Citat:
Det tror jag inte alls. Emellertid tycks det mig som att det är något fler kvinnor som arbetar med affärskassor och något fler män som sysslar med utomhusrenhållning, även om båda könen är representerade i båda grupperna.
Jag är inte det minsta intresserad av att kränka någons rättigheter - alldenstund slentrianabort och homoäktenskap inte på något sätt är rättigheter, utan blott lagreglerade förmåner, som gäller intill lagen ändras.
Jag är inte det minsta intresserad av att kränka någons rättigheter - alldenstund slentrianabort och homoäktenskap inte på något sätt är rättigheter, utan blott lagreglerade förmåner, som gäller intill lagen ändras.
Fast de tär ju slutsatsen man får dra av dina resonemang.
Du tycker det är helt ok att unga tjejer ska tvingas att avsluta sina utbildningar för att föda oönskade barn de inte vill ha eller ens kan ta hand om.
Du är genuint intresserad av att kränka massa m'änniskors rättigheter, det är typ poängen med hela din politik.
Du förstår det ÄR nu en mänsklig rättighet att få lov bestämma över sin egen kropp, vare sig det nu hadnlar om hur, var, när, om , med vem den ex. ska ha sex eller inte, samt! om den ska "odla" celler i något organ, vare sig dessa celler nu är köbsceller eller cancerceller eller ex. en benikemask.
Det är också en mänsklig rättighet få lov själv avgöra om och med vem man ska välja att leva sitt liv med. och ex. dela ansvar för barn med.
Båda ,mänskliga rättigheter du alltså vill inkräkta på för VISSA,,,,,självklart inte för alla, heterosexuella män ex. DE får ju gå fria för det mesta....men kvinnor och homosexuella, deras rättigheter och möjligheter i sina liv....ska enligt dig och din sunkiga politik ju begränsas, för absolut ingen nytta alls.
Eftersom konsekvenserna av att homosexuella får ingå äktenskap och kvinnor ges möjligheter bestämma själva när och om de ska ha barn är positivt, och ger bra konsekvenser för dem själva och hela samhälelt i stort...
men, det gillar ju inte sånna som du. För deras rättigheter upplever du inkräktar på heterosexuella mäns privilegier i livet. Och jag kan ju förstå din sorts "problem" med att kivnnor kan välja bort er, och inte behöver tvingas att ex. gifta sig eller slava gratis för er, gällande all er heterosexuella reproduktion, även de där ni skaffar på fyllan en lördagskväll....är ju jättebekvämt att någon tvingas "fixa" biffen med detta åt er, så ni slipper "besväret".
jag kan också förstå det lilla "problemet" med att lesbiska ex. ska kunna få möjlighet leva tillsammans som gifta på samma villkor....
Men? er sorts "problem" med att ex homosexuella män tillåts gifta sig är ju helt obegripligt.
Där övergår din smaklösa förvirring all saklighet.
(fast din väg är nog en krokig kostig med djupa slukhål)