Citat:
- Den Folkhälsomyndighet som säger att allt motstånd är meningslöst, är samma Folkhälsomyndighet som aldrig försökte att hejda Covid-19. Kan jag ha tilltro till vad en sådan myndighet påstår?
Citat:
- Att Covid-19 kommer att drabba en så stor del av jordens befolkning, beror på att epidemin inte stoppades i tid. Medan asiaterna kämpade för att stoppa Covid-19, så tog Europa emot viruset, och gav viruset en fristad. Viruset fick frodas obehindrat i Europas befolkning. Europa blev en infektionshärd som hjälpte till att sprida smittan till andra delar av Världen.
(Ta det lugnt med nedvärderande beteckningar, såvida du inte är helt säker på att du är intellektuellt överlägsen jämfört med mig. Annars kan nedvärderande beteckningar slå tillbaka.)
Citat:
- Det blir svårt för Norge, Finland, Danmark och Tyskland att hålla Covid-19 borta, samtidigt som sjukdomen får härja fritt i Sverige.
Citat:
I lockdown länder som UK och Belgien kommer det, kanske, att gå lite lugnare till. De har redan ca 17 procent smittade. I Frankrike med ca 24 procent smittade kommer det att gå fint att lyfta på lockdownen. Speciellt i Paris området. Där skulle lookdownen kunna lyftas i morgon och ersättas av samma typ av regler och rekommendationer som vi har i Sverige. Samma sak för delstaten New York.
- Skulle andra länder kunna ersätta sina åtgärder, med samma sorts åtgärder som Sverige har genomfört? Med tanke på Sveriges groteska dödssiffror, så är Sverige knappast en förebild för hur Covid-19 bör hanteras. Jag skulle hellre hämta inspiration från Japan eller Ryssland med tanke på hur få dödsoffer dessa länder har haft.