2020-04-27, 22:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Aha ... Då har du sagt det ... Vet vi om BL och ÅH var eniga om tolkningen av 11-12 maj -18?
Hur är man källkritisk om man inte har förutfattade meningar om en postare?
Vet inte var jag ska leta angående hur BL och ÅH yttrade sig om denna natt och vad SD
påstod.
Jag skulle inte kalla det att man har förutfattade meningar om en postare.

Om man har hängt med här ett tag så har man kunskap om vilka postare som är seriösa och vilka som fantiserar och ljuger för att nå sina syften.

Med tiden lär man sig vilka man ska lita på och vilka man ska ignorera.
Det är inte så smart att referera till en oseriös postare som inte har angett någon referens eller förklaring till sina påståenden.
Citera
2020-04-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Om man har hängt med här ett tag så har man kunskap om vilka postare som är seriösa och vilka som fantiserar och ljuger för att nå sina syften.

Det är inte så smart att referera till en oseriös postare som inte har angett någon referens eller förklaring till sina påståenden.
Lätt också att kolla postarens alla inlägg genom att gå in på profilen. Man ser snabbt om någon är seriös eller ett troll - eller bara gillar att hitta på sker och ting utifrån eget tycke.

I den här tråden har det varit otroligt mycket rykten. Att återupprepa saker och ting bara för att en annan sagt det, gör det inte sannare. Så befäster man en trådsanning - värdelöst för tråden.

Det enda vi kan göra nu är att vänta på att domen meddelas. Exakt kl 11.00 den 6 maj. 1 min senare slänger jag in ett mail till tingsrätten för att få domen - men vi är nog några stycken som kommer göra det. Men än kan saker hända. Det är inte skrivet i sten att han blir frigiften helt. Men tyvärr tyder allt på det.
Citera
2020-04-27, 23:06
Medlem
Citat:
Det verkar som om den hunden, dvs privatpersonens hund, har blandats ihop med polisens sökhundar.

Ja.
Citera
2020-04-27, 23:19
Medlem
Det har varit tillfyllest flagrant att Härads-Psykopaten SD manipulerat hela Rättsväsendet med sina olika tidigare emanerade utsagor, därtill skall sägas att Poliserna själva har uttryckt sig enligt följande citat: - "St*fan Davidss*n är en riktigt smart person" ... slut citat /

SD hade ifrån allra första början en hemlig försvars-strategi som han tillsammans sin försvarsadvokat Ing*ar Backm*n flitigt diskuterad, SD påpekade vid det då aktuella tillfället att vederbörande hade klart för sig hur det hela hade gått till och vilka som kunde ligga bakom mordet på L*na Wesstr*m.

Enligt ovan skrivet, så skulle SD så småningom berätta detta för Polisen vilket i sin tur så aldrig blev, det förblev SD:s egen lilla hemlighet vilken är bevarad hos SD:s klandestint.

Det gällde ifrån allra första början för SD att skapa så mycket tvivel som vederbörande kunde mäkta med, så och även tillsammans med sin försvarsadvokat Ing*ar Backm*n detta lyckades SD med och även vederbörande:s försvarsadvokat Ing*ar Backm*n på ett mycket bra sätt, det var en av de anledningar till att Björn Lindén släppte ut Härads-Psykopaten SD i den fria naturen.

SD fick chansen att FUP:a in sig [läsa in sig i förundersöknings-protokollet] och den chansen tog vederbörande med all sin kraft, sedan blev det mycket enkelt för "Smartur Steffe" att leda in villospåren på spelplanen mot friheten.

"Smartur Steffe" har hitintills lyckats spela med starka kort på sin hand och vederbörande lyckades sålunda att trumfa över både Björn Lindén så som KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega "Tessan" ... SD fick även god hjälp på vägen tillsammans med sin försvarsadvokat Ing*ar Backm*n framför allt när Björn Lindén fick roas av Thomas/Palme-snacket inom rätts-salen och även historien om de hotfulla Mållgorna vilka tycktes roa Björn Lindén på ett alldeles speciellt sätt, så❗nog tyckte Björn Lindén att man absolut inte kunde utesluta alternativa Gärningspersoner.

