2020-04-29, 03:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det tog lång tid förhör polisen att börja med det mest uppenbara alternativa lösningen. Special treatment?

Penger.

De vet at TH har både pengene og kontaktene til å skaffe seg det beste forsvar, derfor har de ikke gått til pågripelse før de hadde gode nok beviser, eller "skoene på", som jeg har sett et par stykker nevne her.

Skoene på, eller gode sko, tunge sko. Jeg ble veldig fascinert av uttrykket, egentlig.

Kan noen innføre meg i uttrykket "å ha skoene på", på svensk?

Det lyder liksom så solid, som å ha et godt grunnlag.
Citera
2020-04-29, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Penger.

De vet at TH har både pengene og kontaktene til å skaffe seg det beste forsvar, derfor har de ikke gått til pågripelse før de hadde gode nok beviser, eller "skoene på", som jeg har sett et par stykker nevne her.

Skoene på, eller gode sko, tunge sko. Jeg ble veldig fascinert av uttrykket, egentlig.

Kan noen innføre meg i uttrykket "å ha skoene på", på svensk?

Det lyder liksom så solid, som å ha et godt grunnlag.
Det er jeg sikker på at du har rett i. Den hemmelige etterforskningen av TH ga nok sikkert også politiet beviser.
"Ingen tro på avhør.
For å få rettens tillatelse til å avlytte Tom Hagen måtte politiet argumentere for at de hadde skjellig grunn til å mistenke ham. Kort fortalt betyr det at de mener det er mer sannsynlig at han er involvert, enn det motsatte.

Politiet måtte også godtgjøre at avlyttingen ville være av vesentlig betydning for å oppklare drapssaken, og at det ville bli mye vanskeligere å løse saken dersom de ikke fikk tillatelse.

VG får opplyst at politiets vurdering var at Tom Hagen ikke ville være samarbeidsvillig dersom han ble kalt inn i avhør som siktet på et tidlig tidspunkt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket
Citera
2020-04-29, 03:49
Medlem
"Så sent som i forrige uke skrev Tom Hagen på e-post til politiet med informasjon han mente kunne bidra til å finne gjerningspersoner."

" noen av de viktigste punktene i det politiet mener er Tom Hagen og eventuelle medhjelperes forsøk på å villede etterforskerne:

Trusselbrevet som lå på åstedet
Andre funn på åstedet
Kryptovaluta-opplegget
Forklaringer og e-poster sendt til politiet"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOenOo/tom-hagen-sendte-e-post-til-politiet-dager-foer-paagripelsen

TH sendte minst 10 e-poster til politiet.
Citera
2020-04-29, 03:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Så sent som i forrige uke skrev Tom Hagen på e-post til politiet med informasjon han mente kunne bidra til å finne gjerningspersoner."

" noen av de viktigste punktene i det politiet mener er Tom Hagen og eventuelle medhjelperes forsøk på å villede etterforskerne:

Trusselbrevet som lå på åstedet
Andre funn på åstedet
Kryptovaluta-opplegget
Forklaringer og e-poster sendt til politiet"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOenOo/tom-hagen-sendte-e-post-til-politiet-dager-foer-paagripelsen

TH sendte minst 10 e-poster til politiet.

Tidligere har man snakket om 8 lengre eposter, nå er det tydeligvis et par flere.

Jeg leste også det at det visstnok hadde kommet et par til.

Dette var da kjedelig, at det bare var oss to som er våkne...

Men, forresten, du har også hørt podcasten, har du ikke..?

Hørte du de sa at TH overleverte trusselbrevet til de to sivile politibetjentene, som kom i uniformert bil, på bensinstasjonen?
Citera
2020-04-29, 03:58
Medlem
Citat:
Tidligere har man snakket om 8 lengre eposter, nå er det tydeligvis et par flere.

