Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-14, 14:06
  #26473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror TH har kontrollen over barna.

Helt enig. Detta är en familj där barnen varit kontrollerade, levt nära föräldrahemmet och varit anknutna till företaget. Men vi vet inte graden av kontroll. Varje barn är en individ, där relationen till mor och far inte är den samma.

Nu har alla i familjen egen advokat, och dessa advokater är inte samspelta. Holden kör ett eget race, med en klient, där han inte är så noggrann med detaljer. Barnens advokat har gjort ett utspel där Holden inte har kontroll över polisens reaktion. EHs advokat avvaktar. Spänningen ökar i detta drama.
Citera
2020-05-14, 14:06
  #26474
Medlem
Jeg forstår ikke hva som er så sensasjonelt med at TH reagerte på at politiet stilte på bensinstasjonen med politibil. Gitt han faktisk er uskyldig og trodde på dette med kidnapping må det jo ha fremstått som er mareritt at de møter i politibil.

For uansett skyldspørsmål burde jo politiet aldri har stilt i uniform i biler når de visste hva dette dreide seg om. Slike saker som jeg hører støtt og stadig gjør at jeg har endel mistillit til politiet.
Dette er jo en sak som gitt den skulle være riktig som medfører at det var fullt mulig at noen spionerte på han.

Dette er kort og godt en sak uavhengig av skyldspørsmål som setter spørsmålstegn ved profesjonaliteten til politiet.

Hører ofte historier hvor det kun skaper splid at politiet kommer i uniform og det er ikke akkurat tillitsvekkende for politiet.
Så her hadde faktisk TH grunn til å bli sint
Citera
2020-05-14, 14:06
  #26475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det ligger litt i kortene, at det vil bli avslørt at da TH overførte løsepenger til en angivelig motpart, overførte han i realiteten penger til seg selv, til en hemmelig kryptokonto som er registrert på en tyvlånt ID og som TH disponerer selv.

Men uansett, om avsløringene ikke blir så dramatiske som jeg foreslår over her, så mener jeg at forholdet mellom Holden og TH nå bør begynne å bli temmelig anstrengt. Jeg er ikke sikker på at Holden vil være forsvarsadvokat for TH til siste slutt. Vanskelig å si.

At TH har gått til retten for å få stoppet ransakingene i Sloraveien 4, for eksempel. En sak som ikke kan behandles i retten uten at særeiet (fra ektepakten i 1993) blir berørt. Politiadvokaten omtaler Sloraveien 4 som AEHs bosted, hennes hjem, og at politiet må ha rett til å gjennomføre ransakinger i offerets hjem.

Kjennelse er ventet etter 14:00 i dag.

Jeg tror nok ikke at han frivillig vil frasi seg dette oppdraget for noe i verden, forsvarere sikler etter slike saker som dette
Citera
2020-05-14, 14:06
  #26476
Medlem
Nyvaakens avatar
[quote=Timbar|71566567]
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig med deg. Jeg forstår heller ikke hvordan politiet kan mene å ha et klart bilde av THs motiv. Er dette motivet noe de har gjettet seg til? Kan ikke politiet greie å tenke seg at mannen ikke har noe motiv i det hele tatt? Og ikke bare dette med motiv - men det å være i stand til å planlegge og/eller å utføre en så grov forbrytelse er ikke noe som hvem som helst er i stand til å gjøre. Hvilke verktøy har politiet som de bruker for å avgjøre om et menneske er i stand til å utføre slike handlinger? Det ønsker jeg å vite.

"Politiet: – Har et klart bilde av Tom Hagens motiv
Politiet har en klar formening om hva som skal være motivet for at Tom Hagen skal ha vært involvert i drapshandlingen mot kona."
https://www.bt.no/nyheter/innenriks/...m-hagens-motiv[/QUOTE

Nå vet vi ikke med sikkerhet hva politiet er motivet. Jeg føler vel at dette med å gå ut med teori om hva motivet er trolig er planlagt lekkasje av politiet for å få TH og evnt.sammensvorne til å føle seg utrygg.

Merket meg at klausulen på disse pengene AEH skulle få som gave gikk ut etter at hun fyllte 67 år.

