2020-04-29, 17:54
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ingen har någon prognos.
200 000 officiellt döda på ung 3 månader ... det är redan imponerande ...
Nu ska viruset på turné i Indien, Afrika, Ryssland ... det blir väl en världsturné.
Jag gissar på 300 000 officiellt döda i världen, varefter huvudsaklig virusspridning sker i tredje världen, samtidigt som den rika organiserade världens media tröttnar, så vi får aldrig veta. Om varje coronadödsfall rapporterades och testning och obduktioner var perfekta, skulle det vara över 1000 000 döda tror jag ... men vem vet? Och oavsett hur många som dog, skulle alltid några jävlar kunna relativisera och förminska.

Enkel, och självklart! grov uppskattning:

tar kurvan för antal avlidna i världen idag,

och fortsätter den med samma trend/utveckling,

ger hisnande 1 miljard avlidna slutet av juli,

bild på uppskattningen: https://postimg.cc/68r8T1W0

Låt oss hoppas det inte blir så!

Världen skaffar ju kunskap hela tiden nu.

EDIT: och bromsar smittspridningen.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-04-29 kl. 17:58.
Citera
2020-04-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Många finska infektionsexperter håller med och anser att nu borde man få de grupper som inte tillhör riskgrupperna att bli smittade. Att försöka undvika smittan är inget alternativ - förutom för att skydda sjukvården så att de hinner med.

Tegnell får fler och fler anhängare som har tystats hittills/inte har hörts i hysterin om lockdown.

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/fb61fcb3-6c7d-4758-aa9b-b24f2fa53216

Tegnell är och förblir den som svek det svenska folket. Tengil, Tengele, Corona-Bob för alltid.
Vi kommer, till skillnad från länder som stängde tidigt, aldrig någonsin kunna smittspåra, avgränsa smittan och avlasta vården. Nu måste vi fördela skyddsmaterial, vi måste välja bort folk som hade klarat intensivvård, vi tar inte in folk på sjukhus förrän det nästan är för sent (vilket leder till längre sjukhusvistelse än om man tagit in från början). Det räknas som arbetsvägran att kräva skyddsutrustning i äldrevården. SKR går ut och sänker kraven.

Det här pajaslandet gör ingenting rätt. Tegnell. Du. Förnekarna.
Citera
2020-04-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Många finska infektionsexperter håller med och anser att nu borde man få de grupper som inte tillhör riskgrupperna att bli smittade. Att försöka undvika smittan är inget alternativ - förutom för att skydda sjukvården så att de hinner med.

Tegnell får fler och fler anhängare som har tystats hittills/inte har hörts i hysterin om lockdown.

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/fb61fcb3-6c7d-4758-aa9b-b24f2fa53216

Nya Zeeland har utrotat viruset. Hongkong har 4 virus döda.

Handlar inte om lockdown, handlar om ändrade vanor, att bära munskydd och handsprit tillgängligt stoppar effektivt virusspridning.

Så gör de i Hongkong, alla bär munskydd när träffar andra människor och de spritar sina händer regelbundet. Myndigheterna har också gjort informationsvideos till folket hur man hindrar virusspridning (se dem!).

Vad har FHM gjort förutom sett till att viruset fått spridning i Sverige? Jo man har spelat ner riskerna med viruset och även förlöjligat bärande av munskydd, jäkla pack är de.
Citera
2020-04-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
Jag tror också att det kom från labbet i Wuhan men sidan du hänvisar till producerar regelbundet fake news och konspirationsteorier, sidan som den i sin tur hänvisar till ägs av en religiös kult.
Jag vet att källkontroll är svårt men försök lite i alla fall.
Om man vill driva tesen att viruset har uppstått i ett lab så ska man inte börja med att begå självmord på sin egen trovärdighet.

Blir fan riktigt trött på såna här kommentarer.

Visst börjar du med att du också tror det så det tar taggen lite av den svidande kritiken som fick mig att börja storgråta så här i ensamheten

Brukar gå till en seriös källa om jag ramlar över nåt kul på ZH

https://www.washingtontimes.com/news/2020/apr/28/wuhan-laboratory-most-likely-coronavirus-source-us/
Citera
Medlem
Covids avatar
Tedros @ WHO håller daglig låda. Kunde aldrig tro att det skulle vara så underhållande med WHO-PK.

Tanke för dagen: 30 januari slog WHO larm till världen om att vara uppmärksam på fall utanför Kina. Det fanns då 82 fall utanför Kina, och inget dödsfall.

WHO berättade att nationer bör testa, smittspåra och isolera, ett budskap man har upprepat varje dag sedan dess.

Så vad hände egentligen?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vidare sa Lennart att blodgrupp verkar faktiskt ha betydelse. Det här är ett hett forskningsområde i hela världen och det verkar som att blodgrupp 0 klarar sig bättre från att bli svårt sjuka medan blodgrupp A har större risk.

Om högt blodtryck så svarade han att det också är ett hett forskningsområde men att det faktiskt inte går att dra klara slutsatser om det är just högt blodtryck i sig som är en ensam risk eller om det är en kombination. Många äldre har ju ej kombination av fler riskfaktorer och det går inte att utesluta att endast blodtrycket är faran.

Sen frågade en förskollärare som var 65 år hur hon ska hantera alla snoriga barn på förskolan då hon var rädd att bli smittad. Då blev Lennart tyst en liten stund och sa sedan att INGA barn med något som helst symtom ska vara på förskolan. De SKA hållas hemma.

