2020-04-28, 16:46
Medlem
Som svar på TS så går jag all in idag i Concordia. Imorgon kommer Q1-rapporten. Hoppas de flikar in lite om Q2 för då kommer det bli åka av.
Citera
2020-04-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Så priset på oljan har ökat 30% på några timmar och kommer väl fortsätta öka... Förstår inte hur det kan öka så mycket så snabbt? Känns ju som priset borde sjunka eller är jag helt ute och cyklar?
Tänker man att länderna öppnar och drar igång sina produktioner igen?

Folk tittar på en enstaka termin och drar stora växlar på det.

Vilket oljepris har ökat 30%?
Citera
2020-04-28, 17:04
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Folk tittar på en enstaka termin och drar stora växlar på det.

Vilket oljepris har ökat 30%?

Jag kollar på WTI. Imorse var den nere på 10,27 sen upp till 12,77, ner till 10,63, upp till 13,78 och nu ner till 12,06. Helt skizad...
Citera
2020-04-28, 17:06
Avslutad
Min strategi var och är att:

1. Sälja allt jag har i värdepapper/Folder/aktier så fort det går innan allt blir för lågt. Jag lyckades faktiskt göra det tidigt med väldigt liten förlust.

2. Dela upp kapitalet och köpa aktier i 3 omgångar så länge marknaden pekar ned. Inte vänta på en s.k botten eftersom det aldrig går att veta.

3. Satsa en stor andel på företag som är revolutionerade inom sitt fält men är samtidigt solida. Typ Tesla, Amazon och Illumina.

4. Satsa lite på stora företag som alltid kommer vara solida och ha aktivitet, typ McDonalds och satsa lite på högriskaktier i företag du har tron på.

Jag blev precis klar med min tredje och sista köprunda. Det kommer säkert gå ned ett tag till och vara ringar på vattnet ett tag till, men får en känsla av att vändningen ligger runt hörnet.

Jag kunde ha väntat lite till, men vågade inte. Jag kommer hur som helst ligga långt över summan jag startade med om 1-2 år.
Citera
2020-04-28, 17:07
Medlem
Citat:
Jag kollar på WTI. Imorse var den nere på 10,27 sen upp till 12,77, ner till 10,63, upp till 13,78 och nu ner till 12,06. Helt skizad...

Det är ju botten-nivåer verkligen. Men det är klart det är en nervös marknad.
Citera
2020-04-28, 17:11
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Undrar när alla björnar som trodde det skulle gå ner mer hoppar in? Dom lär ju vara riktigt förbannade och självhatande att dom missade köpläget för några veckor sedan. Dom enklaste pengarna i världshistorien kunde dom tjänat.

Håller nog an ännu och ser hur det går under kommande månader. In hindsight borde man förstås ha gått all in på typ Tesla, fram och tillbaka ett par gånger redan, men det ser man som sagt först i efterhand.

Skulle jag hinna handla dagligen skulle jag antagligen gå in, men igår loggade jag in och kollade läget för första gången på en vecka, så för mig är det endast att gå långtidssparande som gäller, men känner mig osäker på situationen ännu. Fick bra medeltal in vid botten, men efter det har det förstås skjutit i höjden.

Är ca 65% likvid så följer plan B just nu och köper in mig lite här och var där jag ser något jag vill ha. Som efterklok ser jag förstås vad jag borde ha satsat allt på och kanske ha sålt ett par gånger emellan med, men det hinner jag inte med och ser inte detta i kristallkulan.

Situationen är minst sagt intressant med ekonomin i stillstånd med stor oklarhet om skadan, men folk köper glatt in sig tillika. QE hjälper garanterat, men någon gång måste det komma motprestation mot pengarna och det har vi inte mycket av just nu.
Senast redigerad av Kh4n 2020-04-28 kl. 17:14.
Citera
2020-04-28, 17:11
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:

Helt galet, följt den hela dagen. Känns som den kan antingen falla under 10 eller komma över 15.
Citera
2020-04-28, 17:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Helt galet, följt den hela dagen. Känns som den kan antingen falla under 10 eller komma över 15.
Jag har köpt lite Bull och Bear i olja och det har för det mesta lyckats, men nu är det konstigt på marknaden.
Idag har bästa Bull på olja gått upp 10 % och den sämsta Bull olja har gått ner 5 %, inte mina utan av de som handlats mest på Avanza.
Citera
2020-04-28, 17:20
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har köpt lite Bull och Bear i olja och det har för det mesta lyckats, men nu är det konstigt på marknaden.
Idag har bästa Bull på olja gått upp 10 % och den sämsta Bull olja har gått ner 5 %, inte mina utan av de som handlats mest på Avanza.

Ja väldigt konstigt idag. Sitter själv på bear och gått från stora blåa siffror till blodröda och nu till blåa.
Citera
2020-04-28, 17:22
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Nån skrev vad Saudi tjänar för pengar förutom sin olja. Skulle säga att araberna, Saudi och gulfstaterna investerar tungt i stora företag. Dem vet om att deras inkomst försvinner om oljan försvinner.
Kan det inte vara så att Kina, Ryssland och araber investerar stora summor i aktier och därför går många aktier upp helt orimligt med tanke på situationen med Corona? Säpo slog ju larm om att utländska makter försöker köpa in sig i många företag nu.
Känns som ett maktspel där några länder vill rubba USA och sakta ta över.

Skulle inte förvåna mig alls om t.ex. kineserna skulle köpa in sig annanstans nu.
Shanghai-index verar inte ha rört sig mycket under senare år så kinesiska privatpersoner kan ju tänkas köpa in sig annanstans.
Inte verkar de iaf superaktivt köpa in sig i företag på hemmamarknaden efter ett par rejäla krascher.
Citera
2020-04-28, 17:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Skulle inte förvåna mig alls om t.ex. kineserna skulle köpa in sig annanstans nu.
Shanghai-index verar inte ha rört sig mycket under senare år så kinesiska privatpersoner kan ju tänkas köpa in sig annanstans.
Inte verkar de iaf superaktivt köpa in sig i företag på hemmamarknaden efter ett par rejäla krascher.
Kinesiska staten ägnar sig sedan länge åt att köpa in sig eller köpa upp företag utanför Kina. En svag krona och relativt välskötta börsbolag lockar säkert.

Om en "vanlig kines" får köpa aktier utomlands känner jag inte till.
Citera
2020-04-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Satsa på tankar om du nu ska

Stort tips

Nordic American tanker Ltd

Tack!
Köpte igår för 7,19
Sålde idag för 8,45

Citera