Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag är bara trött på argumenten mot SE. Det finns flera svaga argument som är tyder på att han inte kan va GM. Men inget som rakt av av skriver honom. Där är problemet. Någon som har luckan att faktiskt vara mördaren, som vi inte har något 100%-igt på att han inte är mördaren.
Det är ju så man inte kan hålla på om man ska lösa ett mord. Förhoppningsvis har PU något som visar att SE bara var ett sent vittne.
Jag kan på sätt och vis hålla med,och då har jag ändå ganska så kategoriskt avfärdat SE såsom varandes GM utifrån nu känt material.
Det bör nog dock understrykas i sammanhanget att SE inte är helt omöjlig såsom varandes mördaren.
Han är dock.såsom titeln på TPs arbete onekligen säger,en osannolik gärningsman.
Fram med Ockhams rakkniv igen då.Det finns ett naturligt utrymme för att SE mer eller mindre springer på LOP med vapnet i fickan.Jag kommer aldrig ifrån det slumpmässiga i dådet..och mera slump än att en halvdragen SE stämplar ut helt ovetandes att OP med sällskap spatserar i absolut närhet finns väl knappt?
Jag har svårt att argumentera för att SE är skyldig,helt enkelt därför att jag inte tror det utifrån materialet.Dock så måste jag tillstå att han inte är helt omöjlig som GM.
Att helt kategoriskt avfärda någonting i MOP måste göras med urskiljning.
Så långt har jag faktiskt inte kommit med Skandiamannen.