvunnen så satt hon på morgonen och livade i en tjejgrupp på facebook där hon berättade att hon var glad för att hon senare på eftermiddagen skulle gå och göra ett nytt pass som "kvinna". Sen vill jag påpeka att otto gick live i en tjejgrupp och dansade loss 2 dagar efter att Emilia hittades död. Skulle min bäste vän hittads död så skulle jag absolut inte dansa loss på en live bland tusen människor..
Citera
2020-05-01, 15:33
Medlem
Det stämmer inte att passet skulle göras samma dag utan några dagar tidigare.
Hur O/D har betett sig efter mordet är högst märkligt dock men den människan är ju något speciell om man säger så... någon som ofta skryter om sin prostitution genom live på Facebook.

Det går däremot att koppla MGM till mordplasten då MGM haft någons stulna cykel med sig och lämnat den i anknytning till mordplatsen. Likaså fanns det sms bevisning som tyder på att Emilia var med MGM då Emilia plötsligt försvinner. Att koppla MGM till mordplatsen är därför knappast något problem, tror det är svårare bevisa att just han mördande Emilia.

Men låt oss inte glömma att Emilias väska hittades precis intill där hon låg död, det enda som verkar tyda på att MGM har gjort det själv för allvarligt vem fan lämnar kvar bevis på en mordplats speciellt om man är fler inblandade. Att MGM lämnat kvar den förvånar mig inte efter all den benzo detta djur trycker i sig dagligen. Personen kommer knappast ihåg vad han gjort för en timme sen bara.

Att könsdelar skulle vara avskurna är bara rent skitsnack av transfober som inte tål Emilia existens. Att MGM skulle slita av henne kläderna för att göra detta på en plats du kan se från E22an tror jag knappast man tar sig tiden att göra. MGM har heller inget transfobiskt i sig då dessa varit vänner sen barndomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in