2020-04-10, 16:49
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag slängde in så jag bara har 10% av stridskassan kvar.

Nej, jag vet inte... mon nog ser det rent tekniskt ut som en tjurfälla i alla fall.

Malmö gick ut med igår att de tror att vi här nere peaker in slutet på maj... resten av landet ligger ju flera veckor efter Stockholm.

Vi är inte ur denna karantänen till midsommar, det skall vi nog inte räkna med. Sommarturismen?? Det blir ett blodbad i sydeuropa. Hur skall Spaniens turism kunna överleva, ingen åker till Spanien i sommar!

Nej... fy fan... jag börjar verkligen ångra mig.
Du är orolig att köpte för mkt och jag för att inte hunnit köpa tillräckligt. Haha spelar ingen roll hur en agerar man känner sig som en förlorare.
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Strunta i flygbolagen dom går aldrig med vinst ändå. Satsa på breda fonder och investment.
Jag har inte tänkt köpa flygbolag, de är mer en symbol för eländet. Har köpt breda fonder och lite teknikfonder o läkemedel.
Citera
2020-04-10, 16:52
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Fed köper allt just nu. Bara en tidsfråga innan de börjar köpa börsen också...tråkigt och säkert dåligt i längden.

Japp nu ska de göra zombiebolag av allt som riskerar konka. Inget ska få konkursa. Det var signalen jag väntade på. Nu ska jag hävstånga upp så in i helvete.
Citera
2020-04-10, 16:56
Medlem
Citat:
Du är orolig att köpte för mkt och jag för att inte hunnit köpa tillräckligt. Haha spelar ingen roll hur en agerar man känner sig som en förlorare.

Jag har inte tänkt köpa flygbolag, de är mer en symbol för eländet. Har köpt breda fonder och lite teknikfonder o läkemedel.

Bra tänkt. Ny teknik låg på plus i år såg jag. Inte tagit nån direkt stryk.
Citera
2020-04-10, 17:01
Medlem
Är det en bulltrapp eller babybull vi sett senaste tiden?
Jag gissar bulltrapp.
Citera
2020-04-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Går det ner det ännu mer köper man bara mera

Instämmer till 100%

Personligen älskar jag att bada i den här skiten
Tycker det stigit lite för fort
Köper gärna mera när det är billigt
SÄLJA , Big No
Citera
2020-04-10, 17:22
Medlem
Nittonde februari hade jag en aktie-/räntefördelning på 30/70 %. Nu är den på 70/30. Tankat hela min hela min nettolön 25e feb och 25e mars och utöver det gjort köp 12e och 18e mars och sedan 1a april. Nu sitter jag nog på händerna. Känner mig nöjd med tajmingen om det skulle gå uppåt nu och om det går ner mer vill jag ha kvar något att fylla på med.

All respekt till er som pallar sitta fullinvesterade hela tiden. Jag hade varit rejält mycket nervösare under den här kraschen om jag inte hade kunnat distrahera mig med att fundera på när jag ska köpa. Samtidigt var det jävligt nervöst att gå in med pengar jag har slitit som en åsna för samtidigt som folk skrek om depression. Mitt största köp gjorde jag samma dag som VDn för sjunde AP fonden sa att det är apokalypsdags för Sverige. Det var hemskt ärligt talat
Citera
2020-04-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Går det ner det ännu mer köper man bara mera

Ja, det funkar ända tills vi får depression eller hyperinflation. Investerade man på peaken 1929, strax före kraschen, så skulle det dröja tills 1992 innan man vore break even givet korrelation för inflation. Så snacket om att börsen alltid går upp stämmer så länge den går upp. Problemet är att dess vågor och cykler är väldigt långa. Det gäller dessvärre även björncyklerna.

Får se vad som händer. Lite guld- och bitcoinhedgning är nog inte oklokt om man insisterar på att stanna kvar på börsen.
Citera
2020-04-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo... min magkänsla efter mitt köpande är inte så bra... det är lätt att se tjurfällorna om man tittar på OMX utan att titta på utdelningsindex, utan det rena indexet.

Jag kanske måste sluta tänka "Rubelkraschen 1998" hela tiden, jag är låst på den. Den är som du säger mer ett undantag från regeln.

Tisdag eftermiddag skall jag nog städa lite i portföljen, skapa en krigskassa igen. Det gick lite hejvilt med köpknappen nu i påsk.

Det är skit med detta och risken för recession på riktigt i ett par år är nog underskattat av dagens börs. Minsta lilla tecken på att det blir så... tokras!

Fan vad velig man skall känna sig då!!

Ja, en krigskassa kan nog vara en klok idé. Du kommer att vara relativt ensam om att ha en sådan, vilket kommer att göra den så mycket mer värdefull när det väl smäller till, vare sig det är coronan som har ihjäl många nog eller om det bara blir ekonomin som klappar ihop av sin egen tyngd.
Citera
2020-04-10, 18:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vad fan ska jag göra? Om jag köper spridda fonder nu för 200 papp med 10-15 års sikt så måste det väl vara ok för i helvete????
Citera
2020-04-10, 18:04
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

USA index gick bra jämfört med läkemedel jag körde samtidigt.
En tanke bara

(INDEX)
Senast redigerad av FruStormufti 2020-04-10 kl. 18:07. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-04-10, 18:10
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
USA index gick bra jämfört med läkemedel jag körde samtidigt.
En tanke bara

(INDEX)
Ja det är sant men globalfonder har stor exponering mot usa. Är inte säker men säkert 40 % är mot USA. Läkemedel är tänkt som hedge men vet inte hur bra det funkar.
Citera
2020-04-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripan555
Ja, det funkar ända tills vi får depression eller hyperinflation. Investerade man på peaken 1929, strax före kraschen, så skulle det dröja tills 1992 innan man vore break even givet korrelation för inflation. Så snacket om att börsen alltid går upp stämmer så länge den går upp. Problemet är att dess vågor och cykler är väldigt långa. Det gäller dessvärre även björncyklerna.

Får se vad som händer. Lite guld- och bitcoinhedgning är nog inte oklokt om man insisterar på att stanna kvar på börsen.

När tror du vi är tillbaka på samma nivåer som tidigare efter denna kris? 2083?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in