2020-04-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Be dem kontakta media anonymt.
Tänk på att msm är en del av regimen och deras verktyg. Fri media, uppdrag granskning möjligen, utländsk media.

Så media är en del av regimen men i te uppdrag granskning som går i statstelevisionen.
Cool tolkning.
Citera
2020-04-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har jag justerat modellen något baserat på följande intressanta artikel från Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/professorn-nara-en-miljon-svenskar-kan-ha-smittats/

Min modell tar sedan tidigare hänsyn till:
- Genomsnitt 19 dagar från smitta till död, varav de första 5 innan symptom kan uppvisas
- Ca 20-40% är asymtomatiska, dvs smittar men visar inga symtom alls
- Dödlighet är enligt senaste data 0.66% av alla som smittas (ca 1% av alla som insjuknar)
- Spridningshastigheten i teorin 23% utan några åtgärder men tar hänsyn till att denna kan gå ner till mellan 10-15% med olika nivåer av åtgärder.
- Flockimmunitet uppnås vid 60% av befolkningen smittad, men givetvis börjar spridningstakten avta redan tidigare, derivatan i antalet nysmittade är som störst ungefär då 30% är smittade.

Ur artikeln:

Jag skulle tro att det är mellan en halv och en miljon som är smittade. Men jag blir glad om det är två miljoner, säger matematikprofessorn Tom Britton.
Samtidigt visar en ny brittisk studie att omkring 322 000 svenskar kan ha varit smittade den 28 mars.

Min modell visar att det idag är 617000 personer i Sverige smittade, och den 28/3 var det 418000. Båda ligger ganska nära professor Britton och den engelska studien. Desstom uppvisar kurvan över antalet döda en nästan skrämmande likhet med verkligheten per datum.

Vad blir du utfallet:
- Peak dödlighet inträffar 2020-05-05, då 1529 personer avlider
- Totalt avlider 40785 personer i Sverige
- Dödligheten är tillbaka på dagens nivå ungefär första/andra veckan i juni

Nu är det lite drygt en vecka kvar till vi ska ha 1529 personer som dör på en dag i Sverige (=peak).

Tror du på det fortfarande eller skriver du ner prognosen (igen)?
Citera
2020-04-27, 22:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hitler körde samma modus.

Svenskarna hade vart ännu bättre nazis än tyskarna.

ggr3.

Ännu mer konfirmativa, ännu mer normativa.

Var väl därför de fick mycket av sina ideer från Sverige.

Jag undrar hur länge den svenska regimens popularitet kommer att bestå. De stärks just nu men vi får väl se allt eftersom dödstalen ökar.
Citera
2020-04-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Eller så är de själva gamla och sjuka. Alla på Flashback är inte 20 år.

Sen har vi detta förstås. Dom flesta 50+ känner sig inte gamla idag. Folk jobbar till de är nästan 70 år och lever aktiva liv.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/skarp-dig-nu-maste-du-offra-umgange-och-resor/

Tar du hennes godhetsknarkande på allvar?
Får extrem huvudvärk varför dessa krönikörer/kolumnister får fortsätta med deras ytliga ideologi.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/hur-ska-jag-kunna-bli-mamma-nu/
Citera
2020-04-27, 22:34
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror det blir svårt Många som jobbar arslet av sig gör ju det för rädda liv. Ingen vill ju egentligen bråka just nu men många inom vården blir förbannad och ledsna när de ser Sverige linje med fria tyglar och sedan jobba livet av sig på en krigszon

Sedan blir personal matade med samma info varje dag. Håll i hop och ni är hjältar. Personalen har ju inget att jämföra med men när man pratat med personal-kompisar i andra länder så får de ju en annan bild av andra länder har det. Sverige sticker ut.

Man leker med liv och Sverige och framför allt Stockholm har nog bara sätt början. Jag tror ingen i media heller vågar skriva saker som Sverige just nu. Man avvaktar och ser om Sverige gjort rätt.

Jag tror enda chansen för dom att få till en förändring är att gå ut till media, tyvärr. Annars kommer folkopinionen aldrig att svänga, eftersom folk inte vet vad som sker.

Ännu bättre om de direkt kritiserar FHMs hantering.

Lite hemliga inspelningar som visar hur snackat från ledningen går och dylikt skulle kunna vara bra också.

En demonstration från personal som inte är i tjänst kanske? Nåt som är svårt att ignorera. Spånar fritt. Vet inte om det är praktiskt.
Senast redigerad av urgt 2020-04-27 kl. 22:37.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tycker mig se ett mönster här när det gäller de som dör i Covid. De har i många fall först blivit bortmotade via 1177 eller så har de besökt sjukvården och hemskickade igen. Därefter går det snabbt utför, de kan knappt andas, måste ringa ambulans, först då tas de om hand och hamnar på IVA (i alla fall de jag läst om).

