2020-04-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Arg björn som missade uppgången spotted.
Ne, gör mig fina pengar på daytrading för närvarande. Oljan har varit en kassako för mig än så länge.
Men tro att vi har lämnat botten och att kraschen är över efter 5 veckor är inte annat än löjeväckande.
Citera
2020-04-28, 18:52
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kinesiska staten ägnar sig sedan länge åt att köpa in sig eller köpa upp företag utanför Kina. En svag krona och relativt välskötta börsbolag lockar säkert.

Om en "vanlig kines" får köpa aktier utomlands känner jag inte till.

Tror inte att det är en frågan om medelklasskineser, men med tanke på rika kinesers investeringar i bland annat fastighetsmarknaden i andra länder (Vancouver som stad, ett notoriskt exempel) så tror jag inte att de håller sig från börsmarknaderna i Västvärlden heller.
Citera
2020-04-28, 19:04
Medlem
Belavias avatar
Ni som följt kurserna på daglig basis. Gjorde börsen en så kallad "dubbeldipp" eller var den bara nere en gång innan den (svagt) vände uppåt?

Bitcoin kanske är en dålig referens, men den har ju ett typiskt mönster av "dubbeldipp" - Kursen rasar ner till en nivå som till synes verkar vara bottennivån för given cykel, för att sedan gå upp igen, men så trillar den strax därefter ner under den tidigare (lokala) bottennoteringen(den verkliga bottnen).
Citera
2020-04-28, 19:09
Medlem
Ska jag köpa nordic american tanker på mitt isk?
Citera
2020-04-28, 19:14
Medlem
Ni som köper amerikanska aktier gör ni det på isk eller vilket konto ska man göra det på? Jag tänker på skatten och sånt.
Citera
2020-04-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymfb
Ni som köper amerikanska aktier gör ni det på isk eller vilket konto ska man göra det på? Jag tänker på skatten och sånt.

Jag smyger med i din fråga
Citera
2020-04-28, 19:17
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Du låter som en kontraindikator.. Det är ungefär vid dom här nivåerna man ska börja korta, inte sälja sina kortningar. Idag har jag plockat hem i princip alla mina köp, har bara lite investeringar kvar i ett par aktier.

Joo tack. Har väntat i veckor. Borde vara vilken dag som helst men helt ärligt men skjuter OMX upp i 1650 är det kört.

Fortsätter det i den här takten är vi bara några veckor bort.

Har inte sålt än men är inte optimistisk just nu..
Citera
2020-04-28, 19:22
Medlem
Citat:

Personligen gör jag det på ISK, bryr mig inte om utdelningar.
Behåller inte aktierna mer än max en dag, helst inte mer än tjugo sekunder.
KF om du vill slippa skatta på utdelningarna. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-04-28, 19:24
Medlem
Citat:
Utländska aktier har man i en Kapitalförsäkring, lättare med källskatten då som kommer tillbaka automatiskt.
Citera
2020-04-28, 19:27
Medlem
Cameltotems avatar
Går det att daytrada med Avanza på något sätt?

Kör warranter nu och funkar för swingtrading. Kör tradingview och all utländsk data är ju 15 min efter. Så skulle vilja ha något produkt med hävstång och som är på amerikanska marknaden.

Köra forex kanske?
Citera
2020-04-28, 19:30
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Går det att daytrada med Avanza på något sätt?

Kör warranter nu och funkar för swingtrading. Kör tradingview och all utländsk data är ju 15 min efter. Så skulle vilja ha något produkt med hävstång och som är på amerikanska marknaden.

Köra forex kanske?

Har för mig att man kan köpa ”live uppdatering” via avanza som extratjänst
Citera
2020-04-28, 19:34
Medlem
Citat:

Alla utländska på KF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in