Hørte du de sa at TH overleverte trusselbrevet til de to sivile politibetjentene, som kom i uniformert bil, på bensinstasjonen?
Jo jeg hørte podcasten, men jeg husker ikke detaljer rundt det med møtet på bensinstasjonen. Jeg skal høre podcasten en gang til
Citera
2020-04-29, 04:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jo jeg hørte podcasten, men jeg husker ikke detaljer rundt det med møtet på bensinstasjonen. Jeg skal høre podcasten en gang til

Jeg mener det var der jeg hørte at han kom MED trusselbrevet (det er også snakk om en konvolutt, om brevet kom slik, eller la han det i en konvolutt etterpå for å gi det til politiet, hvem vet).

Fra før av vet vi at han ba om å bli møtt av sivilt politi, fordi det var angitt i "trusselbrevet "at AEH ville bli drept om han kontaktet politiet, men så har vi også hørt at han riktig nok ble møtt av sivilt kledd politi, men at de kom i uniformert bil.
Citera
2020-04-29, 04:18
Medlem
Citat:

"Under de første åstedsundersøkelsene finner politiet strips, konvolutt og brevark"
15:36 i podcasten her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOenOo/tom-hagen-sendte-e-post-til-politiet-dager-foer-paagripelsen

Det vil vel si at TH ikke hadde med trusselbrevet da han møtte politiet på bensinstasjonen?

Tenkte du på en annen podcast?
Citera
2020-04-29, 04:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
"Under de første åstedsundersøkelsene finner politiet strips, konvolutt og brevark"
15:36 i podcasten her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOenOo/tom-hagen-sendte-e-post-til-politiet-dager-foer-paagripelsen

Det vil vel si at TH ikke hadde med trusselbrevet da han møtte politiet på bensinstasjonen?

Tenkte du på en annen podcast?

Jeg har hørt i en podcast, tror det var den siste fra Milli, som visstnok skulle være den første i en ny serie, at TH hadde med seg trusselbrevet og ga det til politimennene han møtte på bensinstasjonen.

Det at han ba om å bli møtt av svilt politi, og ble møtt av sivilt kledd politi, men i uniformet bil, har jeg lest her på flashback.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/paagripelsen-hoer-foerste-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa
Citera
2020-04-29, 04:27
Medlem
TH må være både splitter pine gal og sadist, tenker på summen av det som kommer fram.
Den tullete ektepakten, mishandling, drap, muligens likskjending av kone mor og bestemor.

Får håpe at barna får han til å tilstå om ikke annet, men jeg har ingen tro på at det kommer noen tilståelse fra den kanten. Iallefall ikke i nær framtid.

Man må jo undres på om dette er hans første drap når man ser hvor kynisk og ondskapsfullt det er, lurer på hva hans mor egentlig døde av. Det ble vel nevn hjerneslag her og det ble sikkert fastsatt av en allmennpraktiserende lege kun ved observasjon av avdøde på den tiden.
Citera
2020-04-29, 04:32
Medlem
Citat:
Jeg har hørt i en podcast, tror det var den siste fra Milli, som visstnok skulle være den første i en ny serie, at TH hadde med seg trusselbrevet og ga det til politimennene han møtte på bensinstasjonen.

Det at han ba om å bli møtt av svilt politi, og ble møtt av sivilt kledd politi, men i uniformet bil, har jeg lest her på flashback.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/paagripelsen-hoer-foerste-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa
Jeg har også lest om dette med uniformert bil. Jeg tror at det var samme krimpodd jeg lyttet til, men jeg hørte ikke noe om at trusselbrevet ble tatt med til bensinstasjonen.
Citera
2020-04-29, 04:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg har også lest om dette med uniformert bil. Jeg tror at det var samme krimpodd jeg lyttet til, men jeg hørte ikke noe om at trusselbrevet ble tatt med til bensinstasjonen.

Da husker jeg ikke hvor jeg hørte det, men det var noe jeg HØRTE, en podcast eller video, men jeg husker jeg reagerte på nettopp det at det ble sagt at han hadde med seg trusselbrevet til møtet med politiet ved bensinstasjonen og overleverte det der.
Citera
2020-04-29, 04:58
Medlem
Lurer på om TH blir underlagt judisiell observasjon, det burde kanskje bli det for å fastslå om han har en personlighetsforstyrrelse eller diagnose.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in