Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Ett sent vittne tycker jag är det rimligaste.
Men om inte mina argument är starka, varför får jag inga motargument som är mer än ”kanske kan han ha gissat rätt?” Och ”det kanske inte är helt omöjligt att...”
Jag blir nog lika trött som du. Alla halvkvädna visor, och argument som spricker så fort man tittar på dem.
Jag vill ha något mer handfast än rena gissningar.
Det som vissa i tråden inte verkar förstå är att både du och jag och andra kritiskt granskar påståendet att SE var GM.
Bevisbördan ligger alltså hela tiden och endast på dem som påstår att SE mördade Palme.
Vad säger då SE-teorin?
Ja, av de uppgifter som framkommit i vittnesförhören framstår det som OSANNOLIKT att SE mördade Palme.
Vi kan, lika lite som någon annan, med 100% säkerhet påstå att SE mördade Palme eller att han inte mördade Palme.
För att man UTIFRÅN EN GRANSKNING AV KÄNDA FAKTA finner det osannolikt att SE mördade Palme är man inte konspirationsteoretiker eller lanserar en annan mördare.
Jag lanserar ingen annan GM. Jag granskar endast det TP och andra påstår om SE som GM.
Om KP har bindande bevis mot SE och kan presentera hittills okända fakta som visar att SE var GM så måste vi acceptera det.
Men utifrån kända fakta är det osannolikt att SE var GM. Det är min slutsats.
Likadant är det med många andra påståenden om misstänkta genom åren. Självklart måste allt granskas kritiskt. Annars är tråden meningslös.