Uansett er det så lite penger at jeg har vanskelig for å tro at selv den verste gjerrigknark dreper for å slippe å betale disse ut.

Men det er noe jeg virkelig forstår at politiet finner merkelig, og det er det faktum at de ikke klarer å få noe skikkelig svar av TH ang.denne urimelige ektepakten

Jeg lurer også på hva som gjorde at den ble endret i 1993 og huset ført over på han. Kan ektepakten være falsk og AEH ha funnet ut dette.
Ektepakten var ikke laget av juristen som laget den første. Var 1993 et turbulent år i ekteskapet hvor AEH ønsket og ta ut skilsmisse tro?

Hei,kom til å tenke på en sak: AnneE skulle få utbetalt uten restriksjoner 200.000kr da hun ble 67 år og pensjonist.Hun var jo 68 år da hun forsvant,og kanskje hun ikke fikk denne summen utbetalt da den var lovet alikevel? Har det stått noe i media om hun fikk beløpet utbetalt? Kan jo også ha vært en kilde til konflikt mellom dem før hun ble borte/døde?
Citera
2020-05-14, 14:06
  #26477
Medlem
VG: Nye detaljer fra politimøte

Citat:
Da Tom Hagen møtte politiet på den lokale bensinstasjonen hadde han med seg trusselbrevet fra de angivelige kidnapperne. Han skal ha fremstått sjokkert over innholdet.

Rundt 14:30 denne dagen møtte han tre politibetjenter på en bensinstasjon

Citat:
Etter det VG får opplyst ga Tom Hagen tydelig beskjed om at han var misfornøyd med at de tre politifolkene han møtte var i politiuniform og at de i tillegg kjørte patruljebil – og ikke en sivil bil.

Han ga på stedet uttrykk for at han var redd for å bli sett, og ville sitte bak i patruljebilen. VG får opplyst at Tom Hagen hadde med seg trusselbrevet fra de angivelige kidnapperne, og viste til det som sto der.

Citat:
Tom Hagen skal også ha sagt at det var sannsynlig at hans fingeravtrykk ville kunne være på brevet.

VG får opplyst at Tom Hagen i en politirapport blir beskrevet som at han snakket i halve setninger og at han fremsto som sjokkert over brevets innhold, og det som da angivelig skulle ha skjedd med kona:

At hun skulle ha blitt bortført av kidnappere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
Citera
2020-05-14, 14:07
  #26478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Godt resonnement, Kornblomst! Nå er det medhjelperen som er under lupen. Lurer på hva som kommer. Har min mistanke.

Jeg tror heller det største problemet er at den medhjelperen ikke finnes. Og da må politet bevise at TH ikke er så analfabet - og det er kanskje ikke så lett....
Citera
2020-05-14, 14:10
  #26479
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg forstår ikke hva som er så sensasjonelt med at TH reagerte på at politiet stilte på bensinstasjonen med politibil. Gitt han faktisk er uskyldig og trodde på dette med kidnapping må det jo ha fremstått som er mareritt at de møter i politibil.

For uansett skyldspørsmål burde jo politiet aldri har stilt i uniform i biler når de visste hva dette dreide seg om. Slike saker som jeg hører støtt og stadig gjør at jeg har endel mistillit til politiet.
Dette er jo en sak som gitt den skulle være riktig som medfører at det var fullt mulig at noen spionerte på han.

Dette er kort og godt en sak uavhengig av skyldspørsmål som setter spørsmålstegn ved profesjonaliteten til politiet.

Hører ofte historier hvor det kun skaper splid at politiet kommer i uniform og det er ikke akkurat tillitsvekkende for politiet.
Så her hadde faktisk TH grunn til å bli sint

Dette er jeg enig med deg i. Her gjorde politiet en stor feil.
Citera
2020-05-14, 14:11
  #26480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg forstår ikke hva som er så sensasjonelt med at TH reagerte på at politiet stilte på bensinstasjonen med politibil. Gitt han faktisk er uskyldig og trodde på dette med kidnapping må det jo ha fremstått som er mareritt at de møter i politibil.

