Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Vissa bensodiazepiner blir kroppen väldigt fort fysiskt beroende av. Det värsta exemplet för mig är när jag åt upp 10st Lorazepam 2,5 mg på tre dagar. Jag kunde inte sova på 4 nätter efter det.
Diazepam däremot, det kan jag äta iaf en månad utan att få någon avtändning
Trappade ner Diazepam från 50 mg/dag till 10 mg/dag utan några besvär förra året. Men just nu vågar jag inte sluta helt. Har ingen ekonomisk buffert att landa på om jag skulle bli ett vrak som inte kan jobba om jag slutar knapra piller och blir invalido.
EDIT: Gick över från 4 mg Klonazepam/dag till Diazepam när jag trappade ner förra året, och det var faktiskt lite jobbigt att göra.
Borde så klart sluta äta piller, men får liksom aldrig något break från vardagen där jag kan ta mig tid att må piss.