2020-04-29, 05:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lurer på om TH blir underlagt judisiell observasjon, det burde kanskje bli det for å fastslå om han har en personlighetsforstyrrelse eller diagnose.

Det har vært snakket om, av folk som kjenner eller har møtt de, at de er "spesielle", da spesifikt med tanke på far og sønn.
Citera
2020-04-29, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det har vært snakket om, av folk som kjenner eller har møtt de, at de er "spesielle", da spesifikt med tanke på far og sønn.

Det må uansett være interessant for både politi og forskere å få kartlagt hva slags personlighetstrekk og evt diagnose TH har for dette er helt unikt i norge.
Citera
2020-04-29, 05:12
Medlem
Citat:
Da husker jeg ikke hvor jeg hørte det, men det var noe jeg HØRTE, en podcast eller video, men jeg husker jeg reagerte på nettopp det at det ble sagt at han hadde med seg trusselbrevet til møtet med politiet ved bensinstasjonen og overleverte det der.

Jeg forstår. Kanskje noen andre har hørt det samme på en video eller en podcast som jeg ikke har hørt.

"Jobber på spreng med å få flere pågripelser i Anne-Elisabeth Hagen-saken"

" den nøye koordinerte pågripelsen var nøye planlagt i flere uker."

"Kilder opplyser til Nettavisen at politiet i en lengre periode har jobbet på spreng med å kartlegge ulike personer og nettverk som kan ha vært involvert i forsvinningen av Anne-Elisabeth."

"Øst politidistrikt skal ha fått hjelp av Kripos, kriminelle, både som er innsatt i fengsel og som nå er på frifot, og av spesialister i Oslo-politiet, heriblant personell fra avdelingen Spesielle Operasjoner (SO)."

https://www.rb.no/jobber-pa-spreng-med-a-fa-flere-pagripelser-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/5-43-1299943
Senast redigerad av POlROT 2020-04-29 kl. 05:19.
Citera
2020-04-29, 05:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det må uansett være interessant for både politi og forskere å få kartlagt hva slags personlighetstrekk og evt diagnose TH har for dette er helt unikt i norge.

Helt spesifikt så kan jeg si ar det var Michael Green som omtallte fa/Tom Hagen som at han hadde et merkelig reaksjonsmønster, og at det er tidligere medelever av sønnen som har beskevet han (og familien) som "spesielle".

Jeg har noe erfaring selv med å være eller tilhøre en familie som av andre besrkrives som "spesielle", men dette overgår oss, sånn ganger 10...
Citera
2020-04-29, 05:31
Medlem
I og med at AE fikk oppnevnt bistandsadvokat, til tross for at hun er død.

Er det utenkelig at ektepakten blir ført for retten ?

Jeg tror at det kan skje og at det var den grovt urimelige avtalen som er drapsmotivet.
Citera
2020-04-29, 05:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
I og med at AE fikk oppnevnt bistandsadvokat, til tross for at hun er død.

Er det utenkelig at ektepakten blir ført for retten ?

Jeg tror at det kan skje og at det var den grovt urimelige avtalen som er drapsmotivet.

For alt vi vet kan hun ha fått noen til å se på ektepakten og blitt fortalt at den var grovt urimelig.

Hun kan til og med ha luftet dette for TH.

Cue murder.

Edit: Noe annet jeg la merke til, er at nå som Holden har blitt TH's forsvarsadvokat, og AEH har fått oppnevnt egen bistandsadvokat, som presiserer at han er kun hennes bistandsadvokat, så står resten av famileim (3 voksne barn) uten noen kjent bistandsadvokat.
Senast redigerad av Niffy 2020-04-29 kl. 05:41.
Citera
2020-04-29, 05:37
Medlem
Citat:
For alt vi vet kan hun ha fått noen til å se på ektepakten og blitt fortalt at den var grovt urimelig.

Hun kan til og med ha luftet dette for TH.

Cue murder.

Kanskje det burde settes søkelys på advokaten som ordnet ektepakten også, advokaten som i tillegg er medeier i elkraft.
Citera
2020-04-29, 05:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kanskje det burde settes søkelys på advokaten som ordnet ektepakten også, advokaten som i tillegg er medeier i elkraft.

Ja, du mener han som uttalte seg om hvor tragisk det var at TH var pågrepet?
Citera
2020-04-29, 05:41
Medlem
Hva skal til for at retten ber om en rettspsykiatrisk undersøkelse av om en person er strafferettslig tilregnelig eller ikke?

Hvor vanlig er det at retten ber om en rettspsykiatrisk undersøkelse i drapssaker?

"Strafferettslig tilregnelig og utilregnelig.
Man kan ikke dømmes til straff dersom man ikke er strafferettslig tilregnelig, det vil si at man er strafferettslig uttilregnelig. I straffeloven § 20 står det følgende om tilregnelighet:

«For å kunne straffes må lovbryteren være tilregnelig på handlingstidspunktet. Lovbryteren er ikke tilregnelig dersom han på handlingstidspunktet er a) under 15 år, b) psykotisk, c) pyskisk utviklingshemmet i høy grad, eller d) har en sterk bevissthetsforstyrrelse. Bevissthetsforstyrrelse som er en følge av selvforskyldt rus, fritar ikke for straff». (1)

Norsk rett gir altså ikke noen definisjon på tilregnelighet, men beskriver de tilstandene som utelukker straff i straffelovens § 20. Lovbryter som er psykotisk eller sterkt psykisk utviklingshemmet kan for å verne samfunnet dømmes til tvungen omsorg eller tvungent psykisk helsevern dersom det foreligger gjentakelsesfare for alvorlige lovbrudd. (2)

Strafferettslig utilregnelig er et psykiatrisk og strafferettslig begrep for skyldevnen til den enkelte, det vil si om en person kan bebreides for den handlingen vedkommende har gjort. Om man var strafferettslig utilregnelig da handlingen skjedde, har man ikke ansvar for handlingen i strafferettslig forstand. I forbindelse med en straffesak kan retten be om en rettspsykiatrisk undersøkelse av om en person er strafferettslig tilregnelig eller ikke"
https://22julisenteret.no/ressurs/strafferettslig-utilregnelig/
Citera
2020-04-29, 05:42
Medlem
Citat:
Ja, du mener han som uttalte seg om hvor tragisk det var at TH var pågrepet?

Stemmer, han er også styreleder i romerike vannverk.

Romerike vannverk har jo hatt en korrupt leder før så lurer på om TH kan ha svin på skogen der ?

https://www.proff.no/rolle/bj%C3%B8rn-brodwall/-/65900/
Citera
2020-04-29, 05:47
Medlem
Legger TH kortene på bordet i dag? Det er jo så opplagt at han er skyldig...
Citera
2020-04-29, 05:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Stemmer, han er også styreleder i romerike vannverk.

Romerike vannverk har jo hatt en korrupt leder før så lurer på om TH kan ha svin på skogen der ?

https://www.proff.no/rolle/bj%C3%B8rn-brodwall/-/65900/

Hvilke forbindelser, kontakter, og hestehandler som foregår i det øvrige lag, som jeg antar at ikke heller du er en del av, kan ingen av oss egentlig vite noe om...

Det finnes flere verdener der ute, men jeg tror ikke at noen av oss lever i akkurat den verdenen TH lever i.....

(Edit: I hvert fall ikke den verdenen han lever i nå, og takke faen for det, skadefryden lenge leve )
Senast redigerad av Niffy 2020-04-29 kl. 05:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in