Frågan är om det är för sent med behandling då? Hur hade det gått om de fått vård första gången de kontaktade vården och berättade om sina symptom och problem?

Precis vad jag tänkt också. I vissa länder, som Tyskland, får man vård snabbare. Här får människor ligga hemma tills de verkligen inte kan andas längre och då är det kanske för sent för ett tillfrisknande. Det är väl också lite typiskt svenskt att inte vilja vara till besvär och "störa" vården. Det i kombination med att det är jävligt svårt att få någon hjälp, är upplagt för svårigheter.

Överlag är det svårt att få någon läkartid även i vanliga fall. Verkar så in i helvete krångligt: det ska chattas med nån sköterska, sen får man en telefontid och om man har riktig tur så får man en läkartid efter några dagar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att du jämför Löfven och Hitler utan att tillstå hur dumt det är. Det ör patetiskt.

Jämför absolut ej dom två.

Jag jämför likheterna mellan en contemporär västlig regim och en annan historisk regim.

You do the math.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Även nasister?
Ja flumvänstern och kultureliten har skapat en stor mängd nazistlika rasister bland de etniska svenskarna med det vettlösa flyktingmottagandet.
Träffar man de välutbildade, hårt arbetande Iranier, Syrier och Irakier som jag gjorde under åren i multinationellt företag får man en god bild av människor från mellanöstern. Hör man de gapande, oförskämda arabungarna på gatorna blir känsla något som säkert många Israeler känner. Nazisternas offer är nog inte främmande för en viss rasism. I deras fall Till stor del självförvållat. Svensken har bara fått det i knät av en bortskämd överklass som roar sig med att leka Robinhoodar på de vanliga svenskarnas bekostnad. De som får ta skiten. Och blir något i stil med nazister. Ja.
Citera
2020-04-27, 22:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
De har vägrat ge en beräkning över antal döda som krävs för deras "strategi". Något som Sverige mycket väl är kapabla till att göra, om man klarar göra såna beräkningar i US och UK.

Att det finns sådana beräkningar gjorda i Sverige torde vara utom allt rimligt tvivel, då Löfvén själv sagt att vi kommer räkna våra döda i tusental. Detta har han nog inte räknat själv på sin svetsarkammare, utan fått ngnstans ifrån.

Odemokratiskt är bara förnamnet, på att köra på en strategi med X antal tusen döda, men endast FHM och regeringen får veta detta.

Det är sån Nordkorea style på det sätt man gör sig totalt maktfullkomlig och spelar Gud över människors liv så det liknar ingenting.

Ja visst har de sådana beräkningar.
Än så länge går det ju bra för dem. S har stärkts ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Därför är det bättre att jämföra siffrorna över dödsfall, istället för konstaterade smittofall. Dödsfall är svårare att dölja. Det går att ange falsk dödsorsak, men jag tror inte att omvärldens länder sysslar med att systematiskt ange fel dödsorsak för att dölja omfattningen av Covid-19.

- Det kan finnas skillnader i vad som betraktas som ett dödsfall i Covid-19. Det kan finnas skillnader i redovisningen. Men hur mycket av Sveriges jämförelsevis höga dödstal beror på sådana orsaker?

Japan har 3 dödsfall per 1 miljon invånare. Ryssland har 5 dödsfall per 1 miljon invånare. Sverige har 225 dödsfall per 1 miljon invånare. Kan dessa skillnader förklaras med olikheter i diagnostik och redovisning? Eller gömmer ryska myndigheter en massa dödsoffer i Lubjankas källare för att förbättra statistiken?

Om det finns ett land som gömmer dödsfall och mörklägger siffror och information då är det Sverige.

Dagens Ryssland är inte längre kommunistiskt. Ryssland bjöd t.o.m. in experter från WHO för att samarbeta och ha bra koll övet situationen.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar. Jeg håper at noen kan gjøre noe slik at de slutter å gjøre slike ting mot befolkningen.

Jeg forstår.

De som kan göra något är nog FN eftersom Sverige bryter mot de mänskliga rättigheterna
Citera
2020-04-27, 22:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Först fick jag höra att endast gammla och sjuka dör. Men nu börjar i princip vem som helst dö?

Hur kommer det sig?

Även unga kan ha underliggande sjukdomar som de inte är medvetna om. En sådan sjukdom kan till exempel vara insulin resistens. Det är en mycket vanlig kronisk sjukdom som många har utan att veta om det. Både unga och gamla har sjukdomen. Det sägs att 1 av 3 har sjudkomen.

I kort betyder sjukdomen att dina celler inte tar emot insulin. Insulin transporterar mineraler till dina celler. Om du har zink eller magnesiumbrist försvagas ditt immunförsvar. Risken ökar att du blir smittad av corona och drabbas av komplikationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in