For uansett skyldspørsmål burde jo politiet aldri har stilt i uniform i biler når de visste hva dette dreide seg om. Slike saker som jeg hører støtt og stadig gjør at jeg har endel mistillit til politiet.
Dette er jo en sak som gitt den skulle være riktig som medfører at det var fullt mulig at noen spionerte på han.

Dette er kort og godt en sak uavhengig av skyldspørsmål som setter spørsmålstegn ved profesjonaliteten til politiet.

Hører ofte historier hvor det kun skaper splid at politiet kommer i uniform og det er ikke akkurat tillitsvekkende for politiet.
Så her hadde faktisk TH grunn til å bli sint

Det mest oppsiktsvekkende med denne artikkelen imo er at han presierer allerede her at 'dere finner nok mine fingeravtrykk på dette brevet

Det er faen meg den siste bekymringen jeg hadde hatt hvis noen hadde kidnappet kona mi.
Citera
2020-05-14, 14:24
  #26481
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg forstår ikke hva som er så sensasjonelt med at TH reagerte på at politiet stilte på bensinstasjonen med politibil. Gitt han faktisk er uskyldig og trodde på dette med kidnapping må det jo ha fremstått som er mareritt at de møter i politibil.

For uansett skyldspørsmål burde jo politiet aldri har stilt i uniform i biler når de visste hva dette dreide seg om. Slike saker som jeg hører støtt og stadig gjør at jeg har endel mistillit til politiet.
Dette er jo en sak som gitt den skulle være riktig som medfører at det var fullt mulig at noen spionerte på han.

Dette er kort og godt en sak uavhengig av skyldspørsmål som setter spørsmålstegn ved profesjonaliteten til politiet.

Hører ofte historier hvor det kun skaper splid at politiet kommer i uniform og det er ikke akkurat tillitsvekkende for politiet.
Så her hadde faktisk TH grunn til å bli sint

Dette er jeg så utrolig enig i! I en tenkt situasjon,der man selv opplever drapstrussel ifra de som har kidnappet f.eks. ditt barn! Her må politiet ta selvkritikk,så befolkningen kan bli trygge på politiets metoder for fremtiden.
Citera
2020-05-14, 14:25
  #26482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det mest oppsiktsvekkende med denne artikkelen imo er at han presierer allerede her at 'dere finner nok mine fingeravtrykk på dette brevet

Det er faen meg den siste bekymringen jeg hadde hatt hvis noen hadde kidnappet kona mi.

Han fikk nok spørsmål om hvem som evt. har tatt på brevet, og svarte at det bare var ham. Tviler på at han sa ut av ingenting "dere finner nok bare mine fingeravtrykk på brevet". Uansett om han er skyldig eller uskyldig tror jeg vi alle kan konkludere at han ikke er en uintelligent mann.
Citera
2020-05-14, 14:26
  #26483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det mest oppsiktsvekkende med denne artikkelen imo er at han presierer allerede her at 'dere finner nok mine fingeravtrykk på dette brevet

Det er faen meg den siste bekymringen jeg hadde hatt hvis noen hadde kidnappet kona mi.

Det är samma sak som att ringa polisen efter ett inbrott och direkt tala för dem att detta är inte är ett försäkringsbedrägeri.
Citera
2020-05-14, 14:29
  #26484
Medlem
Spoekelseskladdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det mest oppsiktsvekkende med denne artikkelen imo er at han presierer allerede her at 'dere finner nok mine fingeravtrykk på dette brevet

Det er faen meg den siste bekymringen jeg hadde hatt hvis noen hadde kidnappet kona mi.

Helt enig i at det fremstår som en merkelig ting å si i den situasjonen. Samtidig så er det ingen som trygt kan si at man ikke kunne gjort det samme, for man er naturligvis i ekstrem situasjon der man ikke nødvendigvis snakker eller handler rasjonelt.

Det tror jeg oppsummerer hele problemet til Politiet. Indisiene er overveldende, men det holder ikke til varetektsfengsling. Enda mindre til en tiltale.
__________________
Senast redigerad av Spoekelseskladden 2020-05-14 kl. 14:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback