Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Undrar när alla björnar som trodde det skulle gå ner mer hoppar in? Dom lär ju vara riktigt förbannade och självhatande att dom missade köpläget för några veckor sedan. Dom enklaste pengarna i världshistorien kunde dom tjänat.

Håller nog an ännu och ser hur det går under kommande månader. In hindsight borde man förstås ha gått all in på typ Tesla, fram och tillbaka ett par gånger redan, men det ser man som sagt först i efterhand.
Skulle jag hinna handla dagligen skulle jag antagligen gå in, men igår loggade jag in och kollade läget för första gången på en vecka, så för mig är det endast att gå långtidssparande som gäller, men känner mig osäker på situationen ännu. Fick bra medeltal in vid botten, men efter det har det förstås skjutit i höjden.
Är ca 65% likvid så följer plan B just nu och köper in mig lite här och var där jag ser något jag vill ha. Som efterklok ser jag förstås vad jag borde ha satsat allt på och kanske ha sålt ett par gånger emellan med, men det hinner jag inte med och ser inte detta i kristallkulan.
Situationen är minst sagt intressant med ekonomin i stillstånd med stor oklarhet om skadan, men folk köper glatt in sig tillika. QE hjälper garanterat, men någon gång måste det komma motprestation mot pengarna och det har vi inte mycket av just nu.