Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Nei det er en del flisespikkeri her, avtalen var at elektrikeren skulle til AE og skifte kjøkkenlamper men når han ikke fikk svar så dro han ikke dit. Helt logisk spør du meg.
Ja, det høres logisk ut. Håndtverkere bruker ofte å ringe til den de har avtale med når de er på vei fra forrige oppdrag.
Noen oppdrag tar lengre eller kortere tid enn beregnet, og min erfaring er at håndtverkere (de gangene jeg har gjort avtaler med de) sier at de kommer ca kl 10 og at de ringer noen minutter før de kommer til meg. Jeg tror at dette er vanlig, og det kan også ha vært slik at elektrikeren ringte til AE for å si fra om at han kom om noen minutter. Kun de gangene håndtverkere har hatt oppdrag hos meg helt på begynnelsen av deres arbeidsdag (kl. 07:30), har de kommet presis på det klokkeslettet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
1) Hvorfor ringte han først hvis de hadde avtalt en bestemt tid?
2) Tror du han ringte henne for å minne henne på avtalen senere på dagen?
Eller tror du at han møtte opp til avtalt tid, (09:30 eller 10:00), og ringte på døren i Sloraveien, uten å få svar, og deretter ringte henne på telefonen for å høre om hun var like i nærheten, kanskje ute og luftet hvalpen, og heller ikke fikk svar på telefonen?
1) Se fetad tekst i svaret mitt til Gassa.
2) Nei.
3) Jeg tror mest at det var slik som jeg skrev i svaret til Gassa over. Og hvis det var slik, så tenker jeg at det kanskje også kan ha vært slik: Etter å ha ringt til AE for å si fra at han kom om noen minutter og AE ikke tok telefonen, så
kan han ev ha gått bort til Hagens hus og ringt på døren (hvis han feks tenkte at AE kanskje ikke hadde hørt telefonen ringe) ettersom han allikevel var på vei dit (hvis det var slik).
Etter å ha ringt på døren og ingen åpnet, kan han ev ha prøvd å ringe til AE en gang til, og han kan ha kommet til hennes svarer som har spilt inn ev lyder fra inni huset og utenfor huset i tillegg til talebeskjed fra elektrikeren (jeg tenker på feks lyder inne i huset som ikke ville vært mulig for elektrikeren å høre, men som ev ble med på den ev talebeskjeden hvis hans telefon fanget opp de lydene slik at de ble med på opptaket på AEs telefon. Slike ev lyder kan lydteknikeren ev ha funnet).