2020-04-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag betalade med Visa kort ja. Mot förmodan kanske mina pengar dyker upp imorgon. Jag noterar det här i så fall.
Fan tro`t.

Hoppas det går bra!
Citera
2020-04-18, 12:50
Medlem
Jofs avatar
Apollo svar till mig påminner mig om snacket från en typisk arabisk lurendrejare.:

Vi betalar. Kommer snart. Tyvärr.Går inte. Nej, inte 14 dagar. Men inom en månad. Nej, hann inte. Men kommer snart. Tålamod. Inom en vecka. Inom några veckor. Lite oklart när vi kan betala. Men vi gör vårt bästa. Lita på oss. Men det är så jobbigt. Vi måste göra det manuellt. Det är så många som är sjuka här. Men lita på oss. Du får dina pengar.

Börjar bli komiskt.

Och inte kom det något igår inte, efter en dryg månad efter det dom första gången lovat att betala.

Läst att det massor av människor som inte får sina pengar. Att det rör många miljoner som bolagen håller på.
De hoppas att staten ska betala. Att flygbolagen ska betala. Att kunderna ska glömma.
Citera
2020-04-28, 21:11
Medlem
TS....hur har det gått?
Jag väntar också på pengar från Apollo, men har "bara" väntat tre veckor 🙄
Citera
2020-04-29, 02:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortill2
TS....hur har det gått?
Jag väntar också på pengar från Apollo, men har "bara" väntat tre veckor 🙄

Inte än, men ska komma denna vecka. KANSKE.
Citera
2020-04-29, 14:19
Medlem
Jofs avatar
Även OM dom betalar tillbaka, så har dom brutit mot avtal och lag. Då borde det finnas anledning att lagföra dom. Vad säger ni lagkloka om det.

Det är hittills ingen som talat om det. Alla som väntar på pengar verkar tålmodiga. Och en del som fått pengar, verkar bara tacksamma och glada.

Leker med tanken på att om en enskild person uppfört sig på samma sätt. Lovat, skylt på sjukdom, skylt på att man har mycket att göra etc. SÅ hade det klingat ohört. Bara gått till kronofogden direkt.
Citera
2020-04-29, 18:21
Medlem
Citat:
Även OM dom betalar tillbaka, så har dom brutit mot avtal och lag. Då borde det finnas anledning att lagföra dom. Vad säger ni lagkloka om det.

Det är hittills ingen som talat om det. Alla som väntar på pengar verkar tålmodiga. Och en del som fått pengar, verkar bara tacksamma och glada.

Leker med tanken på att om en enskild person uppfört sig på samma sätt. Lovat, skylt på sjukdom, skylt på att man har mycket att göra etc. SÅ hade det klingat ohört. Bara gått till kronofogden direkt.
Vilket brott menar du att Apollo ska ha begått? De har inte haft något uppsåt att lura någon.
Eventuellt avtalsbrott får du själv ta till tingsrätten.
Citera
2020-04-29, 22:35
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Vilket brott menar du att Apollo ska ha begått? De har inte haft något uppsåt att lura någon.
Eventuellt avtalsbrott får du själv ta till tingsrätten.

Alla möjliga brott. Dom beklagar. Och lovar. Har börjat betala en del. Men efter den tid dom är bundna att betala. I detta läge kanske dom tycker man ska ha överseende.
Citera
2020-04-30, 00:42
Medlem
Citat:
Alla möjliga brott. Dom beklagar. Och lovar. Har börjat betala en del. Men efter den tid dom är bundna att betala. I detta läge kanske dom tycker man ska ha överseende.
Det är något du får ta med företaget i ett civilmål, inget som är brottsligt som du kan få en åklagare att hantera.
Citera
2020-04-30, 09:56
Medlem
Jofs avatar
Idag kom pengarna Apollo var skyldig mig.
Citera
2020-04-30, 16:04
Medlem
Jofs avatar
Andra har det besvärligare.

Tusentals resenärer väntar på återbetalning från krisdrabbade SAS.
Vi önskar att våra kunder har tålamod, säger Freja Annamatz, presschef på SAS.

Har vi hört det förut. Varför ska man ha tålamod?
Kan jag säga det till någon jag är skyldig pengar och som jag lovat att betala för länge sen?
Jo, det kan jag. Men tror inte det skulle tas emot nådigt.

Tycker om formuleringen. Önskar etc. Vittnar om ansvarslöshet.
Dom som dom är skyldiga: Önskar nog att bolagen skulle följa regler och rutiner.
Citera
2020-04-30, 16:36
Medlem
Citat:
Andra har det besvärligare.

Tusentals resenärer väntar på återbetalning från krisdrabbade SAS.
Vi önskar att våra kunder har tålamod, säger Freja Annamatz, presschef på SAS.

Har vi hört det förut. Varför ska man ha tålamod?
Kan jag säga det till någon jag är skyldig pengar och som jag lovat att betala för länge sen?
Jo, det kan jag. Men tror inte det skulle tas emot nådigt.

Tycker om formuleringen. Önskar etc. Vittnar om ansvarslöshet.
Dom som dom är skyldiga: Önskar nog att bolagen skulle följa regler och rutiner.

Problemet är att de ofta inte har pengarna, ganska få bolag idag som sitter med så mycket likvida medel, allt skall ju betalas ut till aktieägarna direkt.
Det är därför man kan se multinationella bolag med flera hundra miljoner i omsättning och tusentals anställda gå i konkurs pga ett dåligt år eller två, det sparas aldrig under de goda åren och aktieägarna är minst sagt sällan villiga att gå in och rädda bolag.
Ta Thomas Cook, resebolaget som gick i konkurs, de hade en omsättning på 9miljarder pund och ca 21 000 anställda.

Förr var det samma sak med bankerna, de gick massa miljarder plus varje år och sen på ett dåligt halvår kunde de gå i konkurs då extremt lite av vinsterna sparades och alla tillgångar var uppbundna.
Citera
2020-04-30, 18:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Problemet är att de ofta inte har pengarna, ganska få bolag idag som sitter med så mycket likvida medel, allt skall ju betalas ut till aktieägarna direkt.
Det är därför man kan se multinationella bolag med flera hundra miljoner i omsättning och tusentals anställda gå i konkurs pga ett dåligt år eller två, det sparas aldrig under de goda åren och aktieägarna är minst sagt sällan villiga att gå in och rädda bolag.
Ta Thomas Cook, resebolaget som gick i konkurs, de hade en omsättning på 9miljarder pund och ca 21 000 anställda.

Förr var det samma sak med bankerna, de gick massa miljarder plus varje år och sen på ett dåligt halvår kunde de gå i konkurs då extremt lite av vinsterna sparades och alla tillgångar var uppbundna.
Kan det ha något med det att dom drar ut så länge med utbetalningarna, kanske.
Inte för att jag fattar hur det skulle hjälpa dom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in