Han fick också frågan om vad han trodde Tegnell menar med att "vi får lära oss leva med viruset". Det hade han inget svar på utan sa kort att de fick de fråga Tegnell om.

Att det var en asymtomatisk smitta förstod man direkt. Blodgrupperna skrev jag om för över en månad sedan. Nu är frågan om detta virus även kan leda till förvärvat immunbristsyndrom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Dina konspirationsteorier blir inte sannare för att du upprepar dem. Labbmyten är så debunkad vid det här laget att du redan nu kan svisha 500 till var och en av FB:s användare.

Säg det till Washington post
https://www.washingtontimes.com/news/2020/apr/28/wuhan-laboratory-most-likely-coronavirus-source-us/
Citera
2020-04-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Det borde vara självklart att pausa trängselskatten under utbrottet av coronaviruset, så att vård- och omsorgspersonal på ett säkert sätt kan ta sig till sina arbeten.
Det säger Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni i en intervju med Expressen, efter att statsminister Stefan Löfven (S) under gårdagen sagt att det inte är aktuellt just nu.
– Jag förstår inte, här kan det inte handla om pengar. Här handlar det om hälsa och liv, och det säger de nej till.

Hur snål har Löfven blivit egentligen? Allt tycks handla om ekonomi i hans hjärna istället för liv och vara barmhärtig mot de som jobbar hårt och ska kunna ta sig riskfritt till och från jobbet genom att undvika lokaltrafik. Skäms på dig Löfven.

Nyamko Sabuni är en jävla pajas.

Stefan Löfven börjar så smått leda landet och Hallengren verkar ha hittat sin inre Viking.
Jag vill se gråsossarna komma tillbaka.
Citera
2020-04-29, 17:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Anders Tegnell tyckte att det var en bra idé att låta detta virus svepa genom befolkningen. Trots att mycket var okänt om Covid-19, så bestämde sig Anders Tegnell tidigt för att inte försöka hejda epidemins spridning.
Citat:
Ursprungligen postat av V4
https://www.expressen.se/tv/nyheter/statsepidemiologen-det-har-kommer-ligga-i-narheten-av-influensa/

"Enligt Anders Tegnell är coronaviruset som en vanlig influensa"

Jo. Han var helt ute och cyklade då. Tyvärr får många svenskar betala för detta med sina liv.

Han har i alla fall bytt åsikt på senare tid. Han ser ju själv att dödssiffrorna är hemska. Han inser idag att han hade fel.
Citera
Medlem
Covids avatar
Bra, men det förstod jag och många andra i slutet av januari. Vi visste redan då att det skulle bli en pandemi, och vi var redan då vansinniga på Tegnell och FHM. Ingen efterhandsanalys, utan förutsägelser som slog in till 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Intressant och bra att Anders Tegnell inte jämför influensa med covid19, äntligen verkar han ha förstått allvaret med covid19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Hehe nej. Du har fel. Vi kommer att få leva i psykologisk jävla terror i evigheter. Förstår du inte att Sverige måste kunna ge svar på hur länge vi ska hålla på med den här strategin? När man kör en fullständig lockdown ett par månader så kväver man viruset, det är jävligt jobbigt absolut med hellre stängda gränser och karantän för inresande än att hela befolkningen ska leva i psykisk terror på jävligt lång obestämd tid. Tror du vi kommer vara klara till hösten eller vad? Vad händer i höst tror du som gör att vi kan leva normala liv igen? Problemet är att Sverige inte kan ange en tidsplan för sin modell vilket är extremt stressande för de flesta medborgare över 50 år.

1. Alla tycker det här är jobbigt men att du lider av ”psykologisk terror” får stå för dig.

2. Du kan uppenbarligen inte tänka särskilt långt. Precis som massa andra här så hänvisar du till andra länders lockdown i ett försök att kväva viruset, utan att ta hänsyn till vad som händer när man släpper på restriktionerna. Det räcker med en handfull smittade personer för att det ska blossa upp igen, precis som en handfull personer var allt som krävdes för att hela Italien blev smittade. Du tänker inte heller på att spridningen i dessa länder är så brutalt låg att väldigt få procent har blivit smittade. Immunitet eller i alla fall ett immunförsvar på tårna för en andra smittvåg existerar inte i dessa länder efter en lockdown, men i Sverige så göre det för att vi har haft öppet samhälle.

3. ”Problemet är att Sverige inte kan ge en tidsplan”. Tala om för mig VILKET land som kan göra det? Absolut INGET LAND.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag sitter aldrig fast i någonting Det är mot mina principer att sitta fast.

Jag är väldigt glad att jag inte är ett låtsasrikt får som trängs med de andra låtsasrika fåren.
Jag investerar gärna, men avstår också gärna från det maniska lånerace som medelsvensson dragits med i, som nu krossats av coronakrisen. Hade man varnat för massarbetslöshet i vintras hade man blivit utskrattad. Själv är jag katastroftänkare, misstror samhället och fattar inte hur man kan ta något för givet. "Äsch det löser sig" skrattade medelsvensson nyss, när någon varnade för oförutsedda kriser. Nu skrattar svensson inte längre. Ett j-a skitvirus sänkte alltihop på en pisskvart.

Jag har tjänat miljoner bara på att bo. Är det att vara låtsasrik? I övrigt låter du mest bara bitter, deprimerad och pessimistisk. Jag gissar att det har väldigt lite med Corona att göra. Ryck upp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in