Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Men det där är ju en snyftartikel i värsta AB-andan. En 96årig "fullt frisk" dam - som led av DIABETES fick Corona och dog. Dottern är "chockad". Hon trodde väl att mamman skulle lätt ha nått 120 års åldern om det inte vore för Tegnell.
Hon vill också att mamman ska hamna i Corona-statistiken. Det tycks vara viktigt. Precis på samma sätt som man nu ser till att hospits-patienter som har Corona och dör kommer att belasta Corona-kurvan.
Jag anser att det är ohederligt.
Sen jämför man kurvorna med länder där typ ingenting rapporteras och KRÄVER tuffare tag och Tegnells avgång..
Jag anser att din argumentation är totalt ohederlig. Frågan som jag ombads av en annan skribent att visa på, var enkelt formulerat att "är det verkligen så att äldre nekas vård". Då visade jag flera källor på att det är så.
Du gav dig in i den debatten och gastade om IVA, som det inte alls handlade om. Nu sitter du dessutom och hånar en avliden persons anhöriga, och försöker få det till att det handlar om att denne vill att personen skulle levt till 120. Så var det inte alls, det är något du griper helt ur tomma luften. Utan den anhörige var förfärad just över
bristen på vård, vilket var just det jag hade diskuterat.
Sen börjar du prata om kurvor här nu också, vilket jag inte alls diskuterat, just nu.
Nej, med sådan ohederlig argumentation kommer man inte långt. Det är bättre att försöka debattera sakfrågan istället. Dvs. Är det okej, eller inte okej, att äldre nekas vård. Jag tycker ju inte det, vilket framgått.
Nu när du flera ggr argumenterat med hjälp av argument som inte öht har med saken att göra, så verkar det inte fruktsamt att debattera vidare. Ha en bra dag.