Frågan kvarstår att ställa enligt ovan skrivet, om det nu blir sålunda att SD frias helt och hållet från mordet på L*na Wesstr*m den 6:e Maj 2020, vad kommer att hända därnäst ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-27 kl. 23:37.
Citera
2020-04-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Någon som vet om nämndemännen röstar vid fri släpande i väntan på dom, som dom gör vid dombeslut?
Ja. Domaren är ju inte enväldig. Det är därför det sitter nämndemän i rätten.
Citera
2020-04-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Skulle du kunna citera inlägget så att vi andra (som inte hittar så bra) också kan bedöma trovärdigheten?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Domaren är ju inte enväldig. Det är därför det sitter nämndemän i rätten.

Måste alla vara eniga eller? Läst detta 100 gånger men glömmer alltid
Citera
2020-04-27, 23:37
Medlem
För att vi ska kunna avgöra sanningshalten i EnGodTanke’s högst förvånande påstående att Stefan inte har en micropenis, kan det vara bra att se över andra påståenden och se om det kanske ligger konfirmeringsbias och skvalpar i faggorna. Här är ett
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min känsla är att anmälan inte var seriös, syftet var mer att sätta dit SD. Att han valde att fortsätta tror jag att LW bad om ursäkt och ville fortsätta ha one night stands emellanåt.
Så min känsla är att det var möjligheten att ha sex och att det fanns en ursäkt i grunden.

OK?
Och här är från förundersökningen där Lena beskriver det hela
https://forumbilder.com/i/royM
https://forumbilder.com/i/royG
Citera
2020-04-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan varit Jokermannen ja.
Men vet av annan användare (Någon som ni inte brukar klaga på) är insatt i fallet mer än de flesta i tråden, att han är trovärdig.

Ok. Svårt att bemöta din argumentation. Men med välvilja så kan man ju tills vidare tro på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det enda vi kan göra nu är att vänta på att domen meddelas. Exakt kl 11.00 den 6 maj. 1 min senare slänger jag in ett mail till tingsrätten för att få domen - men vi är nog några stycken som kommer göra det. Men än kan saker hända. Det är inte skrivet i sten att han blir frigiften helt. Men tyvärr tyder allt på det.

Låter bra! Har förresten Lindén gjort något uttalande, eller tagit något preliminärt beslut, om domen kommer att kommuniceras elektroniskt?

Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev

Tack. Men tycker inte riktigt att inläggen säger något konkret om att Lindén faktiskt gjort något klart uttalande om saken.
Som Moschata bestämt hävdar:

”Vi talar om Björn Lindens ställningstagande att man bör ta viss hänsyn till vad SD påstått.
Han har som du vet, yttrat sig på annat sätt än ÅH.
Har inte att göra med vad jag tror.”
Citera
2020-04-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Måste alla vara eniga eller? Läst detta 100 gånger men glömmer alltid
Tror inte man måste vara eniga. Ibland lägger en nämndeman in en reservation, men har förstått att de inte händer ofta
Citera
2020-04-27, 23:57
Medlem
Citat:

Jag kan också tycka att om man mer eller mindre citerar domare, bör man ha källa.
Det beror på sammanhang och hur inlägget utger sig för att vara.
Ett snabbt referat av intryck .. eller ett påstående som man vill ge tyngd?
Något man hört i rättssalen?
In denna rätt röriga tråd är så mycket att ifrågasätta att jag inte kan se anledning att hänga upp
mig på just Jokermannens skrivande.
Kanske har han orsak att bara berätta litet lagom.
Måste inte vara osant därför.
Citera
2020-04-28, 00:02
Medlem
Här var det:

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD var den som per telefonsamtal kontaktade Polisen och klargjorde för dem att vederbörande hade iakttagit hotfulla personer som strök omkring i området.

Polisen begav sig ut vid det då aktuella tillfället för att kontollera, men fann inga hotfulla person i området.

I och med att SD kontaktade Polisen gällande dessa omkringströvande och hotfulla personerna måste sålunda Björn Lindén ta hänsyn till denna tidigare omständigheten, det vill säga, att SD faktiskt kan ha talat sanning när vederbörande via Poliskontakt varnade för dessa då omkringströvande och hotfulla personerna och som kan ha varit de personerna som tidigare bragt livet om L*na Wesstr*m, trots att Polisen inte fann personerna i det då aktuella området när de gjorde sin kontroll.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in