2020-04-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jobbar du som chattoperatör och skattar för det?

Nej det gör jag inte.
Jag skattar inte ett öre på det jag tjänar av den simpla anledningen till att Sverige är ett land som inte lägger skatten på rätt ställen, du borde inte heller så länge det går.
Njut.
2020-04-29, 21:44
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Beror på hos vilka du jobbar. Sidan jag jobbar på har ett överflöd med meddelanden och kåta män just nu. De har de haft ett bra tag nu.

Jojo men de riktiga ekonomiska problemen har inte ens börjat än

Citat:
Ursprungligen postat av william86x
det kommer öka bara, folk är hemma o ensamma, staten ger ju pengar om man haft jobb innan o påverkas, a-kassan höjdes oxå

De är förvisso hemma ensamma men frågan är ju hur länge det håller innan folk fattar vad som sker. Tror inte många vill spendera pengar då, därav frågeställningen från min sida.

Vi får hoppas att ekonomin inte är totalt död efter vad idioterna gjort, men i värsta fall får vi hoppas att våra kåta härliga män anser oss vara värda pengarna.
2020-04-29, 22:36
Medlem
Chatten får mig gott skratt hela dagarna, hur kan en 68 årig gubbe, fet och liten flenskuk som inte legat på 5 år, tro att han kan få snygg 22 åring med grym kropp? Hahaha. Du är mitt livs kärlek och jag ska sätta på dig så skönt, hahahahahaha
2020-04-29, 22:45
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Skriv in dig i utlandet och avskriv dig från Sverige, och då bör det väl inte bli dubbelbeskattning?
Enligt Skatteverket kan man trots ett sådant scenario "eventuellt" vara skattepliktig upp till fem år efter utflytt/utskrivning - trots ingen koppling till Sverige i form av familj/bostad/inkomst/etc. Sköter du allt vitt i Oman och ignorerar att deklarera utländsk inkomst i Sverige, william?

Har fått ett litet rödmarkerat meddelande på cw på senare tid bredvid kön: slow connection detected. Kass latency. Internet funkar fint i övrigt, men ibland får jag ej meddelanden trots kö. Någon som haft liknande? Och betyder det något i praktiken utöver att man ev missar mess?
2020-04-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
Jag har skött det vitt dom senaste 2åren med F-skattesedel efter att jag började inse möjligheterna med detta och tjänat stora pengar samt livsstilen. innan dess bakade jag in det i min bruttoinkomst på skattedeklarationen som jag fick från mitt heltidsjobb.

Innan jag flyttade till Oman så ringde jag upp skatteverket och frågade vad som gällde för mig. Hon som svarade kunde inte svara på mina frågor men fick återuppringning av en skatteexpert om utlandsreglerna och sa så länge jag inte tar del av socialskyddet+ inte vistas mer än 60dagar per år i Sverige+ betalar skatt för min bostad som jag hyr ut så behöver jag inte skatta på det jag tjänar utomlands.

För detta år måste deklarera alla mina inkomster före flytten till Oman samt påvisa att jag har en riktig fysisk adress här i Oman. Att min flytt är genuin så att säga och att jag inte gömmer något i Sverige. Hur länge jag tänkt bo här och hur mycket jag kommer vistas i Sverige i framtiden.

Kan man vara skriven i Sverige, men kan bevisa att man ej vistas mer än 60 dagar där i Sverige och då gäller det samma sak??
2020-04-30, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikniva
Chatten får mig gott skratt hela dagarna, hur kan en 68 årig gubbe, fet och liten flenskuk som inte legat på 5 år, tro att han kan få snygg 22 åring med grym kropp? Hahaha. Du är mitt livs kärlek och jag ska sätta på dig så skönt, hahahahahaha
avdankade
2020-04-30, 07:44
Medlem
När jag ska skicka en fråga till e-mailen som står på JH-s hemsida, får jag bara ett meddelande om att mailet inte kunde levereras. Känns inte så seriöst...
2020-04-30, 09:41
Medlem
Citat:
När jag ska skicka en fråga till e-mailen som står på JH-s hemsida, får jag bara ett meddelande om att mailet inte kunde levereras. Känns inte så seriöst...

Det här är inte så seriöst om du har missat det. De vill antagligen inte ha en massa frågor från folk som inte jobbar med dem. Så du får ansöka och ställa frågorna sen.
2020-04-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Det här är inte så seriöst om du har missat det. De vill antagligen inte ha en massa frågor från folk som inte jobbar med dem. Så du får ansöka och ställa frågorna sen.

Hur menar du med att det inte är så seriöst? Bli rman lurad?
2020-04-30, 15:06
Medlem
Citat:
Hur menar du med att det inte är så seriöst? Bli rman lurad?

Gode gud, läser du ens vad personer svarar dig?
Vadå lurad?
2020-04-30, 17:06
Medlem
R4hu7s avatar
Tror ni sidor som JH och liknande kommer att dö ut när föregående generation dör? Jag menar, folk i vår ålder känner ju igen en fake profil på en millisekund. Tror knappast vi hade gått på samma trams som de nuvarande ölkagge-gubbarna gör. När når vi slutet för dessa chattsidor tror ni?
2020-04-30, 17:13
Medlem
R4hu7s avatar
Fick ett mail av den svenska avdelningen på Operador. Den drar igång nu. Fick mitt inlogg och kan börja nu. Fått ett dussintal PM om detta så lika bra att låta er veta här nu.

Edit: Ersättningsnivåerna är liknande JH:s nivåer. Detta kommer bli kul när den svenska sidan tar fart.
Senast redigerad av R4hu7 2020-04-30 kl. 17:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in