2020-04-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag fattade aldrig det där, varför schweiziska staten lät Swissair konka..? Det var ju deras flaggskepp - alltså hade PR-värde för landet också. Precis som SAS hade för Sverige fram till för bara några år sedan.
Ibland är konkurs det enda rationella beslutet. I detta fallet var det väl ett flertal faktorer som samverkade. Kraschen över Atlanten 98 kan inte ha hjälpt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Swissair_Flight_111
Citera
2020-04-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamr
Det är därför man låter en marknadsföringskampanj som alla anser är skit igen och betalar stora pengar för det som sänker ens värde, bara inavlade idioter kommer på något sådant.

Att denna tog sig igenom varenda filter på SAS säger väldigt mycket ja.
Citera
2020-04-28, 13:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Kraftig doubt på den 😂
Då är det ju inte direkt lönt att argumentera med dig. Nu är ni ju tillbaka med det gamla vanliga: "ni nazister har ändå inte råd att flyga". Som ni organiserat (och förmodligen delvis avlönat) shillade om in absurdum i början av tråden. Det kan du fortsätta inbilla dig, ingen bryr sig direkt & absolut ingen blir provocerad av dessa patetiska försök.

Jag vet i alla fall att jag, efter filmen, aktivt valt bort SAS.
I motsatt till innan filmen där jag oftast valde SAS när dom fanns med som ett alternativ på aktuell destination. Av någon slags missriktad patriotism, som nu har upphört.

Som jag skrivit innan så är det självklart ingen majoritet av resenärer som agerar som jag Men lika självklart är jag inte unik i mitt val. Så att detta kan innebära ett tapp på några procentenheter känns inte speciellt orealistiskt. Procentenheter som definitivt behövs i ett läge när alla flygbolag kommer att kämpa för sin överlevnad när Coronakrisen dragit förbi.
Citera
2020-04-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ibland är konkurs det enda rationella beslutet. I detta fallet var det väl ett flertal faktorer som samverkade. Kraschen över Atlanten 98 kan inte ha hjälpt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Swissair_Flight_111

Schweizarna driver saker utifrån ett affärsperspektiv. de ville inte kasta pengar i sjön och nu hade de en anledning att avveckla sitt innehav. synd att man inte har möjlighet att rösta om saker i sverige com i schweiz. undrar om alla parasiter som franmän och latiamerikaner hade varit kvar då.
Citera
2020-04-28, 13:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
De som hördes mest reser knappt, särskilt inte i tjänsten. Sen är ju alla här VD’ar eller inköpscheferna med 27 cm slak kuk också va?

En inköpschef är rationell. De styr inte bort SAS på grund av detta. De vill ha bra priser i ett hållbart bolag. Punkt
Det är inte inköpschefen som styr detta. Företagen har ett resebolag som sköter bokningarna. Jag mailar om var/när jag vill åka & får en 3-4 förslag på flighter med olika bolag. Sen väljer jag själv det jag tycker är lämpligast. Så har det fungerat på alla företag jag varit aktiv i. Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om.
Citera
2020-04-28, 13:56
Medlem
Citat:
Schweizarna driver saker utifrån ett affärsperspektiv. de ville inte kasta pengar i sjön och nu hade de en anledning att avveckla sitt innehav. synd att man inte har möjlighet att rösta om saker i sverige com i schweiz. undrar om alla parasiter som franmän och latiamerikaner hade varit kvar då.
Schweiz driver massor med saker som utifrån ett affärsperspektiv är vansinniga. Ur samhällsperspektiv kanske rationella ändå. Dessa saker är svåra att räkna på
Citera
2020-04-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Schweiz driver massor med saker som utifrån ett affärsperspektiv är vansinniga. Ur samhällsperspektiv kanske rationella ändå. Dessa saker är svåra att räkna på

jag bad inte dig att räkna på det för att du har förmodligen inte siffrorna på vad det kostar. första meningen begrep jag inte. äsch, skriv inte tillbaka jag känner att jag inte orkasr med dig. kan du inte svensk grammatik så har jag inte tid att lära dig.
Citera
2020-04-28, 14:05
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då är det ju inte direkt lönt att argumentera med dig. Nu är ni ju tillbaka med det gamla vanliga: "ni nazister har ändå inte råd att flyga". Som ni organiserat (och förmodligen delvis avlönat) shillade om in absurdum i början av tråden. Det kan du fortsätta inbilla dig, ingen bryr sig direkt & absolut ingen blir provocerad av dessa patetiska försök.

Jag vet i alla fall att jag, efter filmen, aktivt valt bort SAS.
I motsatt till innan filmen där jag oftast valde SAS när dom fanns med som ett alternativ på aktuell destination. Av någon slags missriktad patriotism, som nu har upphört.

Som jag skrivit innan så är det självklart ingen majoritet av resenärer som agerar som jag Men lika självklart är jag inte unik i mitt val. Så att detta kan innebära ett tapp på några procentenheter känns inte speciellt orealistiskt. Procentenheter som definitivt behövs i ett läge när alla flygbolag kommer att kämpa för sin överlevnad när Coronakrisen dragit förbi.
Precis. Jag läste många inlägg på olika sociala medier hur folk kommer att välja ett annat bolag. Och jag läste att många av dem påstod sig flyga mycket inom jobbet och andra var chefer som bestämmer vilka flygbiljetter som ska köpas så jag håller med dig: jag tror många faktiskt menade vad de skrev och valde annat bolag när det fanns alternativ. Innan sas stängde av kommentarerna för denna video på youtube så fanns många negativa kommentarer från flera länder. Men det går bra att se alla tumme ner så ingen kan tro annat.
Så skrivbenter som KillBill som fortfarande försöker försvara och skylla på corona gör det baserat på värdegrunden. Att sitta och försvara denna reklam måste ju vara höjden av cuck.
Citera
2020-04-28, 14:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej, missade inte det. Min ståndpunkt står fast. De förlorade inte pengar på grund av reklamfilmen. Vad någon i USA anser om SAS ”självhat” har NOLL påverkan på deras intäkter

Fast du har ingen aning om hur mycket de har förlorat på den idiotiska propagandafilmen. För förlorat har de garanterat.
Citera
2020-04-28, 14:32
Medlem
UT64s avatar
What is truly scandinavian? - Kicka 5000 anställda!

Skämt åsido rapporteras det också att de stora bolagen Lufthansa och Air France kommer att få massivt stöd i form av lån. Men de bolagen har nog lite bättre goodwill-kapital hos politikerna i sina respektive länder.
Citera
2020-04-28, 14:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
De som hördes mest reser knappt, särskilt inte i tjänsten. Sen är ju alla här VD’ar eller inköpscheferna med 27 cm slak kuk också va?

En inköpschef är rationell. De styr inte bort SAS på grund av detta. De vill ha bra priser i ett hållbart bolag. Punkt

Troligtvis handlar det mer om vanliga privatpersoner som väljer bort SAS på grund av deras antiskandinaviska hållning. Det behöver inte ens handla om mer än några tusen personer runtom i skandinavien för att det ska få kännbara konsekvenser.
Citera
2020-04-28, 14:33
Medlem
Citat:
en förslorare som du har åsikter. varför åker du inte hem till ditt skitland och stannar där. avskyvärda stinkande varelse.
Just nu är jag i mitt hemland, dvs Sverige, och kommer stanna här ett tag till. Inte för att jag vill nödvändigtvis utan pga andra omständigheter som du säkert är medveten om och som är utom min kontroll. Jag är så genomsvensk någon människa kan bli om sådant är viktigt för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in